معجزه شکرگزاری(۲)

 در داستان پندآموز, داستانک

نویسنده: مریم حجتیان ( راهنمای زندگی _ life coach )

آرامش در شکرگزاری و روند ایجاد آن در عین سادگی روش های خاص خود را نیز دارد.

قطعا با به زبان آوردن عبارت شکرگزاری کافی نبوده و این کار نیز مانند هر کار دیگری آداب خاص خود را دارد. نمی توان فقط با گفتن خدایا شکرت انتظار تاثیر فوق العاده ای داشت.

چرا که خداوند به ظاهر و باطن تمامی سخنان و قلب انسان ها آگاه است و چیزی برای او مخفی نیست. پس قطعا نمیتوان در برابر چنین پروردگاری تظاهر به شکرگزاری کرد.

شکرگزاری طی سه مرحله باید انجام شود و بدون انجام آنها نمی توان گفت که این عمل به درستی صورت گرفته است.

در مرحله اول،

فرد باید قلبی آکنده از حس شکرکزاری داشته باشد. یعنی قلبا به خاطر نعمت های موجود احساس خوشحالی و رضایت کرده و قدردان آن ها باشد.

حتی برای کمترین نعمت ها و کوچکترین رویداد ها باید احساس خشنودی کرد و قدردان آنها بود. نباید منتظر داشته ها و رویداد های فوق العاده برای شکرگزاری باشید.

مرحله دوم،

استفاده از عبارات و کلمات شایسته و مناسب برای شکرگزاری از صاحب این کرامات و نعمات است. در این مرحله باید کلمات مورد استفاده را با دقت انتخاب کرده و از بهترین کلمات برای بیان شکرگزاری خود استفاده کنید.

مرحله سوم،

شکرگزاری اعضا و جوارح است. یعنی شکرگزاری عملی در برابر نعمت های خداوند شکرگزاری زبانی به تنهایی کافی نبوده و باید به صورت عملی نیز این کار را انجام داده و قدردانی خود را بروز دهید. در این صورت است که آرامش حقیقی حاصل خواهد شد.
آرامش در شکرگزاری و آثار آن آرامش در شکرگزاری نیرویی حیات بخش و عجیبی را وارد زندگی ما می کند.

این حس آرامش ناشی از قدردانی از موهبت ها و نعمت ها باعث تغییرات عمده ای در زندگی همه ما می گردد.

تغییر نگرش و دید نسبت به موضوعات، خلق و خوی بهتر، صبر و شکیبایی بیشتر در برابر ناکامی ها، همگی نتیجه آرامش حاصل شده از شکرگزاری می باشند.

آرامش قلبی و رضایت خاطر به خاطر تک تک ثانیه های زندگی باعث خواهد شد تا حس خشم و عصبانیت از خود، دیگران، رویداد و ناکامی ها از ما دور شده و بتوانیم با صبوری خاصی در برابر تمامی آنها ایستادگی کنیم و بدانیم تمامی لحظاتی که از خداوند هدیه گرفته ایم ارزش قدردانی و لذت بردن را دارند.

بنابراین، این حس آرامش قابل مقایسه با هیج ثروتی نیست و بدون وجود این حس در حقیقت هیچ ثروتی لذت کافی برای ما خواهد داشت.

از این رو، لازم است تا همه ما آداب و مراتب شکرگزاری را با دقت بسیار یاد گرفته و آن را در زندگی خود به کار ببندیم تا بتوانیم به تدریج این حس آرامش را در زندگی خود جاری سازیم..

قطعا با وجود چنین آرامشی لذت زندگی و استفاده از ثانیه های گران بهای آن برای ما دو چندان خواهد شد.

همین حالا شروع کنید به تمرین و نوشتن داشته های خود و در مورد آرامش حاصل از شکرگزاری بیشتر تعمق کنید و برای رسیدن به درجات بالایی از آن تلاش کنید زیرا شکرگزاری قدرت این را دارد که معجزه به همراه خود بیاورد و کیفیت و سطح زندگی را به شکل فوق العاده ای بالا ببرد.

برای آگاهی بیشتر می توانید به مقالات قبلی درج شده درماهنامه پژواک مراجعه کنید.

با تمام وجود عشق و آرامش و معجزات فوق العاده را از خالق هستی برای تک تک شما عزیزان و مردم جهان خواستارم.
با عشق و احترام


اگر به این بخش علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt