توانایی‌های پنهان خود را کشف کنید

 در داستان پندآموز, داستانک

اگر به عنوان انسان بالغ و برخوردار از عقل سلیم

و قضاوت صحیح توانایی انجام کاری را در خود می بینید.

بدون توجه به دشوار و یا غیرعملی بودنش، به انجام آن کار مبادرت ورزید.

«وین دایر»

توانایی‌های پنهان خود را کشف کنید

آدمی در شرایط به خصوص و از سر اجبار کارهایی صورت می دهد که در شرایط عادی از عهده ی یک انسان معمولی خارج است.

دکتر مایکل فیلیپس در کتابی با عنوان «توانایی‌های پنهانی شما» این نکته را به روشنی توصیف می کند. او در این کتاب به بانوی سالخورده ای اشاره می کند که به اتفاق پسرش و با استفاده از اتومبیل شخصی عازم یک سفر است، در طول راه و در نقطه ای دورافتاده اتومبیل آنان دچار نقص فنی شده و از کار می افتد.

پسر این خانم در تلاش برای رفع نقص اتومبیل در زیر آن جک می زند؛ اما از بخت بد، به ناگاه جک تعادلش را از دست داده و اتومبیل بر روی او می افتد.

بانوی سالخورده که شاهد قرارگرفتن اتومبیل به روی سینه پسر است. و جان او را در خطر زوال و نابودی می بیند، بدون توجه به ناتوانی کهولت و ضعف خویش به نیروهای اصیل خود پناهنده می‌شود. و در اثر استمداد از توانایی‌های باطنی، سپر را بالا گرفته و فرزندش را از زیر اتومبیل نجات می دهد؛ اما به مجرد این که پسرش از زیر اتومبیل بیرون می آید، او توانایی اعجاب انگیز خود را از دست داده و اتومبيل را رها می کند.

در واقع پیرزن ضعیف و ناتوانی که خودش ۶۰ کیلو وزن دارد،

چند صد کیلو بار را در حدود ۵۰ ثانیه بالا نگه می دارد.

ماجرا های متعددی از این دست بر این حقیقت تأکید می کند که انسان بر حسب انتظار و ایمانش از توانایی های مکتوم خویش بهره می برد. تندرستی و بیماری نیز مانند هر چیز دیگر زاییده ی گرایش های ذهنی ماست.

به بیانی دیگر، انتظار ابتلاء به یک بیماری، سلول های بدن را برای سرایت آن مستعد و آماده می کند. و به این ترتیب فرد تنها به خاطر پندار نادرستی که نسبت به سلامتی جسمانی خود دارد، قربانی می شود.

به بیانی دیگر، هرگاه چشم انتظار ابتلاء به سرماخوردگی، آنفلوآنزا، فشارخون، سردرد، کمردرد، کهیر و یا امراض خطرناکی نظیر بیماری های قلبی و زخم معده باشید، این ناخوشی ها دست رد به سینه ی شما نخواهد زد. و دیر یا زود در جسم و جان تان جلوه گر خواهد شد. برعکس، درصورتی که ذهن را قاطعانه به تندرستی متمرکز کرده و جسم خود را مستعد این بیماری ها نشناسید، کمتر به این امراض دچار خواهید شد.

 

دانشمندی در این زمینه می گوید:

«به جای آنکه انگشت فردی را گاز بگیرید و بکنید،

ببینید آن انگشت کدام سو را نشانه رفته است.»

تفسیر این عبارت چنین است که: از آنجایی که اندیشه به تن فرمان می دهد که چگونه عمل کند، تغییر ایده و طرز تلقی می تواند از قوی ترین داروهای موجود مؤثرتر واقع شود.

دکتر فرانتز الكساندر در کتاب «اصول و کاربرد طب» می گوید: «گرچه علوم پزشکی این واقعیت را به بوته ی فراموشی سپرده است؛ اما اساسی‌ترین اصلی که ما در فرآیند حیات شناخته ایم این است که مغز، فرمانروای جسم است.»

 

منبع: 

کتاب: خودمان نیمه گمشده خودمان هستیم

نویسنده: سعید گل محمدی

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt