گیاه رچستینریا

 در خانه داری, گل و گیاه

رچستینریا یک گیاه سالم و شاداب چند ساله با شاخه های خز خالص سفید و گلهای بسیار زیبای قرمز و نارنجی است. رچستینریا در حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر عرض دارد.

غده انتهایی رچستینریا کروی جامد و گوشتی به قطر ۶ الی ۱۰ سانتی متر یا بیشتر با پوستی نازک به رنگ قهوه ای که به صورت جزئی در بالای خاک و روی سطح زمین قرار دارد.

این غده یک اندام ذخیره آب است. که اجازه میدهد گیاه برای زنده ماندن در دوره های خشکسالی و یا شرایط دمایی بالا و دیگر موارد از آب ذخیره استفاده و زنده بماند.


خاک مناسب:

یک بستر سبک با زهکشی خوب بدون مواد آهکی و قلیایی که رطوبت را در خود حفظ کند. با کمی پیت ماس با خاک برگ پوسیده،خاک ایده آل رچستینریا است.

 

آبیاری:

این گیاه به آبیاری منظم و تهویه هوای بالا و محیط خنک و خاک مرطوب به ویژه در تابستان نیاز دارد حین آبیاری بستر کاشت را کامل آبیاری کردع ولی آن را غرق آب نکنید.

خاک همیشه خیس باعث پوسیدگی ریشه و غده میشود.در زمستان آبیاری را محدود کنید و بستر را خنک و با رطوبت بسیار کم و جزئی نگهدارید.

نور مناسب:

این گیاه به مکانی روشن و با نور غیر مستقیم نیاز دارد. و حتی میتواند در گلخانه یا محیط بدون نور خورشید و تنها با یک لامپ فلورسنت هم به رشد خود ادامه دهد.

این گیاه در صورتی که تهویه بالا و خاک مرطوب داشته باشد. میتواند در شرایط نوری مختلف بدون نور مستقیم خورشید دوام بیاورد.

آفات و بیماریها:

مستعد ابتلا به عفونت های مضر و بیماری قارچی است. قبل انتقال گلدان این گیاه به گلخانه یا در کنار مجموعه گیاهانتان، حتما ساقه برگها و غده را از لحاظ وجود آفت و بیماری چک کنید.

 

گرد آوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt