تقویت خاک گلدان با مواد خانگی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

برای تقویت کردن خاک گلدان‌ها مواد خانگی بسیار زیادی در اطراف ما یافت می‌شود که ما از آن‌ها بی خبر هستیم، در این مطلب تمامی مواد طبیعی موجود را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این مواد گیاهان خود را در خانه به راحتی تقویت نمایید و از آن ها لذت ببرید.

چرا از مواد طبیعی در خاک گلدان استفاده می‌شود؟

استفاده از مواد طبیعی در خاک گلدان باعث افزایش رشد گیاه و تقویت آن می‌شود و باید توجه داشته باشید که سلامت گیاه بستگی به خاکی که گیاه در آن رشد می‌کند دارد.

تفاوت مواد طبیعی با کود شیمیایی چیست؟

استفاده متداول از کود شیمیایی، باعث آسیب رساندن به رشه گیاهان می‌شود و طی مدتی ممکن است گیاه را خراب و یا از بین.ببرد.

تقویت خاک گلدان با پوست تخم مرغ

بعد از مصرف و خوردن تخم مرغ بهتر است پوست آن را به سطل زباله نیندازید، زیرا استفاده از پوست تخم مرغ می‌تواند در تقویت شدن خاک گلدان تاثیر بسزایی.بگذارد.

پوست تخم مرغ دارای مواد معدنی بسیار زیادی همچون فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و … می‌باشد که با استفاده از این مواد معدنی می‌توان گیاه خود را تقویت کرد و باعث افزایش سرعت رشد در گیاه شد.

پوست تخم مرغ را می‌توان به صورت آسیاب شده و یا حتی آسیاب نشده در خاک گلدان استفاده کرد، زیرا پوست تخم مرغ به مرور تجزیه شده و به خاک تبدیل می‌شود، برای تقویت خاک گلدان می‌توانید آب پخته شده با تخم مرغ را نیز در گلدان خود.بریزید.

تقویت خاک گلدان با پوست موز

یکی دیگر از انواع مواد طبیعی برای تقویت خاک گلدان، پوست موز می‌باشد. پوست موز نیز مانند پوست تخم مرغ حاوی مواد معدنی ای همچون فسفر، کلسیم، پتاسیم و … است که می‌تواند در رشد و سلامت گیاه تاثیر گذار باشد.

برای استفاده از پوست موز در خاک گلدان، ابتدا باید آن را به خوبی خشک نمایید تا از مشکلاتی همچون فاسد شدن پوست موز و جذب شدن حشرات به خاک گلدان جلوگیری نمایید و باعث حفظ شدن مواد مغذی در پوست موز شوید.

برای خشک کردن پوست موز می‌توانید:

  1.  آن را به تکه های کوچک تبدیل کنید و آن را جلوی نور آفتاب بگذارید و پس از چند روز از پوست خشک شده ی آن استفاده.نمایید.
  2.  روش دیگری نیز برای خشک کردن پوست موز وجود دارد که می‌توان پوست موز را به صورت نواری در آورد و آن را داخل فر در دمای ۷۷ تا ۹۳ درجه سانتی گراد گذاشت تا رنگش تغییر کند و سپس از آن برای تقویت کردن خاک گلدان استفاده.کرد.

تقویت خاک گلدان با آسپرین

یکی از کمبودهای اساسی در گیاهان اسید سالیسیلیک می‌باشد، این مواد در قرص آسپرین وجود دارد که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی گیاه دارای اهمیت.باشد.

با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از آسپرین می‌تواند موجب رشد ۱۰۰% گیاه بشود و باعث از بین رفتن بیماری های موجود در گیاهان.بشود. برای استفاده کردن از این قرص می‌توانید در هر دو لیتر آب از یک و نیم قرص آسپرین استفاده کنید و هر سه هفته یک بار از آن برای آب دادن گلدان ها استفاده. نمایید.

تقویت خاک گلدان با قهوه

پس از درست کردن قهوه بهتر است تفاله های آن را دور نریزید، زیرا با استفاده از تفاله قهوه در خاک گلدان می‌تواند عناصر مورد نیاز گیاهان را در خاک ایجاد نماید و باعث تقویت خاک گلدان شوید، از تفاله قهوه می‌توان به عنوان یک غذای مقوی برای رشد گیاه استفاده.کرد.

تفاله قهوه دارای نیتروژن می‌باشد که استفاده کردن از آن موجب سبز شدن و محکم شدن شاخه گیاه می‌شود.

برای استفاده کردن از تفاله قهوه بهتر است ابتدا آن را در ظرفی بگذاریم تا خشک شود و سپس آن را به خاک گلدان اضافه.نماییم.

تقویت خاک گلدان با صدف

اگر در منطقه ساحلی زندگی می‌کنید که به صدف دسترسی دارید و یا آنکه در سفری که به یک شهر ساحلی رفته اید و مقداری صدف جمع آوری کرده اید پیشنهاد می کنیم صدف ها را خرد کنید تا جایی که ممکن است کوچک کنید زیرا صدف حاوی کربنات و کلسیم می‌باشد و به ایجاد خاک بیشتر و مقوی تر کمک می کند برای این کار می توانید در اطراف گیاهانی که در خاک قلیایی زندگی می کنند.بریزید.

 

اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

گل ماه تولد شما چیست؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt