سالاد خسروشاهی ،یک سالاد مقوی!

 در آشپزی, خانه داری

سالاد خسروشاهی یکی از انواع سالاد‌های خوشمزه و مجلسی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این سالاد به دلیل داشتن مرغ، قارچ، ذرت و… یک پیش غذای مقوی و کامل نیز محسوب می‌شود. سالاد خسروشاهی برای پذیرایی در مهمانی‌ها بسیار مناسب و زیباست.

مواد لازم برای تهیه سالاد خسروشاهی

سینه مرغ: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
قارچ: ۲۰۰ گرم
ذرت: ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
آب لیموترش: ۲ قاشق غذاخوری
چیپس خلالی: ۱ بسته

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

ماست: ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری
پودر آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری
پاپریکا: ۱ قاشق چای‌خوری
آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد خسروشاهی:

۱ _ برای شروع کار ابتدا سینه مرغ را همراه با پیاز، یک حبه سیر، نمک و فلفل و زردچوبه آبپز کنید. وقتی مرغ خنک شد، آن را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

۲ ـ در مرحله بعد پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید. ۱ قاشق روغن اضافه کنید و صبر کنید تا پیاز کمی نرم و سبک شود؛ سپس قارچ‌ها را خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و بگذارید قارچ چند دقیقه با پیاز تفت بخورد. آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و یک دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید.

۳ ـ داخل یک کاسه مناسب ماست را با سس مایونز، آبلیمو، روغن زیتون، پودر سیر، پاپریکا، پودر آویشن و نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

۴ ـ مخلوط قارچ و پیاز را با مرغ ریش ریش شده و ذرت مخلوط کنید؛ سپس سس آماده را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید تا همه مواد با سس آغشته شود. ظرف مورد نظر سرو را آماده کنید و مقداری از چیپس خلالی را کف ظرف بریزید. حالا سالاد آماده را روی چیپس‌ها بریزید و برای تزیین دوباره روی سالاد کمی دیگر چیپس خلالی بریزید، نوش جان.

__________

گردآوری: مرسده رنجبر

سالاد مرغ با انگور

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt