کوش آداسی‌؛ مقصدی جذاب و اسرارآمیز

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

حتی ناشناخته‌ترین مکان‌های دنیا هم در نقشه وجود دارند، اما اگر می‌خواهید برای سفر مقصد متفاوت‌تری را انتخاب کنید باید کمی ریسک پذیر باشید. در این صورت است که می‌توانید مکان‌های جذاب و اعجاب انگیزی را پیدا کنید که کمتر کسی آن را شناخته است؛ سفر به کوش آداسی هم دقیقاً همین طور است.

وقتی صحبت از سفر به ترکیه به میان می‌آید، بیشتر افراد به یاد استانبول یا آنتالیا می‌افتند؛ غافل از این که کوش آداسی می‌تواند یک مقصد جذاب و اسرارآمیز باشد. چرا؟! خب تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به شما عزیزان پاسخ این سؤال را بدهیم.

کوش آداسی کجاست؟

قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانیم که کوش آداسی کجاست؟! این شهر در کشور ترکیه، استان آیدین و در بخشی از سواحل دریای اژه قرار گرفته است. از جمله مهمترین شهرهایی که در همسایگی کوش آداسی قرار دارند، می‌توان به سلجوق در شمال، گرمنجیک در شمال شرق و سوکه در جنوب شرق اشاره کرد.

همچنین این شهر زیبا تنها به اندازه ۹۵ کیلومتر از ازمیر و ۷۱ کیلومتر از مرکز شهر آیدین فاصله دارد. مکان‌های زیبا و مناطق دیدنی کوش آداسی هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

معرفی جاذبه های دیدنی کوش آداسی

در این قسمت از راهنمای سفر به کوش آداسی به سراغ معرفی جاذبه های دیدنی این شهر می‌رویم. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی در این شهر وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

غار کاراجا

غار کاراجا یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر کوش آداسی است. قطرات آبی که از سقف این غار می‌چکد انواع سنگ قطره‌ها را به وجود می‌آورد. استخرهای تراوتن و چندین حوضچه موجود در داخل غار رطوبت فضای این جاذبه طبیعی را تامین می‌کنند و گردشگران هر چه جلوتر بروند با رطوبت بیشتری مواجه می‌شوند.

شهر تاریخی اِفِسوس

شهر تاریخی افسوس یکی از جذاب‌ترین بناهای باستانی کوش آداسی است و قدمت تاریخی آن به ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این شهر که جزو شهرهای آناتولی باستان بوده امروزه تبدیل به ویرانه شده است. افسوس میزبان یکی از هفت کلیسای آسیا در کتاب «مکاشفه یوحنا» در «عهد جدید» بوده و برخی‌های بر این باورند که شاید انجیل یوحنا در این مکان نوشته شده باشد. همچنین در نزدیکی شهر، غاری وجود دارد که تعدادی از مردم معتقد هستند اصحاب کهف در آنجا به خواب رفته‌اند.

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر نماد شهر کوش آداسی است و حتی نام شهر هم برگرفته از نام این جزیره است. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به شهر کوش آداسی حتما از جزیره کبوتر و قصر زیبایی که در آن وجود دارد بازدید کنید.

تفریحات کوش آداسی

تفریحات آبی، گشت‌وگذار در طبیعت زیبای این شهر، بازدید از اماکن تاریخی و گذراندن لحظات هیجان‌انگیز در پارک‌های آبی از جذاب‌ترین تفریحات آن هستند. اگر به این شهر زیبا سفر کنید می‌توانید در سواحل زیبای این شهر استراحت کنید و یا به شنا و تفریح‌ در آب‌های شفاف بپردازید. همچنین می‌توانید سری به پارک‌های آبی آدالند، آکوا فانتزی و یا لانگ بیچ آکواریزورت بزنید و یک روز پرهیجان و استثنایی را در این پارک‌ها سپری کنید. به طور کلی تفریحات کوش آداسی شامل موارد زیر هستند:

  • بازدید از اماکن تاریخی
  • پیاده روی در سواحل
  • استفاده از تورهای سافاری طبیعت‌گردی
  • تفریحات آبی
  • چشیدن طعم غذاهای ترکی در رستوران‌های محلی
  • سفرهای دریایی در دریای اژه
  • گشت‌وگذار در بازارهای محلی برای شناخت فرهنگ مردم شهر

غذاهای کوش آداسی

غذا در این شهر مثل بقیه شهرهای ترکیه، فوق‌العاده خوشمزه و خوش طعم وهمچنین بسیار متنوع با هزینه مناسب است. شهرهای ترکیه معمولا دارای غذاهای محلی و رژیم غذایی مشترک هستند. به عنوان مثال این مردم به طور مشترک معمولا  برای صبحانه پنیر، گوجه، زیتون سیاه، عسل یا مربا، نان، سوسیس، سالامی (نوعی فرآورده گوشتی)، تخم مرغ آب ‌پز و چای میل می کنند. کباب‌های آبدار، خوش عطر و بوی ترکی، دلمه برگ مو، دلمه فلفل‌های رنگی و کوفته، ماهی و غذاهای دریایی از دیگر غذاهای محبوب این شهر است.

بهترین زمان سفر

به طور کلی باید بگوییم که این موضوع تا حد زیادی به شرایط و سلیقه شما وابسته است. تابستان فصل گردشگری در این شهر محسوب می‌شود و تورهای کوش آداسی زیادی در این زمان از سال برگزار می‌شوند. در این فصل شما طعم واقعی لذت سفر به این مکان را خواهید چشید.

اما اواخر بهار و اوایل پاییز نیز زمان‌های بسیار مناسبی برای سفر به این شهر زیبا و جذاب هستند. همچنین اگر به دنبال سفری ارزان‌تر و مکان‌های خلوت‌تر در این شهر هستید، بهتر است سفر خود را متناسب با شرایط آب و هوایی برای فصل زمستان برنامه ریزی کنید.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt