پل آسمان مالزی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

پل هوایی لنکاوی یکی از مشهورترین پل‌هایی است که با منظره­ رو به جنگل و دریا هر ساله توریست‌های زیادی را از سرتاسر دنیا جذب می‌کند. پل هوایی لنکاوی در جزیره لنکاوی، در کشور مالزی قرار دارد. این کشور در شرق آسیا واقع شده است. این پل را با عنوان پل آسمان مالزی یا پل آسمان لنکاوی نیز می‌شناسند. یکی از خاص‌ترین و بی ­نظیر­ترین سازه ­های مالزی این پل است.

مالزی یکی از قطب‌های اصلی صنعت گردشگری در جنوب شرق آسیا می‌باشد.گردشگران ایرانی نیز مالزی را به عنوان یک مقصد محبوب می‌شناسند و با تور مالزی به این کشور سفر می‌کنند.

پل هوایی لنکاوی کجاست؟

این پل یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی جزیره لنکاوی است. همان گونه که حتماً تعریف‌های لنکاوی را شنیده‌اید، این جزیره کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای دارد. به لطف آب‌ و هوای مالزی، کوه‌های جزیره لنکاوی سرسبز و جنگلی هستند. این شرایط باعث شده تا پل معلق بسیار بزرگی بر روی کوه گونونگ ماچینچانگ در جزیره لنکاوی احداث شود. ناگفته پیداست با پای پیاده نمی‌توانید به این پل معلق برسید.

به همین منظور برای دسترسی به پل معلق لنکاوی، تله‌ کابین بزرگی در حوالی پل ساخته شده است. برای رسیدن به پل معلق لنکاوی، باید ابتدا راه تله کابین لنکاوی را در پیش بگیرید. با این حساب با گردشگری در این پل هوایی، با یک تیر دو نشان زده‌اید. از یک طرف سوار تله کابینی بزرگ با منظره‌ای زیبا می‌شوید و از طرف دیگر فرصتی پیدا می‌کنید تا در یکی از بزرگ‌ترین پل‌های هوایی جهان گشت‌و‌گذار داشته باشید.

مشخصات فنی پل هوایی لنکاوی

  • ستونی که پل آسمان را نگه داشته ۸۲ متر ارتفاع دارد.
  • خود پل نیز در ارتفاع ۱۰۰ متری از زمین زیرش قرار گرفته است.
  • پل هوایی لنکاوی یک پل عابر پیاده به طول ۱۲۵ متر است.
  • پل معلق لنکاوی داری عرضی به اندازه ۱.۸ متر می باشد.
  • دسترسی به این پل هوایی که در ارتفاع ۷۰۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد.
  • دسترسی به پل آسمان نیز فقط از طریق ایستگاه آخر تله کابین لنگکاوی امکان پذیر است.
  • در این پل که اطراف آن فنس کشی شده است و دو سکوی مثلثی برای استراحت بازدید کنندگان در آن تعبیه شده است.
  • در بخش‌هایی از کف پل، پنل‌های شیشه‌ای قرار داده شده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند زیر پایشان را ببینند.

جاذبه پل هوایی لنکاوی

با حضور در این پل احساس می‌‌کنید که دنیا زیر پاهای شما قرار دارد. کاملاً مشخص است چنین جاذبه‌ای را در کمتر جایی از دنیا می‌توان تجربه کرد. زیبایی‌های این پل به اندازه‌ای است که گردشگران از حضور بر روی آن سیر نمی‌شوند. به همین منظور دو سکوی مثلثی‌شکل با فاصله‌ای نسبتاً زیاد از یکدیگر در پل لنکاوی تعبیه شده است. به لطف این سکوها، گردشگران با توقف در این سکوها، فرصتی برای تازه‌کردن نفس پیدا می‌کنند.

لنکاوی به اندازه‌ای بلند است که از بالای آن نمایی تماشایی به تمامی جاهای دیدنی لنکاوی دارید. به لطف ارتفاع زیاد این پل،‌آبشارهای زیبای گونونگ، مات سینکانگ و توجو را می‌توانید از فاصله‌ای دور به نظاره بنشینید. حتی جزیره‌های کوچکی که در حوالی لنکاوی وجود دارد نیز از روی این پل دیده می‌شود.

بهترین زمان بازدید 

آب و هوای لنکاوی در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی پیدا می‌کند. از طرف دیگر با توجه به ارتفاع زیاد پل لنکاوی، باید زمانی را برای گردشگری در این پل انتخاب کنید که خبری از باد و باران نباشد. با این حساب تابستان بهترین زمان بازدید از پل هوایی لنکاوی است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt