پارک جنگلی ناهارخوران؛ بهشتی در گرگان

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

یکی از قدیمی ترین تفرجگاه‌ها و جاهای دیدنی گرگان در استان گلستان، که اکثر گردشگران در سفر به گرگان حتما از آن بازدید می‌کنند، جنگل ناهارخوران است. پارک جنگلی ناهارخوران همان طور که از نامش پیداست جنگلی مملو از درختان سربه فلک کشیده و سرسبز است و تمام امکانات لازم برای یک روز اقامت و پیک نیک در دل طبیعت را دارد.

پیشنهاد می کنیم اگر تاکنون هرگز فرصت بازدید از پارک جنگلی ناهارخوران را نداشته اید، حتما در اولین فرصت به این پارک جنگلی زیبا بروید و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانتان ثبت کنید.

علت نام‌گذاری جنگل ناهارخوران:

گفته شده که در گذشته‌های دور وقتی حاجی‌ها برای زیارت به مشهد یا مکه می‌رفتید، در زمان برگشت از کوه‌های جنوب گرگان عبور می‌کردند. خانواده‌های این زائران به استقبال آن‌ها در منطقه جنگلی گلستان می‌رفتند و همان‌جا هم ناهار می‌خوردند. این سنت قدیمی باعث شد تا اسم این منطقه جنگلی را «ناهارخوران» بگذارند.

ناهارخوران کجاست؟

جنگل ناهارخوران در استان گلستان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود که در جنوب این شهر واقع شده است. امروزه به‌دلیل افزایش جمعیت و وسعت شهر گرگان این جنگل بخشی از شهر گرگان شده و فاصله بین آن‌ها یک خیابان اصلی و پر تردد است.

دیدنی های جنگل ناهارخوران

ناحیه پارادایز

قسمتی از بلوار ناهارخوران به بخشی به نام پارادایز اختصاص داده شده است که رستوران ها، کافه ها، مراکز اقامتی، بازارچه های خرید و امکانات متنوع دیگر در آن قرار گرفته‌اند. گردشگران می‌توانند در این بخش از پارک غذا بخورند، استراحت و یا خرید کنند.

شهربازی پارادایز

در بخش پارادایز پارک جنگلی ناهارخوران شهربازی و چرخ و فلک معروف گرگان قرار گرفته است و امکاناتی که در این شهربازی وجود دارند، بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده هستند.

آبشار مصنوعی ناهارخوران

یکی از بخش های تازه افتتاح شده پارک جنگل ناهارخوران، آبشار مصنوعی ناهارخوران است که با زیبایی اش جلوه خاصی به محیط می بخشد. ابعاد این آبشار مصنوعی ۱۲ در ۱۳ بوده و ۱۵ متر ارتفاع دارد. بازدید از این آبشار در گشت و گذارهای عصر و شب هنگام بسیار دلنشین است و موقعیت بسیار خوبی برای گرفتن عکس های یادگاری به حساب می‌آید.

تپه باباطاهر

در ناهارخوران تپه‌ای به نام باباطاهر وجود دارد که از بالای آن می‌توانید چشم ‌انداز بی‌نظیری از شهر گرگان را تماشا کنید.

کوهنوردی در جنگل ناهارخوران

اگر اهل ورزش کردن و کوهنوری بخصوص در مناطق خوش آب و هوا و جنگلی هستید مکان درستی را انتخاب کرده اید. می توانید از میان جنگل های انبوه و سر به فلک کشیده مسیر خود را طی کنید در طی راه پله های قدیمی و سنگی وجود دارد که مسیر را کمی آسان تر می کند. از سمت غرب و جنوب غربی میدان ناهارخوران وارد مسیر اصلی کوهنوری شوید. مسیر اصلی صعود به سفید چشمه و اگر تمایل داشته باشید ارتفاعات بالاتر از آن می‌رسد. اگر مسیر جنگل نوردی را انتخاب کنید پس از ۵ کیلومتر پیاده رودی به پارک جنگلی زیبای النگدره می‌رسید که زیبایی‌هایش بی انتهاست.

چه زمانی به جنگل ناهارخوران برویم؟

بیشتر افراد، خصوصا کسانی که در شهرهای بزرگ و گرم زندگی می‌کنند، برای فرار از گرما، فصل تابستان را برای سفر به این جنگل زیبا انتخاب می‌کنند. این منطقه ییلاقی، با هوای مطبوع و خنک در فصل تابستان، طرفداران زیادی را در میان گردشگران دارد.

علاوه‌بر تابستان، یکی از زیباترین و عجیب‌ترین زمان‌ها برای سفر به جنگل ناهارخوران، فصل پاییز است. در پاییز زیبایی بی‌نظیر درختان جنگل و ترکیب رنگ‌های زرد و نارنجی و وجود مه در جنگل، آدم را به یاد تابلوهای نقاشی می‌اندازد. اگر تا به حال به جنگل ناهارخوران نرفته‌اید، بهترین زمان سفر، در تابستان پیش رو است. این جنگل دیدنی را در لیست مکان‌های دیدنی خودتان قرار دهید و در اولین فرصت به آنجا بروید. مطمئن باشید سفر به این جنگل دیدنی، یکی از بهترین و متفاوت‌ترین سفرهایتان به نواحی شمالی کشور خواهد بود.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt