هیجان انگیز ترین تفریح های جهان

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

با وجود هزاران تفریح مدرن و بی خطر در جوامع پیشرفته هنوز هم بسیاری از افراد از تجربه سرگرمی های خطرناک و دلهره آور لذت می برند. تفریحاتی که بتواند خطر مرگ را در چند قدمی فرد ایجاد کند و یا حوادثی که جان انسان را به خطر بیاندازد، از جمله این سرگرمی های محبوب و مهیج می باشند.

انجام سرگرمی های خطرناک در مسیر های پر پیچ و خم طبیعت وحشی، دست و پنجه نرم کردن با حوادث و در نهایت پیروزی شیرین و زنده بازگشتن از مکان های خطرناک جهان جذاب و همچنین غیر قابل باور می باشد. در این مقاله به معرفی خطرناک ترین نقاط جهان و تشریح مخاطرات آن خواهیم پرداخت.

اقامت بر روی طناب

این مجموعه از ۱۸ طناب کوه‌ نوردی با طول ۶ تا بیش از یکصد متر تشکیل شده که روی دره‌ای به عمق بیش از ۴۰۰ متر در کوه Monte Piana ایتالیا کشیده شده‌اند و منظره‌ای خارق‌العاده را در اختیار میهمانان قرار می‌دهند، البته برای ورود به هرکدام از تخت‌های معلق اینجا، باید دل شیر داشته باشید؛ زیرا با اینکه حرکت روی طناب‌ها بدون محافظ اکیداً قدغن بوده، اما همین که فردی بخواهد یک شب تا صبح را در این فضای تعلیق بی‌نظیر به سر کند، نیازمند برخورداری از شجاعت و حس بالای ماجراجویی خواهد بود.

نکته جالب اینکه حالا این هتل تبدیل به میعاد گاهی برای عاشقان صخره نوردی از سراسر دنیا شده، به گونه‌ای که درمیانه‌های بهار، حتما می‌توانید چند قهرمان صاحب رکورد را در گوشه‌ای از آن ببینید که از حالت تعلیق خود لذت می‌برند.

تماشای کوسه از نزدیک

موسسه های متعددی در دنیا وجود دارند که متقاضیان تماشای کوسه را درون قفس های امنی به زیر اقیانوس می برند تا از نزدیک شاهد این آدم خوارهای ترسناک باشند. کوسه های سفید ابهت بسیاری دارند و دیدن آنها از نزدیک باعث ترس و هیجان می شود.

مجریان این تفریح در مکان هایی همچون آفریقای جنوبی و استرالیا، برای جذب کوسه سفید، سطلی از دل و روده خون آلود ماهی ها را درون آب می ریزند. اما این کار باعث افزایش احتمال حمله کوسه به انسان ها می شود. بنابراین، بهتر است از طریق موسساتی به این تفریح ترسناک بروید که برای جذب کوسه از لرزه های صوتی استفاده می کنند.

پرش غیر ممکن

آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ میزبان جام جهانی بود، اگر‌چه ژوهانسبورگ موفق شد میزبانی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد، اما حالا چندین ورزشگاه عالی چند ده هزار نفری فوتبال فوق‌العاده مجهز دارد که برای پرداخت هزینه نگهداری آن‌ها‌، با مشکل جدی رو‌به‌رو است. پس از یافتن راه حل جایگزین برای کسب درآمد از این سازه‌های مهندسی بی‌‌نظیر، امری است که باید در دستور کار قرار بگیرد. BIG RUSH یکی از این راه حل‌های جایگزین است، که احتمالا پر‌شور و حال‌ترین آن‌ها نیز به ‌شمار می‌آید. این بلندترین تاب طنابی دنیاست که شما می‌توانید به عنوان یک تازه کار، درشرایط کاملا بی‌خطر آن را بیازمایید.

حالا استادیوم زیبای Moses Mabhida بندر دوربان در آفریقای جنوبی محل بازی فوتبال نیست و می‌تواند به آن افتخار کند. برای رسیدن به سکوی پرش که خیلی ساده در بخش میانی کمان عظیم بالای استادیوم جای گرفته باید ۵۵۰ پله بالا بروید و پس از آن یک طناب به شما وصل می‌شود و باید خود را برای تاب خوردن بر فراز چمن ورزشگاه از ارتفاع ۱۱۳ متری آماده کنید، این کمی بیشتر از طول یک زمین فوتبال است و بدون شک تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رسیدن به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، در هنگام این سقوط، به هیچ وجه دور از دسترس نخواهد بود و فراموش نکنید که شما در بهترین حالت فقط به یک طناب متصل هستید و در فاز پایانی سواری، کمی بیشتر از دو متر با چمن فاصله دارید.

راه رفتن روی بال های هواپیما

اگر مسیرتان به واشنگتن افتاد، حتما به Pike Place Market در سیاتل بروید و تفریحی مهیج را تجربه کنید. در این مکان می توانید با تسمه ای خود را محکم به هواپیما وصل کنید و در ارتفاع ۲۴۱ کیلومتر در ساعت، روی بال های آن حرکت کنید. راه رفتن روی بال های هواپیما تفریح بسیار هیجان انگیزی است که افراد با دل و جرات می توانند آن را تجربه کنند. آنها برای این منظور حدود نصف روز روی زمین آموزش می بینند و سپس می توانند آن را در دل آسمان و روی هواپیمای در حال حرکت امتحان کنند.

هیجان این کار زمانی افزایش می یابد که خلبان هواپیما را وارونه می کند و شما روی بال های هواپیما سر و ته در میان آسمان می مانید. تجربه این دلهره هیجان فوق العاده ای دارد و هر کسی از عهده آن بر نمی آید.

کوهنوردی در کوه هوآشان

برای پیاده روی در این کوه در چین بد نیست چیزی از صخره نوردی بدانید. این تجربه هیچ محدودیتی برای متقاضیان قرار نداده است به همین دلیل، سالانه افرادی جان خود را در اینجا از دست می دهند. همین مساله باعث شده است تا این مکان به «خطرناک ترین تجربه کوهنوردی جهان» شهرت بیابد. مسیری که در بالای کوه هوآشان قرار دارد شامل پیچ های نفس گیر، پیاده روی روی نرده های فلزیِ لق و زهوار دررفته و پله های عمودی بسیار وحشتناک است.

پیاده روی برج تورنتو

برج مخابراتی CN واقع در تورتنتو کانادا، اگر چه سال‌هاست.که لقب بلند‌ترین برج مخابراتی جهان را از دست داده.، اما هنوز هم در بین مشهور‌ترین‌ها، اسم و رسمی برای خود دارد. ویژگی‌ که بدون شک به‌ روزسانی‌های متعدد در زمینه نور پردازی و اضافه کردن بخش‌های جدید.به آن بدون تاثیر نخواهد بود. EDGE WALK یا راه رفتن روی لبه، جدیدترین بخش اضافه شده به جاذبه‌های این برج است.که برای عاشقان ارتفاع و آدرنالین در یک کلام فوق‌العاده خواهد بود.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از نقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

شیطان کوه لاهیجان

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt