نگین درخشان پاریس

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

برج ایفل (eiffel tower) برجی فلزی است. که در یک فضای سبز عمومی. در مجاورت رود سن در پاریس بنا شده است. ایفل مرتفع ترین بنای پاریس.، در زمره مشهورترین نمادهای جهان است. که امروزه از مهم ترین مراکز جذب توریست. به شمار می رود. با توجه به اینکه از ابتدای ساخت این برج تاکنون بیش از ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر. از این بنا دیدن کرده‌اند.، این بنا به عنوان پربازدید کننده‌ترین. بنا در جهان شناخته می‌شود.

برج زیبای ایفل دقیقا در کنار رود سن بنا شده است.، رودی که خود به تنهایی. زیبایی خیره کننده ای دارد. به پایه ی برج که می رسیم. تنها حسی که داریم. تعجب از عظمت و ابهت. این برج زیبا هست. اگر کاملا در قسمت زیرین برج قرار بگیرید.، همانند چهارپایه ایست. که انتهایش با ظرافت و زیبایی خاصی. به هم متصل شده است.

نام ایفل بر گرفته از چیست.؟

نام ایفل در حقیقت برگرفته. از نام گوستاو ایفل (Gustave Eiffel). طراح این برج باشکوه است. برج ایفل بین سالهای ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹. به عنوان ورودی یک نمایشگاه بین المللی..که به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه. برگزار می شد.، ساخته شد. در ابتدا مخالفت های بسیاری نسبت. به این برج. از سوی روشنفکران فرانسه. مانند نویسنده ی شهیر فرانسوی الکساندر دوما. ابراز شد. ولی پس از تکمیل.، برج ایفل نشانه ای در شهر پاریس شد. که بیانگر کامل شعار آزاد اندیشی. و تجلی روح شهامت بود.

ساخت برج ایفل چقدر زمان برد. ؟

در کل ساخت. این بنای شگفت انگیز. مدت ۲ سال و ۲ماه و ۵ روز طول کشید .

ارتفاع ایفل چقدر است .؟

ساخت این سازه ی عظیم و شگفت انگیز با در نظر گرفتن. نهایت زیبایی و ظرافت و دقت صورت گرفته. و باعث کسب این محبوبیت جهانی. در بین مردم عالم شده است . به طوری که حتی کسانی که. این برج را از نزدیک ندیده اند.، کاملا با شکل و شمایل ظاهری آن آشناییت دارند. برج ایفل با ارتفاعی در حدود ۳۲۰ متر.، بلندترین سازه شهر پاریس و چهارمین سازه مرتفع کشور فرانسه است . البته لازم به ذکر است. که ارتفاع این سازه با احتساب آنتن تلویزیونی. که در بلندترین نقطه آن نصب شده ، حدود ۳۲۴ متر برآورد می شود. و عرض آن را نیز ۱۲۸ متر اعلام کرده اند .

جالب است بدانید. :

  1. در ابتدا برج ایفل فرانسه قرار بود. یک بنای موقت باشد. و پس از گذشت بیست سال جمع آوری شود. اما از آنجاییکه بالای برج ایفل یک آنتن رادیویی نصب شده بود.، شهرداری پاریس تصمیم به حفظ آن گرفت.
  2. در این بنا ۷,۳۰۰ تن فلز به کار رفته. و وزن کلی آن ۱۰,۱۰۰ تن می باشد. تعداد پله هایی که به نوک برج منتهی می شود. تقریبا پس از هر بار بازسازی تغییر کرده.، در ابتدا ۱,۷۱۰ پله وجود داشت.، در اوایل دهه ۱۹۸۰ پس از اولین بازسازی.، تعداد آنها به ۱,۹۲۰ رسید. و امروز نیز ۱,۶۶۵ پله در ایفل به چشم می خورد..
  3. نگهداری از این سازه غول پیکر نیز کار آسانی نیست. تقریباً هر ۷ سال برای حفظ زیبایی و جلوگیری از زنگ زدن.، برج ایفل باید مجددا رنگ آمیزی شود. برای هر بار رنگ آمیزی برج ایفل. نزدیک به ۶۰ تن رنگ استفاده می‌شود. اما شگفتی اصلی اینجاست. که فرآیند رنگ آمیزی برج ایفل توسط نقاشان حرفه‌ای. و با دست و قلم‌مو انجام می‌گردد.
  4. سالانه حدود ۷ میلیون نفر از برج ایفل بازدید می‌کنند. که برج ایفل را به پربازدیدترین بنای جهان تبدیل کرده است.
  5. نام ۷۲ نفر از دانشمندان و مهندسین فرانسوی که در راه اندازی. و ساخت برج ایفل نیز همکاری داشته اند. بر روی پروژه ثبت شده است. که بر اساس اطلاعات موجود روی این حکاکی ها اوایل قرن بیستم. با رنگ پوشانده شده. اما در سال ۱۹۸۸ مجددا شرکتی به نام SNTE این حکاکی اسامی را بازسازی کرد.
  6.  در ساخت این برج غول پیکر کوچکترین. نقطه جوش به کار نرفته است. قطعا برایتان جالب است. که بدانید که این همه اتصالات چگونه بوده است؟ برای ساخت برج ایفل ۱۸۰۳۸ قطعه آهن به کار رفته است. که توسط دو میلیون و پانصد هزار پیچ و مهره. به یکدیگر متصل شده اند.

طبقه ی اول برج.

طبقه ی اول برج ایفل سطحی کاملا شیشه ای دارد. ایستادن و قدم زدن روی سطحی شفاف. که ۵۷ متر بالاتر از سطح زمین است. حسی وصف نشدنی و فوق العاده دارد. زمین شیشه ای این قسمت از قطعات یا بلوک های شفاف. مربع شکلی ساخته شده است .که بزرگترین آن ها ۱.۸۵ متر در ۱.۸۵ متر می باشد.، درست است. که کف این طبقه از جنس شیشه است. اما هنگامی که روی آن راه می روید. اصلا حس ترس و وحشت را القا نمی کند.

طبقه ی اول برج ایفل دور تا دور صفحه ی نمایشی دارد. که بی شباهت به آلبوم های دیجیتال نیست. از این صفحات نمایش میتوانید. تمامی اطلاعاتی که درباره برج ایفل احتیاج دارید. را کسب نمایید.

طبقه دوم برج.

طبقه دوم این برج شگفت انگیز تر از طبقه ی اول می باشد. و قطعا تماشای نمای بیرونی برج. شما را شگفت زده خواهد کرد . در این طبقه می‌توانید. با استفاده از تلسکوپ‌های مخصوص آسمان را تماشا کرده. و لذت ببرید. البته بیشتر این طبقه به رستوران و کافه‌ها اختصاص داده شده است.

بالاترین نقطه برج.

این قسمت از برج به دلیل اینکه دارای شیب است. برای سازندگان سیستم بالابری کار را سخت تر کرده بود. که در نهایت فردی به نام (لئون اِدوکس) کار ساخت آسانسور را به پایان رساند. بهترین بخش برای تماشای مناظر اطراف در سکوی بازید ۲۷۶ متری قرار دارد. که برای رسیدن به آن باید از طبقه دوم هم عبور کنید .بهترین زمان برای تماشای مناظر اطراف ، پس از غروب آفتاب می‌باشد .

در این زمان چراغ‌های شهر روشن شده. و می‌توانید. درخشش زیبای شهر پاریس را تماشا کنید. و غرق در آرامش شوید.

اگر به دنبال یک تجربه ی لوکس و شیک میگردید.، در بالاترین نقطه ی برج ایفل خود. را به یک نوشیدنی دلچسب دعوت کنید. در دل ایفل یک کافه قرار دارد .که بهترین نوشیدنی ها در آنجا، درست مطابق میل شما سرو میشوند.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt