موزه دیدنی مینیاتور تهران

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

موزه مینیاتوری یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی تهران است. شبیه به سرزمین لی لی پوت و مکانی است بی نظیر برای آشنایی با همه ایران.

در باغ موزه مینیاتور تهران همه چیز در ابعاد کوچک است. این پارک همه جاذبه های گردشگری ایران را در خودش جای داده است. در شرق تهران واقع شده و می توان کل ایران را کمتر از دو ساعت گشت. یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که کودک دارند و می خواهند به صورت خانوادگی به تفریح و گردش بپردازند.

این ایده که همه دیدنی های جهان را یک جا در یک پارک جمع کنیم تا در نصف روز بتوانیم همه آن ها را یک جا ببنیم، در بیشتر کشورهای جهان اجرا شده است. پارک هایی وجود دارند که برجسته ترین جاهای دیدنی کشورشان را در ابعاد کوچک ساخته اند و در یک فضا جمع نموده اند. به این پارک ها mini world می گویند. در نصف روز می توانید به همه کشور و یا حتی همه جای جهان سفر کنید.

موزه مینیاتور تهران به معرفی چه چیزی می پردازد؟ 

باغ موزه دیدنی مینیاتور تهران در واقع به معرفی آثار جهانی ایران که در سازمان یونسکو ثبت شده است می‌پردازد. کلیه آثار معروف ایران در اندازه ماکت ساخته و در معرض نمایش قرار داده می‌شوند. دلیل نام گذاری این مجموعه به اندازه کوچک آثار جهانی ثبت شده در یونسکو و طراحی موزه بر اساس باغ‌های ایرانی است.

در طراحی باغ موزه از ترکیب معماری باغ‌های ایرانی و پارک‌های مینیاتوری الهام گرفته شده است. باغ موزه با هدف آشنایی بازدید کنندگان، کودکان، گردشگران خارجی و علاقه‌مندان به آثار تاریخی ایران است.

موزه مینیاتور تهران کجاست؟

اگر برای بازدید از باغ مینیاتور مشتاق هستید، باید به‌سمت بزرگ‌راه امام علی (ع) در منطقه هشت استان تهران بروید. بعد از گذشتن از این بزرگ‌راه، خیابان جانبازان غربی را ادامه بدهید تا به بوستان تمدن برسید؛ البته این بوستان به اسم گلبرگ هم معروف است. می‌توانید باغ موزه مینیاتور را جنب بوستان تمدن پیدا کنید.

آثار تاریخی در موزه 

از جمله اماکن تاریخی که ماکت آن‌ها در این باغ موزه قرار دارد می‌توان به تخت جمشید، ارگ بم، پاسارگاد، تخت سلیمان، کلیسای ارامنه، بیستون، چغازنبیل، میدان نقشه جهان، مقبره کوروش و چند اثر دیگر اشاره کرد. همچنین در ادامه فاز اجرایی این بوستان ۵ اثر دیگر کاخ گلستان، گنبد کاووس، مسجد جامع گلستان نیز به این محل اضافه خواهد شد.

دیدنی های اطراف موزه

با وجود موقعیت باغ موزه مینیاتور در شرق تهران و در خیابان گلبرگ، می‌توان از اماکن اطراف آن نیز بهره برد. خیابان گلبرگ یکی از سرسبزترین خیابان های تهران است که با میدان هفت حوض، یکی از اصلی ترین میدان های نارمک با موقعیت تجاری و تفریحی ارتباط دارد. در سراسر خیابان گلبرگ و اطراف میدان هفت حوض رستوران ها و فست فودهای گوناگون، فروشگاه های بزرگ پوشاک و مراکز خرید وجود دارد.

از دیگر مکان های تفریحی نزدیک بوستان مینیاتور تهران میتوان به بوستان گلبرگ، پاساژ گلبرگ، پارک کرمان و پارک یاسمن اشاره کرد.

ساعت کار موزه مینیاتور

خوشبختانه این موزه روز های جمعه نیز باز می باشد و برای کسانی که شاغل هستند و زمان کمی برای گردش دارند می توانند آخر هفته، به این باغ موزه با آثار تاریخی بروند. این باغ موزه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ شب در روزهای شنبه تا جمعه باز می باشد.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

باغ ارم، بهشت شیراز

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt