معبد بهشت؛ یکی از بزرگترین معابد پکن

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

معبد بهشت پکن یکی از بزرگ ترین و زیباترین معبدهای شهر پکن می باشد که در کشور چین قرار دارد. در اصل این معبد در طی سلسله مینگ در سال ۱۴۲۰ ساخته شد و دارای شکوه و جلال بسیار زیادی است.

معبد بهشت پکن هر ساله مورد بازدید گردشگران و توریستان بسیار زیادی قرار می گیرد و یکی از بناهای بسیار مشهور در جهان می باشد.

شهرت معبد بهشت پکن باعث جذب گردشگران بیشماری از سرتاسر دنیا می شود و آنها را با گنجینه تاریخی این معبد آشنا می کند.

نگاهی بر تاریخ معبد بهشت

معبد آسمان و یا همان معبد بهشت در پکن نه تنها در تاریخ معماری چین دارای جایگاه مهمی می‌باشد، بلکه میراث گرانبهای هنری معماری جهان نیز محسوب می‌شود، همچنین یونسکو در سال ۱۹۹۸ میلادی، معبد آسمان را با شماره ۸۸۱ در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند و به همین علت از توجه خاصل نیز برخودار است و پیشنهاد می‌شود مسافرنین که به شهر پکن سفر می‌کنند از این نمای زبیا دیدن نمایند.

در ادامه معبد بهشت حدود ۵۰۰ سال سن دارد و گوشه ای از تاریخ و فرهنگ کشور باستانی و کهن چین را نیز به نمایش گذاشته است. این معبد دیدنی که با نام معبد تائویسم در کشور چین نیز معروف می‌باشد با وسعتی حدود ۲۶۷۰۰۰۰ متر مربع نیایشگاه بسیاری از امپراتوران چینی بوده که در این مکان به دعا برای پربار بودن محصول سال و یا اهدای قربانی به خدایان می پرداختند.

معماری عظیم و عرفانی معبد بهشت چین

تمام ساختار معبد بهشت از چوب است معبد بهشت شاهکار معماری باستانی چینی است. این شهر به دلیل طرح نمادین دقیق، ساختار عجیب و غریب و دکوراسیون باشکوه شهرت دارد.

طراحی مجموعه معبد بهشت ​​، مطابق با هدف مقدس آن، منعکس کننده قوانین عرفانی کیهانی است و هسته اصلی کیهان شناسی چین در آن زمان بود.

واقعیت جالب دیگر این است که تالار دعا یکی از بزرگترین سازه های چوبی قرون وسطایی است: ۳۸ متر (۱۲۵ فوت) قد و ۳۶ متر (۱۱۸ فوت) عرض، کاملاً بدون میخ ساخته شده است.

سمبل های معبد

در فرهنگ باستانی چین، عدد ۹ بیانگر بلندترین می باشد و نمایانگر امپراتور است. در معبد آسمان عدد ۹ در هر جایی دیده می شود و حتی بر روی پله های معبد نیز وجود دارد. هر چیزی نمادی در پیچیدگی های معماری دارد که شامل سالن دعا برای خرمن های خوب، طاق پادشاهی بهشت و محراب برآمده دایره ای می شود. بیش از ۴ هزار درخت سرو سر به آسمان کشیده اند که بیانگر اتحاد بهشت و زمین می باشند. قدیمی ترین درخت سرو این پارک درخت پدر بزرگ می باشد که درختی ۵۰۰ هزار ساله سرو اژدهایی است.

شاخه های این درخت مانند ۹ اژدها هستند که در هم پیچ خورده اند. این درختان یک محیط آرام و راحت برای محلی ها ایجاد کرده اند تا ورزش های صبحگاهی خود را انجام دهند و از اکسیژن خالص لذت ببرند. هر چیزی که در این معبد وجود دارد سمبل و نماد چیزی خاص در تاریخ کهن چین می باشد که جذابیت بسیار زیادی برای توریستان و گردشگران دارد.

ساعات بازدید از معبد بهشت پکن

معبد بهشت چین به دلیل آن که ورودی‌های گوناگونی دارد، ساعات مختلفی می‌توانید وارد آن شده و از آن دیدن کنید به همین خاطر در بخشی جداگانه ساعات بازدید از این بنا را توضیح می دهم.

فصول اوج سفر: (۱ آوریل تا ۳۱ اکتبر) مصادف با ۱۲ فرودین تا ۹ آبان.

فصول رکود سفر: (۱ نوامبر تا ۳۱ مارس) مصادف با ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین.

ساعات ورود از به دروازه‌های معبد بهشت

در فصول رکود سفر: ۶:۳۰ تا ۲۱:۰۰
در فصول اوج سفر: ۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰

ساعات بازدید از اماکن داخلی معبد بهشت پکن

روزهای عادی: ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰

پنجشنبه و جمعه ‌ها: ۹:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۳:۰۰ تا ۱۶:۰۰

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt