سوچی؛ خاص‌ترین شهر روسیه

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

سوچی شهری است که تمام توقعات شما را از یک تعطیلات تمام عیار برآورده می کند. این شهر خوش آب و هوا و دیدنی در دریای سیاه و در جنوب روسیه واقع شده است و هرساله گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند.

گذشته از زیبایی های طبیعی اش، سوچی را می توان بدون اغراق یکی از اصلی ترین شهرهای میزبان فرهنگ های مختلف، تسهیلات و جاذبه هایی دانست که آن را به یک مقصد گردشگری فوق العاده برای هر گردشگری با هر سلیقه ای در هر وقتی از سال تبدیل کرده است.

سوچی کجاست؟

سوچی اغلب ‘پایتخت تابستانی’ غیر رسمی روسیه یا مروارید دریای سیاه نامیده می شود. این بزرگترین و شلوغ ترین تفرجگاه دریایی تابستانی کشور است که سالانه بیش از ۴ میلیون بازدیدکننده را با خط ساحلی کوهستانی شگفت انگیز، سواحل بی پایان زنجیره ای، روزهای آفتابی گرم و شب زنده داری شلوغ به خود جذب می کند.

جاذبه های دیدنی سوچی

سوچی برای کسانی که عاشق طبیعت ، ورزش ، تاریخ و تفریحات آفتابی در ساحل هستند ، جاذبه های زیادی دارد. این مروارید دریای سیاه هنوز در انتظار کشف است. که قطعا با تور روسیه این را لمس خواهید کرد. از دیدنی های این شهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

اسکی در یکی از بهترین مناطق دنیا

اگرچه سوچی بیشتر به عنوان محل اقامتی ساحلی شناخته شده است، اما قرار گرفتن آن در کوه های قفقاز به این معنی است که می توانید از فعالیت های ورزشی زمستانی بهره ببرید. یکی از بهترین این مراکز، دهکده ی اسکی Krasnaya Polyana نام دارد.

بهترین زمان برای اسکی در این منطقه، از دسامبر تا ماه آوریل است.همانطور که می دانید سوچی در سال ۲۰۱۴ میزبان المپیک زمستانی بود که اگر اهل اسکی باشید، این موضوع می تواند دلیل خوبی برای انتخاب سوچی به عنوان یک مقصد توریستی برای اسکی است.

شنا در دریای سیاه

گردشگری در سوچی را خیلی ها با مناطق ساحلی و دریای آبی و زیبایش می شناسند. در ماه های تابستان که بهترین فصول برای شنا هستند، درجه ی آب از ۶۷.۳ فارنهایت تا ۷۵.۲ فارنهایت است. اگر شلوغی را دوست ندارید و از طرفداران ساحل های خلوت هستید، اوایل پاییز را برای سفرتان انتخاب کنید.

پارک سوچی

این‌جا بهشت بچه‌هاست. پارک سوچی (Sochi Park) با آن طراحی رنگارنگ و هیجان‌انگیزش می‌تواند ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کند. برای بزرگ‌ترها هم رولر کوستر و بازی‌های دیگر مهیاست. دلفیناریوم پارک خیلی جذاب است و مدتی مشغول‌تان می‌کند.

درست است که این‌جا فروشگاه و سوغات‌فروشی ندارد، اما هدف اصلی‌اش که سرگرمی و تفریح است، به‌خوبی برآورده می‌شود. یادتان باشد بستنی‌هایش را امتحان کنید. برای رفع گرسنگی می‌توانید به رستوران محوطه پارک سر بزنید.

باغ های بزرگ گیاه شناسی

به راستی که سوچی به خاطر باغ های بزرگ گیاه شناسی اش باید مفتخر باشد. این باغ که در سال ۱۸۸۹ شناخته شد حالا محل نگهداری بیشتر از ۱۵۰۰ گونه ی متفاوت درخت و گیاه است که هر کدام در مناطق مختلفی از جهان مانند ژاپن، چین، مدیترانه، شمال و جنوب آمریکا، قفقاز و بخش هایی از استرالیا وجود دارند. دوستدار طبیعت و گیاهان عجیب و فریبنده هستید؟ چه جایی بهتر از اینجا!

دیسکاوری ورلد آکواریوم

دنیای زیر آب برای خیلی‌ها جذاب و اسرارآمیز است. هر آکواریومی که تا حالا دیده‌اید، فراموش کنید، چراکه آکواریوم اقیانوسی سوچی یا دیسکاوری ورلد آکواریوم (Discovery World Aquarium) یکی از بزرگ‌ترین‌های اروپاست. این‌جا می‌توانید کوسه، پنگوئن، اسب آبی، دلفین و موجودات دریایی دیگر را از نزدیک و در آکواریوم‌های غول‌پیکر ببینید. به‌ویژه اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، دیدن آکواریوم سوچی را از دست ندهید.

سوغات سوچی چیست؟

۱. ماتروشکا

وقتی در روسیه هستید، اولین سوغاتی که به ذهن‌تان می‌رسد، عروسک‌های ماتروشکاست. این عروسک‌های تو در تو قیمت و کیفیت متفاوتی دارند و وسیله دکوراتیو و یادگار قشنگی به‌حساب می‌آیند.

۲. والِنکی

پاپوش سنتی روس‌ها هم کاربردی و هم خوش‌قیافه‌ست. می‌توانید برای خودتان بخرید یا کادو بدهید.

۳. چورچخلا

نوع باکیفیت این شیرینی که بیشتر به شیرینی گرجستان معروف است، در سوچی پیدا می‌شود. چورچخلا را از ترکیب آجیل و آب میوه درستش می‌کنند. آجیل را به نخ می‌کشند و در عصاره انگور یا انار فرو می‌برند. نتیجه شیرینی خوش‌مزه‌ای‌ست که ممکن است شیرین یا نمکی باشد.

۴. شکلات

روس‌ها خیلی شکلات دوست دارند و واقعا هم شکلاتی که در فروشگاه‌های‌شان پیدا می‌کنید، خوش‌مزه است. از مزه شکلات که بگذریم، بسته‌بندی جذابی دارند. پس حتما جا برای چند بسته شکلات در چمدان خالی بگذارید.

۵. خاویار

خاویار سالمون قرمز طعم خیلی خوبی دارد. اگر با پنکیک بلینی و خامه به‌سبک روسی امتحانش کنید، حتما می‌پسندید.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt