راهنمای سفر به روستای جواهرده

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

امروز قصد داریم تا درباره یکی از مناطق طبیعت گردی در استان مازندران به نام جواهرده صحبت کنیم. روستای جواهرده در رامسر با توجه به طبیعت دلفریب و آب و هوای فوق العاده ای که دارد سالانه گردشگران زیادی را به خصوص در فصل تابستان به سمت خود جذب می کند.

اینجا مانند بهشت که نه، خود بهشت است. انگار خداوند تکه ای از بهشت را در جواهرده رامسر در ارتفاعی معادل ۲۰۰۰ متر از دریا قرار داده است و روی آن را با ابر پوشانده است. برای همین به اینجا اقیانوس ابری می گویند.

دسترسی به روستای جواهرده

به منظور دسترسی به روستای جواهرده در رامسر می بایست در ابتدا به سمت رامسر بروید و از گذر از آن و بازار این شهرستان به یک سه راهی به نام فلسطین می رسید که در جنوب رامسر قرار دارد، بعد از این شما در جاده ی جواهرده قرار دارید و لازم به ذکر است که بگوییم روستای جواهرده یکی از توابع دهستانی به نام سخت سر است که روستاهایی مانند گاو رمک، لپاسرک، دریاچشته، سلمل و سفید تمشک را نیز در بر می گیرد.

توجه داشته باشید که هنگام ورود به روستای جواهرده در رامسر ممکن است در بدو ورود از شما هزینه ای دریافت شود که به منظور حفظ و نگهداری این روستا و همچنین نظافت آن می باشد.

جاذبه های دیدنی روستای جواهرده در رامسر

آبشارهای فصلی و دائمی روستای جواهرده

در طول مسیر جاده ی جواهرده، آبشارهای فصلی و دایمی بسیاری وجود دارد که سبب جذابیت مسیر شده است. اگر خواستید می توانید چند دقیقه ای دم یکی از آبشارها بایستید و از مناظر ناب آن نهایت لذت را ببرید.

یکی از آبشارهای زیبای این منطقه صفارود نام دارد. و در ۱۵ کیلومتری این جاده قرار گرفته است. در کنار این آبشار آلاچیق هایی فراهم آورده شده که در آن می توانید به استراحت بپردازید. حتی دکه هایی هم در آن وجود دارد که به فروش سوغاتی و صنایع دستی شمال ایران می پردازند.

جنگل و چشمه های متعدد

اگر به جنگل نوردی و ماجراجویی علاقه دارید به جنگل های روستای جواهرده بروید. جنگل به داخل روستا راه پیدا کرده است، حتی یک بوستان در فاصله ۹ کیلومتری از جاده جواهرده قرار دارد که باید حتما از آن دیدن کنید.

با ماشین خود می توانید به این بوستان بروید. و در پارکینگ آن خودرو را پارک کنید. و به گردش و سیاحت در اطراف مشغول شوید. امکاناتی مانند باربیکیو، آلاچیق، سرویس بهداشتی و … نیز در اینجا قرار دارد.

دریاچه قو

یکی از مناطق بسیار زیبایی که در روستای جواهرده در رامسر وجود دارد. و جز بهترین و جذاب ترین قسمت های این روستا به شمار می رود دریاچه قو است. این دریاچه در حقیقت با توسعه برکه کوچکی درست شده که با تلاش در بخش خصوصی نیز تشکیل شده است. در حال حاضر این دریاچه یک دریاچه مصنوعی است که هدف جذب مسافر نیز توسعه داده شده است.

به منظور دسترسی به این دریاچه در روستای جواهرده می بایست حدود ۲.۵ کیلومتر یک مسیر پرپیچ و خم خاکی را طی کنید تا به این دریاچه برسید.

مسجد آدینه

این روستا به غیر از جاذبه های طبیعی که دارد، جاذبه های تاریخی هم در آن وجود دارد که یکی از آن ها یک مسجد به نام آدینه است. مسافران از دور و نزدیک برای بازدید از مسجد آدینه با قدمت ۷۰۰ سال به سمت روستای جواهرده در رامسر می آیند. این مسجد قدیمی چندین بار توسط بلایای طبیعی آسیب دید؛ اما اصلی ترین آسیب در سال های اخیر به دلیل برخورد صاعقه با درخت زبان گنجشکِ کنار آن و آتش سوزی کل مسجد، به آن وارد شد.

در حال حاضر ساختمان مسجد آدینه بعد از اینکه دوبار در آتش سوزی مجدد بازسازی شده و در ورودی روستای جواهرده پذیرای مسافران و مردم می شود.

بهترین زمان سفر به روستای جواهرده

با توجه به موقعیت جغرافیایی که روستای جواهرده در رامسر دارد و قرارگرفتن آن در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری عموما شرایط آب و هوایی خوبی و رو به خنکی در آن مهیا است. در اواخر بهار و تابستان هوای معتدل و سردی در این منطقه حکم فرماست، متوسط دمای هوا هم بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان برای سفر به روستای جواهرده آخر خرداد و سه ماه تابستان است. چرا که در این زمان برف ها آب شده اند و سرسبزی منطقه به اوج خودش می رسد.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt