راهنمای سفر به بانه

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

بانه یکی از آرام‌ترین و دل‌انگیزترین شهرهای استان کردستان است که به بازارها و مراکز خرید فراوانش شناخته می‌شود، جایی که در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته است و تبادل کالا در آنجا به وفور انجام می‌گیرد.

اگر روزی به بانه سفر کردید، گشت و گذار در مجتمع‌های خرید آن را فراموش نکنید، چرا که کالاها از تنوع خوبی برخوردارند و با بهترین قیمت در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

با ماه خاتون همراه باشید تا درباره سفر به بانه اطلاعات خوبی کسب کنید.

راه دسترسی به بانه

برای رفتن به بانه تنها کافیست خود را به شهر سنندج برسانید و پس از ۲۵۰ کیلومتر رانندگی خود را به شهر زیبای بانه برسانید. همچنین می‌توانید با هواپیما به سنندج بروید و بقیه‌ی مسیر را با اتوبوس و یا تاکسی طی کرده و به مقصد برسید.

جاهای دیدنی بانه

توصیه می‌کنیم تحت هیچ شرایطی بازدید از جاذبه‌های دیدنی بانه را از دست ندهید:

دریاچه سد بانه

از دیگر جاهای گردشگری بانه می‌ توان به دریاچه سد بانه در فاصله ۱۰ کیلومتری این شهر اشاره کرد. یک دریاچه مصنوعی بسیار زیبا که جایگاه آن در میان درختان سرسبز بر زیبایی آن افزوده است. اگر به طبیعت گردی در بانه در کنار خرید کردن علاقه دارید به سد بانه بروید.

غار شوی بانه

در استان کردستان بالغ بر ۹۳ غار شناسایی شده است. یکی از زیباترین آنها در شهر بانه قرار دارد. غار شوی در حد میانی ایران و عراق واقع شده است. هر ساله کوهنوردان زیادی را به چالش می‌کشد. تاریخ کشف این غار به ۵۰ الی ۶۰ سال پیش برمی گردد. ورودی این غار یک متر قطر دارد. دهانه کوچک آن از دور نظرهای را به خود جذب می کند.

روستای نجنه

از جمله روستاهای دیدنی بانه، می توان به آبادی نجنه در حد فاصل بانه و سردشت اشاره کرد. طبیعت این روستا شما را مسحور خود خواهد کرد. ترکیبی از اسب های وحشی، کندوهای زنبور عسل، خانه های قدیمی و طبیعت بکر و سرسبز را در این روستا مشاهده خواهید کرد. بعد از خریدهای خود از پاساژهای بانه می‌ توانید برای تفریح راهی این روستا شوید.

پارک کوهستانی پیرمراد

دیگر پارک دیدنی بانه، پارک کوهستانی پیرمراد در دامنه کوه زیبای آربابا است. هوای خوب و مطبوعی در این پارک حکمفرما است که از آن لذت خواهید برد.

از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری بانه در کنار مراکز خرید متنوعی که دارد می‌توان به روستای نژو، روستای سبدلو، تفرجگاه سورین، روستای شوی، حمام خدری، زیارتگاه پیرمراد و مسجد جامع بانه اشاره کرد.

آب و هوای بانه

شهر بانه به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، میانگین دمای بالایی ندارد و از آب و هوای سرد و معتدل کوهستانی برخوردار است. طبیعت چشم‌نواز و هوای مطلوب منطقه در بهار، این فصل را به بهترین زمان سفر به بانه نبدیل کرده است. اما در تابستان، روزهای آن می‌تواند گرم باشد و در شب دمای معتدلی دارد.

در صورتی‌که در فصل‌هایی غیر از تابستان به این شهر سفر می‌کنید، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. خصوصا که این شهر در مناطق برف‌گیر ایران واقع شده و در اواخر پاییز و در زمستان برای سفر به این منطقه به لباس و تجهیزات مناسب نیاز است.

سوغات و صنایع دستی بانه

بانه مانند دیگر شهرهای استان کردستان سوغات خاص خود را دارد که از میان آن‌ها می‌توان به انواع شیرینی کنجدی اشاره کرد که به شیوه‌های مختلف درست می‌شود و با طعم خوبی که دارد، بین عموم مسافران و گردشگران پرطرفدار است.

بادام سوخته یکی دیگر از سوغات استان کردستان و شهر بانه شناخته می‌شود که محبوب همگان است و به شما توصیه می‌کنیم تا حتما آن را امتحان کنید. اگر هم دوست دارید تا درباره صنایع دستی بانه بیشتر بدانید، لازم است بدانید که محصولات چوبی و فرش‌های دست‌بافت بانه از طرح و نقشی زیبا برخوردارند و می‌توانند یک سوغات عالی برا عزیزانتان باشند.

هتل در بانه

هتل هاله (لاله سابق) تنها هتل ۵ ستاره این شهر و از بهترین هتل های استان کردستان به شمار می‌آید. از دیگر هتل‌ های بانه می‌توان هتل داوینکو، هتل آریان و هتل شار را نام برد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt