حقایقی که درباره‌ی پروازهای طولانی نمی‌دانید!

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

سفر با هواپیما یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات را برای شما می‌سازد. به‌شرط آنکه خیلی طولانی نباشد و اگر هم قرار است خیلی طولانی شود خدمات رفاهی ویژه‌ای را در نظر داشته باشند. باید به شما بگویم برخی از شرکت‌های هواپیمایی به‌منظور رفاه حال مسافران در طول پرواز آن‌هم مسافت‌های طولانی‌مدت تدابیری اندیشیده‌اند.

البته که نکات جالبی را هم که شاید شبیه یک راز باشد و شما تاکنون نشنیده‌اید در طول پروازهای طولانی اتفاق می‌افتد.

از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا در مورد حقایقی که درباره‌ی پروازهای طولانی نمی‌دانستید مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

اتاق خواب های مخفی در هواپیما

در برخی از هواپیماها مخصوصا هواپیماهایی که برای پروازهای طولانی مدت تخصیص داده شده اند، اتاق خواب های مخفی وجود دارد. البته، بیشتر هواپیماها یک اتاق خواب کوچک مخفی در خود دارند تا خدمه ی پرواز بتوانند در آن استراحت کوتاهی داشته باشند و یا مطالعه کنند.

البته همه ی استفاده ها از این اتاق به این شکل و صورت نیست بلکه گاهی خدمه ی پرواز برای دور ماندن از مسافران قانون ‌شکن یا مسافرین عصبی، مدت زمان کوتاهی را برای تمدد اعصاب در این اتاق مخصوص و مخفی می گذرانند. خدمه ی پرواز می ‌توانند از طریق یک درب ساده‌ که در کابین خلبان قرار گرفته است، وارد این اتاق مخفی و مخصوص شوند.

این اتاق‌ خواب‌ ها در برخی از هواپیماها دارای تخت ‌خواب‌ های تاشو، صندلی‌ های کلاس اکونومی و یا حتی یک حمام کوچک هستند.

می‌توانید کلاس پرواز خود را در حین پرواز تغییر دهید. 

شاید از این‌که با پرواز اکونومی هم‌سفر شده‌اید راضی نباشید و این مهم را در طول پرواز متوجه شوید. شاید هم سروصدای اضافه شمارا دچار آشفتگی کرده باشد. باید به شما بگویم برخی از شرکت‌های هواپیمایی این مهم را برای شما فراهم کرده‌اند که حتی در طول پرواز شما بتوانید کلاس پرواز خود را تغییر دهید.

البته دلایل دیگری مثل بارداری، ماه‌عسلی خاطره‌ساز، معیوب‌بودن صندلی‌های هواپیما و تمایل به استفاده از سیستم صوتی تصویر سرگرم‌کننده در طول پرواز همگی می‌تواند دلیلی برای تعویض کلاس پرواز شما باشد.

غذاها طعم و مزه اولیه خود را ندارند. 

نه‌تنها سفرهای طولانی‌مدت هوایی روی خلق‌وخوی شما تأثیر می‌گذارد؛ که ارتفاع از سطح زمین مشکلاتی را برای شما پدید می‌آورد که شما هیچ‌گاه از آن مطلع نبوده‌اید. به‌عنوان ‌مثال عملکرد غدد چشایی شما مختل می‌شود. رطوبت پایین هم باعث می‌شود مجراهای بینی شما خشک شود. فشار هوای داخل کابین نیز غدد چشایی شمارا از بین می‌برد. پس‌ نیاز است طعم و مزه غذاهای که در هواپیما سرو می‌کنید قدری با روی زمین تفاوت داشته باشد.

یکی از رازهای هوایی که شاید تاکنون نمی‌دانستید خوردن غذاهای شورتر و پر ادویه‌تر است که بتواند طعم و مزه واقعی غذا را به شما برساند. برای شرکت هواپیمایی کانتاس ۱۰۵ آشپز در روز ۳۱۰۰۰ پرس غذا با طعم‌های متفاوت طبخ می‌کنند و به مسافران تحویل می‌دهند.

تاخیر یک مسافر = تاخیر همه

درباره ی سفرهای هوایی طولانی باید یک اصل نانوشته را بدانید. هنگامی که مسافران بار خود را تحویل فرودگاه دهند اما، زمانی که هواپیما می‌ خواهد پرواز کند داخل هواپیما نباشند، وقت همه ی مسافران قرار است تا تلف شود. در واقع شرکت هواپیمایی موظف است تا صبر کند و دوباره بارهای مسافر خاطی را به او تحویل دهد و بعد پرواز کند.

برخی از شرکت های هواپیمایی برای جلوگیری از پیش آمدن این مشکل بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز شروع به جستجوی غایبین می کنند و این پیگیری را حتی تا به مرحله ی تماس گرفتن با همراه آنان پیش می برند.

بر طبق آمار رسمی منتشر شده، شرکت ‌های هواپیمایی سالانه ۸ میلیارد دلار به دلیل تاخیر هواپیماها زیان مالی می ‌بینند که بخش عمده‌ ای از آن مربوط به هزینه ‌های صرف شده برای تامین سوخت، ارائه ی خدمات به خدمه پرواز و خدمات نگهداری از هواپیما می‌ شود.

سرویس بهداشتی هواپیما

چیزی که همه ی ما بر خلاف برخی از باورهای غلط انتظار داریم این است که تانکر سرویس بهداشتی هواپیماها همیشه پس از اتمام هر سفر تخلیه شود. و به هر حال کار درست هم همین است زیرا، انتظار ندارید که فاضلاب هواپیما در ارتفاع ۱۰۶۶۸ متری تخلیه شود؟

به هر حال وقتی هواپیما در حال پرواز است هیچ راهی برای تخلیه ی فاضلاب آن در این ارتفاع وجود ندارد. فاضلاب آن پس از فرود هواپیما تخلیه می ‌شود و به یک تانک دیگر در نهایت انتقال داده می‌ شود.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt