جاذبه های دیدنی جزیره بالی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

برای آشنا شدن با جاذبه های دیدنی جزیره بالی این مقاله رو از دست ندین.

در ادامه با ماه خاتون همراه باشید.

کوه‌های آتشفشانی فعال

موزه‌ها و مراکز خرید در هر مقصد گردشگری پیدا می‌شوند اما آتشفشان فعال نه! اگر عاشق تجربه‌های جدید هستید بالی منتظر شماست. این جزیره کوه‌های آتشفشانی معروفی مثل آگونگ، باتور و کینتامانی دارد که گنجینه‌ای از هوای پاک، مناظر خیال‌انگیز، گیاهان منحصربه‌فرد و… را به شما ارائه می‌دهند.

برای گشت در کوه‌های آتشفشان می‌توانید یک پیاده‌روی چند ساعته از میان روستاها داشته باشید؛ یا اینکه از تورهای مختلف کوهنوردی گردشگران استفاده کنید. در عکس پایین یک نمای باشکوه از کوه آتشفشان آگونگ در شب می‌بینید.

مزارع پلکانی برنج

به خاطر فعالیت کوه‌های آتشفشانی در طول زمان، جزیره بالی خاک حاصلخیزی دارد و مثل شمال خودمان حسابی سرسبز است! یکی از جاذبه‌های بالی، مزارع پلکانی برنج هستند که شهرت جهانی دارند. فرم زیبای این مزارع هنر دست روستائیان و کشاورزان روی دامنه کوه است.

اگر سری به یکی از این مزارع بزنید می‌توانید از چشم‌انداز خاص آن لذت ببرید، عکس‌های جذاب بگیرید و از محلی‌های اطراف جاده سوغاتی بخرید.

معابد هندو

یکی از نمادهای گردشگری بالی معابد باستانی آن هستند. اگر تا بالی رفتید، هیچ‌جوره تجربه دیدن این معبد‌های شگفت‌انگیز را از دست ندهید. سقف پلکانی و ارتباط نزدیک ساختمان معبد با آب و چشمه‌های مقدس از ویژگی‌های بارز آن‌ است.

بیشتر این عبادتگاه‌ها مربوط به مذهب هندو هستند و هر کدام داستان و افسانه خودشان را دارند. حرف زدن از زیبایی فرم، آرامش و مفهوم این معابد به یک مقاله اختصاصی نیاز دارد؛ اما به طور خلاصه خوب است بدانید که معروف‌ترین معابد جزیره بالی معبد اولون دانو براتان ، بساکی، تیرتا اِم پول، لوهور لم پویانگ، گوا گاجا، تانا لوط و اولوواتو هستند.

جنگل‌های شگفت‌انگیز استوایی و تفریحات آن

جنگل‌های استوایی آنقدر عجیب و منحصربه‌فرد هستند که هر کس باید یک بار در زندگی آنها را از نزدیک ببیند. برای تماشای جنگل چه جایی بهتر از جزیره بالی؟

در این سرزمین شما می‌توانید به یک گردش جانانه در دل جنگل‌های باران خورده استوایی بروید، درختان نارگیل و میمون‌های بامزه را ببینید و زیبایی طبیعت بکر را از نزدیک لمس کنید.

به دلیل توریستی بودن بالی، برنامه‌های مختلفی برای تفریح در طبیعت به مسافران ارائه می‌شود. گشت‌های دوچرخه سواری در جنگل، کوهنوری، رفتینگ، آفرود، سافاری، اسب‌سواری و هلیکوپتر سواری از تفریحات محبوب برای گشت‌وگذار در طبیعت جزیره بالی هستند.

بالی سوئینگ، تاب سواری در ارتفاع

یکی از تجربه‌های جذاب بالی، تاب‌سواری در ارتفاع است. احتمالا عکس‌های رویایی اینفلوئنسرهای اینستاگرام را سوار بر تاب‌های بلند دیده باشید. شما هم می‌توانید این تفریح را تجربه کنید و عکس‌های خاطره‌انگیز بگیرید.

تاب‌ها با ارتفاع‌های مختلف (از ۹۱ متر تا ارتفاع‌های کمتر) به درخت‌های نخل بسته شده‌اند و چشم انداز مسحورکننده‌ای در مقابل آنهاست.

غواصی در جزیره بالی

تا به حال غواصی را امتحان کردید؟

مطمئن باشید غواصی در آب‌های بالی تجربه کاملا متفاوتی است. در ابتدای مقاله هم گفتیم که بالی در میان اقیانوس هند و آرام قرار دارد. دنیای زیر آب در جزیره بالی شگفت‌انگیزترین تصویری است که در زندگی می‌توان دید.

آب شفاف و زلال، مرجان‌های غنی، ماهی‌های استوایی و رنگارنگ، سفره ماهی‌ها، اسب دریایی، لاکپشت‌های دریایی، کشتی‌های مشهور‌ غرق شده و …بالی را به یکی از معروف‌ترین نقاط دنیا برای غواصی تبدیل کرده است. تا حدی که بعضی از توریست‌ها فقط به هدف غواصی در آبهای بالی به این جزیره سفر می‌کنند.

پارک فیل ها

جاذبه خاص و جالب بعدی می‌رسد به پارک فیل‌ها. اگر می‌خواهید به قصه‌های باستانی سری بزنید پیشنهاد ما پارک فیل‌ها است. اینجا می‌توانید سوار یکی از فیل‌های جزیره بالی بشوید و گشت هیجان‌انگیزی در میان جنگل تجربه کنید.

بخش‌های جذاب بعدی مجموعه شامل یادبود و داستان زندگی فیل‌ها، تماشای حمام روزانه فیل‌ها، موزه‌هایی با استخوان ماموت، رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های خرید سوغاتی و مناطق بکر و جنگلی است.

سواحل جزیره بالی

خیلی از توریست‌ها برای لذت بردن از سواحل رویایی بالی به این جزیره سفر می‌کنند. آب‌های زلال اقیانوسی، سواحل ماسه‌ای، جنگل‌های استوایی در کنار ساحل، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، تفریحات آبی، امکانات آفتاب گرفتن و… از جذابیت‌های این سواحل هستند. در حقیقت جزیره بالی آنقدر ساحل متنوع دارد که قطعا یکی از آن‌ها رضایت شما را به دست می‌آورد.

اگر به موج سواری علاقه دارید ساحل مواج بالنگان را انتخاب کنید. برای غواصی ساحل مرجانی آمِد، برای تماشای غروب آفتاب ساحل سیاه بالیان، برای استراحت در کنار ماسه های سفید و درختان نارگیل ساحل بیاس توگال، برای سکوت و آرامش ساحل گرین بُل و برای تفریحات لوکس ساحل جیمباران و ساحل سمینیاک بهترین انتخاب هستند.

پارک‌های آبی جزیره

احتمالا تا الان سری به یکی از پارک‌های آبی زده باشید؛ اما پارک آبی معمولی کجا و پارک آبی هیجان انگیز در سرزمین استوایی کجا؟ در جزیره بالی می‌توانید جذاب‌ترین پارک‌های آبی در سطح بین‌الملل را پیدا کنید.

بهترین تجهیزات تفریحی با استاندارد بالا، سرسره‌های مشهور و درختان استوایی در چشم‌انداز، از ویژگی این پارک‌ها هستند. معروف‌ترین پارک آبی جزیره، واتربوم است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین پارک آبی قاره آسیا و سومین پارک آبی دنیا انتخاب شد.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

بالی، جزیره خدایان در کشور اندونزی

 

گردآوری‌:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt