تفریحات دریایی قشم

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

این روزها، سفر به سواحل قشم مانند گذشته نیست که به تفریحات ساده با قایق و آب‌بازی در کنار ساحل خلاصه شود! امروزه امکان تجربه تفریحات دریایی متنوعی را در سواحل این جزیره زیبا داریم.

از هیجان پاراسل و شاتل و جت‌اسکی گرفته تا غواصی و سفر به اعماق دریا و دیدن ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و هزارویک دیدنی دیگر که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

پاراسل قشم

بدون شک پاراسل قشم یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات قشم است. پاراسل تفریحی است که شما بعد از پوشیدن جلیقه نجات و رعایت نکات ایمنی که شامل بستن کمربندها و … می‌شود، به یک چتر خیلی بزرگ وصل می‌شوید. هیجان از لحظه‌ای شروع می‌شود که این چتر بزرگ که به یک قایق تندرو وصل است کم‌کم پاهای شما را از سطح زمین دور و دورتر می‌کند. بعد قایقران با توجه به وزن و تعداد افراد، جهت وزش باد و سرعت قایق، طناب را کمی شل می‌کند تا ارتفاع شما بیشتر شود. حالا چنددقیقه‌ای فرصت دارید تا از این ارتفاع و بر فراز خلیج‌فارس، مناظری را ببینید که از هیچ جای دیگری نمی‌توان آن‌ها را به این شکل دید.

قایق‌سواری

قایِق‌سواری یکی از تفریحات دریایی جزیره قشم است که به‌واسطه آن می‌توان جنگل‌های حرا و گاهی شنای دلفین‌ها در میان آب‌های خلیج‌فارس را از نزدیک دید.

قایق‌سواری با قایق‌های تندرو، هیجان فراوانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. مخصوصا زمانی که به سرعت از روی موج‌های دریا عبور می‌کنید و قایق از سطح آب فاصله می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود که این تفریح را دسته‌جمعی با دوستان یا اعضای خانواده انجام دهید تا هیجان دریاگردی وهمچنین شوق تماشای دلفین‌ها را با شوخی و شادی‌های دوستانه تلفیق و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود ثبت کنید.

اسکوتر زیردریایی

به یکی از جالب‌ترین تفریحات آبی قشم رسیدیم. اگر شنا و غواصی را دوست ندارید می‌توانید با یک اسکوتر به زیر دریا سفر کنید و از تماشای آبزیان رنگارنگ، مرجان‌ها و… لذت ببرید. اسکوتر شبیه به یک موتور است که به یک دستگاه اکسیژن وصل می‌شود. اسکوترسواری برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز است و شما می‌توانید آن را به صورت تک نفره یا گروهی انجام دهید. همچنین این بازی برای افراد با ناراحتی قلبی، تنفسی، فشار خون بالا و خانم‌های باردار ممنوع است.

جت اسکی

جَت اسکی از آن دسته تفریحات لاکچری و هیجان‌انگیز است که خیلی از مسافرین شهرهای ساحلی سراغش می‌روند، ولی جت اسکی روی آب‌های خلیج‌فارس لذت دیگری دارد. اگر می‌خواهید خودتان را به چالش بکشید و آدرنالین خونتان حسابی آمپر بچسباند، در فهرست تفریحات قشم به جت اسکی رتبه اول را بدهید.

فلای بورد

فِلای بورد یکی دیگر از تفریحات آبی قشم و از تفریحات تقریبا گران قیمت و لوکس قشم است. عملکرد فلای بورد به این صورت است که شما ابتدا به یک جت اسکی وصل می‌شوید، سپس به کمک فشار آب و حرکت جت اسکی از سطح دریا بلند می‌شوید و به سمت بالا می‌روید. برای استفاده از فلای بورد باید ابتدا آموزش‌های لازم را ببینید تا بتوانید در بالا تعادل خود را حفظ کنید. اگر به دنبال یک تجربه جدید و هیجان انگیز هستید و از دل و جرات کافی برخوردارید حتما فلای بورد را امتحان کنید.

این بازی به صورت تک نفره و برای افراد بالای ۱۸ سال، در مدت ۱۵ دقیقه انجام می‌شود.

غواصی در قشم

شاید تصور کنید چون شنا بلد نیستید دیگر در فهرست تفریحات قشم نمی‌توانید سراغ غواصی بروید، ولی باید بگویم این‌طور نیست. در این جزیره دوست‌داشتنی، حتی اگر شنا هم بلد نباشید می‌توانید غواصی کنید و تا عمق ۵ متری زیر آب را درنوردید. غواصی از آن دسته تفریحاتی است که همیشه نمی‌توان سراغش رفت. پس حالا که تا قشم آمده‌اید یا قصد سفر دارید، غواصی را امتحان کنید. خیالتان هم راحت باشد، قبل از غواصی حدود ۲۰ دقیقه به شما آموزش‌های ابتدایی داده می‌شود. این تفریح برای افراد بالای ۱۰ سال مجاز است.

بناناسواری

شمار تفریحات جزیره قشم کم نیستند، به‌خصوص اگر دوست دارید لذت هیجان را به‌صورت گروهی تجربه کنید. تیوپ‌های موزی شکل بنانا یکی دیگر از تفریحات قشم‌اند که به‌صورت تک‌نفره تا پنج‌نفره انجام می‌شود. برای انجام این بازی بعد از نشستن روی تیوپ، شما به‌وسیله قایق‌های تندرو یا جت‌بوت با سرعت بسیار بالایی کشیده می‌شوید.

هیجان بناناسواری به حدی است که همزمان با کشیده‌شدن تیوپ، صدای جیغ و خنده‌های شما در دریا شنیده می‌شود. سرعت و هیجان بناناسواری نسبت به شاتل سوار بیش‌تر است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt