بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

نوروز فصل مسافرت و گشت و گذار در میان ایرانیان است. از سویی دیگر ترکیه سال هاست به عنوان یک مقصد جذاب در بین ایرانیان شناخته می شود. از این رو بسیاری از افراد طرفدار پر و پا قرص تورهای نوروزی ترکیه هستند.

کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین و همچنین ارزان ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می رود. بیشترین آمار این سفرها مربوط به تعطیلات نوروز است. عید نوروز طولانی ترین تعطیلات ایرانیان به شمار می رود و به دلیل مصادف بودن با فصل بهار، بهترین زمان برای سفر محسوب می شود.

در ادامه با مجله فرهنگی ماه خاتون همراه باشید تا شما را با پرطرفدارترین شهرهای ترکیه آشنا کنیم.

استانبول نگین درخشان ترکیه

بدون شک استانبول را می توان یکی از زیباترین شهرهای ترکیه به حساب آورد. اگر تاکنون به این شهر سفر نکرده اید، پیشنهاد می کنیم رزرو تور لحظه آخری استانبول را در برنامه خود قرار دهید. استانبول در مجاورت تنگه بسفر قرار دارد و در کنار این تنگه می توانید مناظر زیبایی را از دریا به ویژه هنگام غروب مشاهده کنید. قایق سواری، پیاده روی کنار ساحل، دیدن غروب آفتاب و برج گالاتا از جمله تفریحاتیست که نباید از دست بدهید.

استانبول، بزرگ ترین شهر ترکیه و پایتخت این کشور است و یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر نوروزی به شمار می رود. این شهر که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگرش در قاره اروپا قرار دارد، از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و همچنین طبیعت شگفت انگیزی دارد. آب و هوای بهاری استانبول بی نظیر است و از گرمای طاقت فرسا یا سرمای شدید خبری نیست.

آنتالیا مقصد محبوب گردشگران نوروزی

اگر بخواهیم در کنار نام استانبول نام شهر دیگری را برای مسافرت نوروزی قرار دهیم، بی شک آنتالیا برازنده این جایگاه است. این شهر در خط ساحلی مدیترانه واقع شده و بسیار بزرگ و زیباست. با رزرو تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۲ شما به یک سفر خاطره انگیز به شهری تفریحی خواهید رفت.

در این شهر رستوران ها، کافه ها، هتل ها و اقامتگاه های متعددی وجود دارد که پذیرای مسافران است. سواحل زیبا همراه با کوه های پوشیده شده از درخت و هم چنین اماکن و آثار باستانی تاریخی متعدد از جمله زیبایی های شهر آنتالیا است. انواع تفریحات خانوادگی، قایق سواری، کوه نوردی و گشت و گذار در بازارها و مراکز لوکس از جمله جذابیت های این شهر است.

جزیره مارماریس؛ بهشت روی زمین

جزیره مارماریس، شهری زیبا میان دریای اژه و مدیترانه، در استان مولا واقع شده است. محال است به مارماریس سفر کنید و مجذوب طبیعت آن نشوید. این شهر ساحلی طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد و همچون بهشتی روی زمین می درخشد.مارماریس در بهار آب و هوای معتدل و خوبی دارد. در این فصل از گرمای شدید یا بارش های سیل اسا خبری نیست و بهترین فصل برای گردش در طبیعت، شنا و پیاده روی در ساحل است.

از اماکن و جاذبه های دیدنی مارماریس می توان به قلعه و موزه مارماریس، شهر باستانی دالیان، تفرجگاه های تورونج و ایچملر و ساحل کلئوپاترا اشاره کرد.

ازمیر؛ شهر آثار باستانی و عجایب هفتگانه

اِزمیر، سومین شهر بزرگ و از مهم ترین بنادر ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. ازمیر تاریخچه ای بسیار غنی دارد که آثار آن در سراسر شهر مشهود است. ازمیر در اغلب روزهای سال آفتابی است و تابستان های گرمی دارد. در زمستان ها نیز وزش باد شدید و کاهش دمای هوا محسوس است. اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به ازمیر می گردید، باید بگوییم که فصل بهار و اوایل فصل تابستان شرایط آب و هوایی ازمیر در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد.

از اماکن دیدنی و تفریحی ازمیر می توان به برج ساعت، آسانسور تاریخی، پارک حیات وحش ازمیر، بازار کمرالتی، آلسانجاک و شهر باستانی افه سوس، که معبد آرتمیس را در خود جای داده، نام برد.

کوش آداسی؛ جزیره ای کهن

کوش آداسی در نوار ساحلی منطقه اژه و ۷۱کیلومتری استان آيدین واقع شده است. این شهر یکی از بهترین انتخاب ها برای تعطیلات نوروز به شمار می رود؛ زیرا قدمت بالایی دارد و مناظر طبیعی آن نیز بسیار چشم نواز هستند. زندگی شبانه در کوش آداسی جریان دارد و کوچه های آن مملو از کافه ها و رستوران های دنج و صمیمی اند. مطمئن باشید با سفر به کوش آداسی، آرامش عجیبی وجود شما را فرا خواهد گرفت و این مسافرت به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای عمرتان تبدیل خواهد شد.

جزیره کوش آداسی آب و هوایی مدیترانه ای دارد و در فصل تابستان، گرم و مرطوب است؛ اما زمستان های آن معتدل هستند و میانگین دما در این فصل حدود ۱۸درجه سانتی گراد تخمین زده می شود. اگر قصد سفر به این جزیره تماشایی را دارید، فصل بهار و تعطیلات عید نوروز بهترین انتخاب است.

وان ارزان ترین سفر ترکیه

اگر انتخاب شما سفری ارزان به ترکیه است پیشنهاد ما به شما سفر به وان ترکیه است. البته این مورد را فراموش نکنید که علی رغم اینکه سفر با تور ارزان وان ترکیه نسبت به سایرشهرها کم هزینه تر خواهد بود، این شهر زیبایی های فوق العاده زیادی دارد که سفر در نوروز و بهار را برای شما بسیار خاطره انگیز می کند.

دریاچه وان ترکیه، کشتی سواری روی دریاچه های موجود در وان، طبیعت زیبای وان و حتی دیدن گربه های زیبای وان با نژاد چشم های با رنگ متفاوت را در جای دیگری نمی توانید تجربه کنید. لازم است بدانید که سفر زمینی به وان نسبت به سفر زمینی به سایر شهرهای ترکیه ممکن است آسان تر باشد.

کاپادوکیا شهر زیبای ترکیه

احتمالا تا آوازه بالون سواری در کاپادوکیا ترکیه در فضای مجازی شنیده و دیده‌اید. می توان گفت شهر کاپادوکیا یکی از عجیب‌ترین و زیبا ترین شهرهای باستانی ترکیه است که در دشت‌های آناتولی قرار دارد. با اینکه بالون‌ سواری بر فراز این شهر بسیار مشهور و جذاب است، اما تخته سنگ‌های بلند این شهر، تپه‌های متعدد و خانه‌های لانه زنبوری کاپادوکیا شهرت جهانی دارند و حتی در لیست میراث جهانی ترکیه نیز به ثبت رسیده اند.

فصل بهار زمان فوق العاده مناسبی برای سفر به این شهر جهانی است اما بدانید که در این شهر زمستان‌های بسیار سردی را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل بهار و تابستان را برای سفر با تور کاپادوکیا پیشنهاد می کنیم.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt