بالی، جزیره خدایان در کشور اندونزی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

جزیره بالی اندونزی یکی از نقاط زیبای جهان است که به عنوان یک منطقه مهم گردشگری محسوب می شود.

این جزیره کوچک یکی از جزایر بزرگترین مجمع الجزایر جهان در اندونزی است و پیوند دهنده ی دو اقیانوس هند و اقیانوس آرام است و به همین دلیل با آب و هوایی کم نظیر یکی از ناب ترین طبیعت های جهان را دارد که مثل دیگر جزایر اندونزی دنیایی منحصر به فرد دارد و همین ویژگی ها این جزیره را در ردیف مهم ترین مقاصد گردشگری جهان جای داده است.

اگر بگوئیم بالی با تمام جزیره‌های جهان فرق دارد حرف بیراهی نگفته‌ایم. این سرزمین سرشار از جاذبه‌های منحصربه‌فرد است. کوه‌های آتشفشانی فعال، گیاهان خاص و کمیاب، دنیای اعجاب‌انگیز در زیر آب، مزارع پلکانی برنج، معابد مذهبی و سنتی، سواحل شنی سفید، جشن‌ها و فستیوال‌های رنگارنگ و…گوشه‌ای از زیبایی جزیره بالی هستند، که نمونه آن حتی در اروپا هم نصیبتان نمی‌شود.

بالی یک جزیره پویا و در حال تغییر است. توسعه سریع اقتصادی بالی ناشی از حضور هزاران گردشگر در طول سال است.اما این توسعه اقتصادی باعث از بین رفتن سحر و جادوی طبیعی اصیل جزیره نشده.است.

چگونه به بالی برویم؟

برای سفر به بالی از ایران به بالی باید در نظر داشت که هیچ‌گونه پرواز مستقیمی وجود ندارد؛ از همین رو، مسافران و گردشگرانی که قصد دارند تا از ایران به‌سمت بالی بروند، باید خود را برای پروازی با چندین توقف آماده.کنند. پروازهای صورت گرفته به مقصد بالی معمولا در استانبول، دوحه، دبی یا سنگاپور توقف می‌کنند و سپس به‌سمت فرودگاه بالی.می‌روند.

این امکان نیز وجود دارد که هواپیما بیش از یک توقف داشته باشد و قبل از نشستن در فرودگاه بالی، در دو یا سه مقصد دیگر نیز به زمین .بنشیند.

رمانتیک ترین مقصد ماه عسل!

بالی یکی از رمانتیک ترین جزایر جهان به حساب می آید و یک مقصد برتر ماه عسل برای زوج های جوان در آسیا است. اگرچه جاده های آن که در معرض ترافیک بالایی قرار دارند چندان دلچسب نیستند، اما سواحل، مناظر طبیعی و تراس های برنج آن بی نظیر و فوق العاده می باشند. بسیاری از رازهای های پنهان نیز به صورت پراکنده در جای جای این جزیره وجود.دارند.

بهترین زمان سفر به بالی چه موقع است؟

بالی با ۲ فصل اصلی، فصل خشک (آوریل تا سپتامبر) و فصل مرطوب (اکتبر تا مارس) در تمام طول سال دارای هوای گرم است. در طول فصل مرطوب، تقریباً هر روز باران می بارد، اما معمولاً برای چند ساعت، بعد از آن همه چیز حتی سبزتر به نظر می رسد. با این حال، بسیار گرم و مرطوب نیز.هست.

فصل پرطرفدار ماه مرداد و شهریور است که اوج فصل خشک است، اما جزیرۀ بالی در این ماه ها بسیار شلوغ می شود و قیمت هتل ها نسبت به ماه های دیگر بسیار بالا می رود. بهترین ماه ها برای از نظر هوای خوب و خلوتی، ماه های خرداد، تیر و مهر است که می توانید بدون شلوغی، از آب و هوای زیبا و دل انگیز بالی لذت.ببرید.

در پست بعدی به معرفی چند جاذبه گردشگری در بالی می‌پردازیم پس با ماه خاتون همراه باشید.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

ترابزون، بهشت ترکیه

 

گرداوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt