باغ میراکل؛ بزرگترین باغ گل دنیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

باغ گل معجزه دبی یکی از مشهورترین و خاص ترین جاذبه‌های این شهر است که بدون اغراق، در دنیا لنگه ندارد؛ چرا که بزرگترین باغ گل موضوعی دنیا به شمار می‌رود. باغ گل میراکل دبی، مجموعه‌ای از تندیس های غول پیکر پوشیده از گل را در خود دارد که فضایی رویایی و رنگارنگ را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده‌اند.

امروز را با ماه خاتون همراه باشید تا ببینیم باغ گل دبی کجاست و چه دیدنی‌هایی را در دل خود پنهان کرده است.

جالب است بدانید که:

ساخت بزرگترین باغ گل دنیا در دبی با نام باغ میراکل یا معجزه ( miracle garden Dubai ) در سال ۲۰۱۳ همزمان با ۱۴ فوریه یعنی روز عشق شروع استارت ساخت این باغ خورده شد و نهایتا در سال ۲۰۱۶ این باغ زیبا رونمایی و افتتاح شد. مهم اینجاست که در همان سال ابتدایی باغ گل میراکل دبی برنده جایزه بهترین باغ سال شد و نامش به عنوان بزرگترین باغ گل دنیا بر سر زبان ها افتاد و اینکه این باغ توانست در مراسم افتتاحیه خود که به مدت ۱ ماه می بود ، پذیرای ۲،۰۰۰،۰۰۰ بازدید کننده ازسراسر دنیا باشد و همه را محصور خود نماید.

از جمله جوایزی که باغ گل معجزه ی دبی دریافت کرده که یکی جایزه ی گاردن توریسم در سال ۲۰۱۵ به واسطه خلق یک باغ نوین و ثبت رکورد در گینس به منظور گل آرایی بلندترین مجسمه ی دنیا می باشند.

بخش های مختلف باغ گل معجزه دبی

قسمت های گل آرایی شده

در محوطه ی اصلی باغ گل معجزه دبی هر گوشه را که نگاه کنید رنگ و شکل خاصی دارد. این محوطه در باغ بزرگ گل دبی حدود ۱۱ میلیون دلار هزینه داشته و باید مطمئن باشید که ارزش دیدن را حتما دارد. از جمله اشکالی که در این بخش مشاهده می کنید نیز عبارتند از هفت ستاره، هفت قلب، هفت هرم و پرچم امارات متحده عربی که در باغ گل آرایی شده اند. یک بخش از باغ میراکل با طراحی سه بعدی برای جشن تولد آماده شده است. یک ماشین فراری با راننده، ماشین های گل آرایی شده که به صورت عمودی جای گذاری شده اند، قایق های گل و طاق های اسلامی، همگی از جلوه های گل آرایی تماشایی در این باغ به شمار می روند.

باغ پروانه

سال ۲۰۱۵ در این مجموعه تصمیم گرفتند که قسمتی را در حدود ۱۸۰۰ مترمربع به پروانه ها اختصاص دهند. این بخش که به صورت دایره ای و سه بعدی ساخته شد سرپوشیده است تا پروانه ها در کل محوطه ی باغ پراکنده نشوند. جالب است بدانید که پروانه هایی که در این باغ پرواز می کنند از ۲۶ ناحیه مختلف جهان جمع آوری شده اند و در حدود ۱۵۰۰۰ گونه مختلف هستند. برای اینکه بازدیدکنندگان باعث آزار پروانه ها نشوند در هر بار بازدید تنها ۳۰۰ نفر اجازه ورود به محوطه ی باغ را دارند.

دهکده معطر

فضایی جذاب و پر زرق و برق که به نام دهکده ی معطر هم باغ گل معجزه ی دبی وجود دارد که ۱۰ خانه و یک کاخ بزرگ را گل آرایی کرده اند و بازدید هنگام بازدید از آن احساس می کنند وارد بهشت شده اند. نکته قابل توجه در این قسمت استفاده از گل آفتابگردان است که خورشید را دنبال می کند و جلوه ای متفاوت را به فضا می بخشد. جالب است بدانید که علاوه هدف اصلی این مجموعه ساخته جاذبه ای گردشگری بوده در این دهکده گیاهان دارویی هم از سراسر جهان وجود دارد و بازدیدکنندگان می توانند فنجانی دم کرده از گیاهان دارویی را گوشه ای دهکده معطر بنوشند.

هواپیمای A380

یک هواپیمای ایرباس که توجه بسیاری را هم به خود جلب کرده در باغ گل میراکل وجود دارد که سوژه ی عکاسی بسیاری از بازدیدکنندگان می باشد.

ساعت گلی

برای اولین بار در دبی، یک ساعت گل آرایی شده در باغ میراکل شکل گرفت. این ساعت تماما با گیاهان و گل های واقعی ساخته شده است و حدود ۱۳ متر قطر دارد. یک خانه کوچک پرنده نیز بر بالای این ساعت تعبیه شده است که هر ۱۵ دقیقه یک بار صدای آن به گوش می رسد. طراحی ساعت دو بار در سال (برای هر فصل) تغییر می کند.

فروشگاه خرید سوغات

علاوه بر قسمت های مختلف باغ گل دبی؛ یک قسمت به فروشگاه و خرید سوغاتی اختصاص داده شده است. با وجود این فروشگاه گردشگران می توانند تمامی محصولات طبیعی و زینتی، سوغات دبی و … را تهیه کنند. نکته جالب توجه این که تمامی صنایع دستی و سوغات موجود در این فروشگاه به سبک گل و پروانه می باشند. در فروشگاه باغ میراکل دبی تمامی قیمت ها کمی گران تر از بیرون است؛ اما مسلماً تهیه یک هدیه بی نظیر از این باغ، بسیار می ارزد.

قوانین و مقررات باغ گل معجزه دبی

  • عکاسی حرفه ای برای مراسم مختلف از جمله نامزدی، عروسی، مدلینگ، تبلیغات تلویزیونی و رویدادهای دیگر نیاز به تایید قبلی از دفتر مدیریت دارد.
  • چیدن و دست زدن به گل ها اکیدا ممنوع است.
  • ورود اتومبیل، توپ، اسکوتر، دوچرخه و حیوانات خانگی ممنوع است.
  • نشستن فقط در مکان های تعیین شده مجاز است.
  • به تذکرات پرسنل توجه نمایید، زیرا سرپیچی از آنها و یا هرگونه آسیب زدن به گلها باعث میشود شما را اخراج کنند.
  • مسئولیت هر گونه خسارات ناشی از سهل انگاری یا عدم رعایت دستورالعمل های ذکر شده به عهده بازدید کننده و همراهان وی می باشد.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی

شاید تصور کنید تابستان بهترین زمان برای بازدید از میراکل گاردن یا باغ گل معجزه دبی است؛ اما برخلاف تصورتان، این مجموعه به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد دبی، از اواسط خرداد تا شهریور تعطیل است. در برخی مواقع این تعطیلی‌ها تا پاییز نیز ادامه دارد؛ در نتیجه بهترین فصل برای بازدید از این مجموعه، بهار و زمستان است.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی در ماه هایی است که زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در فصول پاییز و زمستان نیز دبی هوایی مرطوب و نسبتا بارانی دارد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt