اسکله ابرا؛ منطقه تاریخی دبی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

اسکله ابرا دبی (Abra Marine) منطقه تاریخی دبی با قایق های چوبی و سنتی است که در بخش قدیمی شهر دبی قرار دارد و برای دسترسی به این منطقه بایستی گردشگران با قایق‌های چوبی که توسط قایقران‌ها هدایت می‌شوند، خود را به این منطقه ساحلی برسانند.

بدین ترتیب می‌توان لذت یک قایق سواری ناب و فراموش نشدنی را از مسیر بستکیه تا بازارچه‌های قدیمی دبی نظیر بازار طلای دیره دبی را برد . قایقرانی در مسیر اسکله و تماشای مناظر فوق‌العاده از جمله ویژگی‌های تکرار نشدنی این گردش کوتاه دریایی است.

اسکله ابرا دبی مکانی است که با تلفیق دو سبک مدرن و سنتی می‌تواند آرامش و حس خوبی را در چند ساعت برایتان پدید آورد.

خوب است بدانید

در گشت گذار در این منطقه چیزی که از دور دست ها به چشمتان می‌خورد برج‌های بلند و آسمان خراش‌های غول پیکر و ساختمان‌های مدرن شهر دبی است و نظرتان را سادگی و در عین حال زیبایی این اسکله است که جلب ‌می‌کند. صدای دلنشین آب و مناظر زیبا و خیره کننده ‌ای که در این مکان از چشمتان می‌گذرد را در جای دیگر مشاهده نخواهید کرد. در بازدید از این اسکله‌ی زیبا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید که از مناظر تکرار نشدنی آن عکس‌های فوق‌العاده‌ی می‌توان گرفت.

فعالیت هایی که می توانید در اسکله ابرا انجام دهید:

عکاسی از مناظر

یکی از فعالیت های جذاب و فوق العاده ای که می توانید در اسکله ابرا دبی انجام دهید، عکاسی از مناظر است. شما می توانید در تمامی ساعات شبانه روز عکس های زیبا، خاص و منحصر به فردی از اسکله ابرا بگیرید. اگر به عکاسی علاقه مند هستید مطمئن باشید که می توانید در این اسکله تصاویر زیبا و شگفت انگیز را بگیرید.

پیاده روی

برای لذت بردن از زیبایی اسکله ابرا دبی حتماً لازم نیست تا سوار بر قایق های چوبی شده و مسیر دریایی را طی کنید. شما می توانید به راحتی در اطراف این اسکله پیاده روی کرده و از آب و هوای مطبوع و همچنین از زیبایی این منطقه لذت ببرید.

بازدید از کافه ها و رستوران ها

همان طور که اشاره کردیم در اطراف اسکله ابرا دبی شاهد کافه ها و رستوران های مختلفی هستیم و اگر دوست دارید تا غذاهای خوشمزه عربی را بخورید، به شما پیشنهاد می دهیم تا در اطراف اسکله زیبا و خاص ابرا سری به رستوران های خاص و جذاب این منطقه زده و از آن ها بازدید کنید.

همچنین پیشنهاد ما این است که بازدید از کافه های زیبا و خاص این منطقه را نیز در برنامه خود قرار دهید. توجه به نکات گفته شده باعث می شود تا شما بتوانید یک بازدید فوق العاده خاص و لذت بخش از اسکله ابرا داشته باشید.

خرید سوغاتی

در اطراف اسکله ابرا دبی فروشگاه ها و مغازه های مختلفی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کرده و اقدام به خرید سوغاتی های مختلف کنید.

از مهم ترین سوغاتی های شهر دبی می توان به لباس، خرما، بخور، فرش و تابلو فرش، شکلات، خنجر، عطر، شال های پشمی، قلیان عربی و… اشاره کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید متناسب با بودجه خود به سراغ فروشگاه های مختلف دبی رفته و اقدام به خرید سوغاتی های متنوع و مختلف کنید.

چه زمانی از اسکله ابرا دیدن کنیم؟ 

اسکله ابرا دبی هر روز از سپیده‌دم تا نیمه‌های شب باز است و حدوداً هر پنج دقیقه یک‌بار یک قایق مسیر اسکله را طی می‌کند. شما می‌توانید با توجه به برنامه سفرتان و یا علاقه شخصیتان زمانی را برای بازدید از اسکله ابرا در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید طلوع خورشید را ببینید و در حین قایق‌سواری نسیم دریا صورتتان را نوازش کند؛ بهتر است ساعات اولیه صبح را برای بازدید از اسکله انتخاب کنید.

همان‌طور که گفتیم؛ اسکله از سپیده‌دم یعنی حوالی ساعت ۵ صبح باز می‌شود. همچنین اگر دیدن غروب خورشید برایتان لذت‌بخش‌تر است می‌توانید ساعات پایانی روز به اسکله ابرا بروید. در نظر داشته باشید که قایق‌سواری در این اسکله بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt