آشنایی با ضروری‌ترین لوازم کمپینگ

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

گذراندن تعطیلات در فضای باز می‌تواند شگفت انگیز یا کابوس باشد! تجربه خوب یا بد کمپینگ فقط به یک عامل بستگی دارد: وسایلی که همراهتان بردید! همراه داشتن وسایل ضروری کمپینگ می‌تواند تفاوت را رقم بزنید.

در این مطلب قصد داریم با هم ببینیم ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چیست؟ فرقی نمی‌کند برای اولین‌ بار به کمپینگ می‌روید یا نه، خانه را بدون وسایلی که در ادامه آورده شده و برای گردش در طبیعت ضروری هستند، ترک نکنید.

چادر

چادر مسافرتی یعنی خانه ای کوچک که می تواند شما را تا حد زیادی از آسیب ها و خطرات موجود در طبیعت حفظ کند و یکی از اصلی ترین وسایلی می باشد که هر گردشگر باید همراه داشته باشد. چادرهای مسافرتی با توجه به اندازه، جنس، نوع و همچنین طرح و تجهیزات موجود در آنها قیمت های مختلفی دارند و برخی از آنها بخاطر داشتن طراحی منحصر به فرد و امکانات مختلف، چیزی فراتر از یک چادر ساده می باشد.

اما اگر بدنبال یک سفر ساده و ارزان هستید، می توانید چادرهای استاندارد با ظرفیتی مطابق با تعداد افراد گروه تهیه نمایید.

زیر انداز

نم و رطوبت و همچنین ناهمواری و پوشش گیاهی موجود در طبیعت باعث میشود تا شرایط مناسبی برای نشستن های طولانی مدت و خوابیدن وجود نداشته باشد و در نتیجه یک زیرانداز مناسب و تقریبا نرم در بین لوازم کمپینگ ضروریست.

زیراندازهایی را برای سفرهای شبمان خود انتخاب کنید که ضخامت خوبی داشته و تا حدی مطلوبی بتوانند سختی های سطح زیر چادر را بپوشانند.

کیسه خواب

یکی از مهمترین وسیله ها برای کمپینگ، کیسه خواب است. زیرا بدون داشتن یک کیسه خواب، خواب راحتی را نخواهید داشت و کل سفر را با خستگی سپری خواهید کرد. کیسه خواب‌های با شکل مومیایی ممکن است برای تمامی افراد راحت نباشد به خصوص کسانی که عادت به خوابیدن بر روی پهلو و یا شکم را دارند.

در این صورت کیسه خواب هایی طراحی شده که فاقد زیپ بوده و در عوض جیب هایی برای قرار دادن دست و بازو دارند و همچنین دریچه تهویه برای پاها.

نقشه

نقشه‌های دیجیتال، مانند نقشه‌هایی که روی تلفن یا تبلت شما نمایش داده می‌شوند، یک گزینه جذاب برای کمپینگ‌های مدرن هستند، زیرا می‌توانند اطلاعات زیادی را ارائه دهند که توسط نقشه‌های کاغذی ارائه نمی‌شوند. آن‌ها همچنین ارزش زیادی از نظر ایمنی دارند، زیرا می‌توانید از تلفن خود برای تماس یا کمک در مواقع اضطراری استفاده کنید.

قطب نما (یا GPS شارژ شده)

اگر برنامه سفر کمپینگ شما نیاز به پیاده‌روی در مناطق دورافتاده دارد، بدون قطب نما یا GPS حرکت نکنید. تغییرات مداوم در موقعیت خورشید می‌تواند مکان‌های دیدنی جنگل را ناآشنا به نظر برساند و باعث سردرگمی شما شود.

کمپ‌کننده‌های بدون قطب‌نما گهگاه برای روزها قبل از نجات یا یافتن راه بازگشت به کمپ در جنگل سرگردان بوده‌اند. گم شدن یا گیر افتادن در یک منطقه جنگلی، به خصوص با ذخیره محدود آب، شوخی نیست.

بطری آب

آب برای زنده ماندن در فضای باز بسیار ضروری است و هر چه از مبدا دورتر می‌شوید، به نظر می رسد سریع‌تر تمام می‌شود. آخرین چیزی که هر کمپینگی می‌خواهد این است که بدون منبع تازه آب گیر بیفتد، به خصوص که نوشیدن از یک حوضچه یا دریاچه می‌تواند باعث بیماری جدی ناشی از باکتری شود.

کبریت، فندک یا سنگ چخماق

کمپینگ بدون آتش، گرم نخواهد بود. بنابراین برای شروع سریع گرما در یک فصل سرد به ابزارهایی نیاز دارید. شما می‌توانید با سنگ چخماق و فولاد، کبریت، فندک سیگار یا استارتر منیزیمی آتش درست کنید. اگر کبریت را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که ضد آب هستند. کمی کیندلینگ نیز مانند پوست خشک یا نوارهای روزنامه در یک ظرف ضد آب بردارید. پیدا کردن کیندلینگ خشک در مواقعی که به آن نیاز دارید می‌تواند یک چالش در فضای باز باشد.

وسایل بهداشتی

بعضی‌ها برای سبک‌ سفر کردن، وسایل بهداشتی کمتری همراه‌شان می‌برند. حتی از لباس‌هایشان به عنوان حوله استفاده می‌کند؛ اما بیشتر مسافران حداقل یک حوله، مسواک، خمیردندان، صابون و شامپوی خشک با خود دارند.

همراه داشتن قرص و دارو به حساسیت ما برمی‌گردد. کرم ضد آفتاب، پماد نیش حشرات یا قرص، چسب زخم، باند و مسکن می‌توانند بخشی از لوازم کمپینگ باشند.

چراغ قوه

چراغ قوه برای تامین روشنایی در شب هنگام لازم است. برخی از مدل ها تا ۳۵ ساعت شارژ را نگه می دارند که می توانید آن را همانند لامپ از چادر خود آویزان کنید.

شارژر خورشیدی

شارژر خورشیدی برای شارژ کردن تلفن همراه و دیگر تجهیزات تکنولوژیک استفاده می شود. علاوه بر آن شارژرهای خورشیدی معمولاً مجهز به چراغ های LED، قطب نما و سوت هستند.

سخن آخر

هر سفر کمپینگ متفاوت است، بنابراین ممکن است لازم باشد این لیست تجهیزات را تغییر دهید تا زمین محلی، حیات وحش، آب و هوا یا قوانین مقصد خود را در نظر بگیرید. بر این اساس، هیچ فهرستی، از جمله فهرست بالا، نباید جامع و بی‌خطا در نظر گرفته شود. همیشه باید سفر خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که اوقات خوبی را سپری می‌کنید و در حالی که از فضای بیرونی عالی لذت می‌برید ایمن بمانید.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt