شهر ونکور کی متولد شد؟

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

تولدت مبارک ونکور!!!

در ۶ آوریل ۱۸۸۶شهرک گرنویل به افتخار ناخدا جورج ونکوور تبدیل به شهر ونکوور شد. ۶ آوریل را می‌توان سالگرد تولد ونکوور به حساب آورد.

در ۱۷۹۱ دریانوردان اسپانیایی، و در ۱۷۹۲ جورج ونکوور انگلیسی اولین کاشفان غربی‌ای بودند که آب‌های اطراف ونکوور را در نوردیدند.

البته حضور اروپاییان بر خشکی تا ۱۸۰۸، که سایمون فریزر و همراهانش در سواحل منطقه پیاده شدند، ثبت نشده.

 

 

در ۱۸

۶۱ جویندگان طلا به نواحی دهانه رودخانه فریزر وارد شدند. کارخانه الوارسازی که در ۱۸۶۳ ساخته شد آغاز نقش بنیادین صنعت چوب‌بری در شکل‌گیری شهر را رقم زد.

شهرکی اطراف این کارخانه گسترش یافت که مشهور به گاس‌تاون بود و نام رسمی گرنویل در ۱۸۷۰ به آن اطلاق شد. به زودی راه آهن سراسری کانادا به گرنویل رسید.

و بالاخره در ششم آوریل ۱۸۸۶ نام گرنویل تغییر داده شد و شهر ونکوور (به افتخار ناخدا جورج ونکوور) رسما تأسیس شد. دلیل تغییر نام این بود که «مردم در تورنتو و مونترال می‌دانند که جزایر ونکوور کجاست، اما چیزی در مورد گرانویل نمی‌دانند.»

 

البته سه ماه بعد (در سیزدهم ژوئن) آتشی بزرگ قسمت عمده شهر را در ۲۵ دقیقه نابود کرد. این آتش‌سوزی احتمالا به نفع ونکوور بود چون شهر با سیستم‌های آب‌رسانی، برق و تراموا مجددا ساخته شد و جانی دوباره گرفت.

ونکوور امسال ۱۳۵ ساله شد، اما جوان و سرحال به نظر می‌رسد و یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی به حساب می‌آید. پس تولدت مبارک ونکوور!

گردآوری: پریسا مشکین پوش

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt