جنگل عمودی !

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

آپارتمانی با باغی عمودی که انگار دامن برج را گرفته و خودش را از تن آن بالا کشیده تا در هر طبقه تراسی سرسبز و باغی کوچک شکل بگیرد.

میلان

دومین شهر بزرگ ایتالیا و یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپاست. تراکم بالا، آلودگی هوا و همچنین نبود فضای کافی برای افزایش فضای سبز در این شهر، باعث شد. تا طراحان شهری برای مقابله با گازهای گلخانه‌ای و افزایش کیفیت هوا در شهر میلان به دنبال راه‌حلی نو باشند.

این ساختمان‌ها با ویژگی‌هایی همچون تولید رطوبت، جذب ذرات CO و گرد و غبار موجود در هوا، تولید اکسیژن و حفاظت از ساختمان در مقابل تابش نور خورشید و آلودگی صوتی و… نه تنها باعث حفظ تعادل محیط‌زیست و همچنین بهبود کیفیت فضای زندگی می‌شود. بلکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در طول سال به دنبال خواهد داشت.

از نظر معماری ، این دو برج نسبتاً سنتی هستند.

آنها یک قاب ساختاری بتنی مسلح با تخته های کف به ضخامت ۲۸ سانتی متر دارند. نما پوشیده از کاشیهای چینی با رنگ خاکستری تیره است. وجود رشته ای از بالکنهای بزرگ به عمق ۳٫۳۵ متر ظاهر ساختمانها را بسیار پویا می کند.

این مجموعه دارای مساحت کل ناخالص ۴۰،۰۰۰ متر مربع است. این مساحت بین دو برج غربی و جنوبی تقسیم شده است. آنچه باعث جذابیت ساختمان می­ شود پوشش گیاهی آن بوده. و ساختمان از نظر معماری، مفهومی، تکنیکی و … اهمیت چندانی ندارد.

در دو برج مسکونی، یکی با ارتفاع ۱۱۰ متر و دیگری با ارتفاع ۷۶ متر، بیش از ۹۰۰ درخت، ۵۰۰۰ درختچه و ۱۱۰۰۰ گیاه خانگی کاشته شد.

از بین آنها می­ توان به انواع درختان بلوط، باران طلایی، گلابی وحشی، زبان گنجشک، راش، سیب، گیلاس پرونوس، زیتون، فندق ترکی و انجیلی اشاره کرد. همچنین ۴٫۵۰۰ بوته، از جمله فندق، درختان توت فرنگی، زالزالک، جاروها ، مخمر سنت جان جان، اسیر بنفش و گل یاس و نیز ۱۵۰۰۰ گیاه تزیینی در پوشش گیاهی این مجموعه بکار رفته است.

گیاهان به وسیله یک سیستم مرکزی پیچیده آبیاری می­ شوند.

این سیستم به چندین بخش فرعی تقسیم می شود. هر بخش مجهز به دراپرهایی هستند. برای فیلتر کردن و استفاده مجدد از آب مصرف شده در ساختمان و آبهای زیر زمینی که توسط پمپ حرارتی زمین گرمایی مجتمع استفاده شده است.

حفظ و نگهداری از پوشش گیاهی توسط دو جرثقیل نصب شده در بالای برج ها میسر می­شود. این جرثقیل به باغبانان اجازه می­ دهد بتوانند روی گیاهان کار کنند. از آنجایی که جنگلهای عمودی روی برجها به صورت باغی مشترک هستند. لذا نگهداری از آنها هم توسط یک گروه انجام می شود.

کاشت این میزان پوشش گیاه و درخت در سطح افقی نیازمند ۲۰۰۰۰ متر مربع زمین جنگلی است.

بدون شک این بهترین ایده معماری برای فراهم آوردن مکانی آرامش بخش با منظره ای از شهر بوده که تا به حال انجام شده.!

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt