دریاچه عروس

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

وقتی عزم سفر به استان گیلان و شهرهای این استان را میکنید، مهم نیست مقصد سفرتان در کجای استان گیلان باشد. از هر گوشه این استان سرسبز و قشنگ می‎توانید لذت ببرید.

در همین جاده مشهور قزوین به رشت، قبل از اینکه به رشت برسید. یک فرعی کوچک و باریک می‎بینید. که می‌تواند شما را به روستای بکر و تاریخی حلیمه‎ جان دعوت ‎کند.دریاچه عروس رودبار یا دریاچه حلیمه جان در همین روستاست. به نظر ما دعوتش را بپذیرید و به جاده‎اش دل بسپارید.

وقتی وارد این مسیر شوید، زیبایی و سرسبزی اش خستگی را از تنتان دور میکند. بعد از طی این مسیر باریک به دریاچه میرسید. که هم دریاچه است. و جنگل پر از درخت! البته مسیر از اینجا به بعد خاکی میشود.

این دریاچه که عروس نام دارد. خودش را با درختان سرسبز دورش آراسته کرده و زیبایی محیط را چند برابر کرده است.گاهی اوقات فرشی از جلبک های سبز بیشتر نقاط دریاچه را میپوشاند. و سطح دریاچه دو رنگ میشود که باعث جذابیتش میشود.

زمانی که باد می وزد، کم کم جلبک ها کنار می روند و دریاچه مانند عروس که تورش را کنار میزند. چهره اش را آشکار میکند. به همین دلیل نام عروس را برای این دریاچه انتخاب کرده اند.

درختان کهن سال حلیمه جان با ایجاد سایه های فراخ و گسترده، استراحتگاهی بی نظیر را به بازدیدکنندگانشان هدیه داده اند. و در تمامی روز های سال جلوه ای چشم نواز را به نمایش می گذارند.

ماهیگیری، قایقرانی در میان دَریاچه و عکاسی یکی از بهترین فعالیت ها در این مکان گردشگری محسوب می شوند. اگر به این منطقه گردشگردی آمدید حتی لحظه ای از لمس کردن آب با دست و پاهایتان درنگ نکنید.اگر کمی خوش شانس باشید میتوانید لاک پشت های این دریاچه و گاومیش هایی را که درحال سیراب کردن خود هستند نیز ببینید.

 

قرار گیری این روستا در ارتفاعات سبب شده تا نیمه اول سال بهترین زمان سفر به آن باشد. اما نمی توان از زیبایی منحصر به فرد حلیمه جان در فصل هزار رنگ پاییز چشم پوشید. زمستان لباسی بلورین را بر تن دَریاچه عروس می کند. و طبیعتی محصور کننده را به نمایش می گذارد.

اگر قصد ماندن در این مکان دنج را دارید، میتوانید خانه های روستایی اطراف را انتخاب کنید.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt