آبشار نیاگارا یکی از شگفتی های زمین

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

اگر بخواهیم از میان جاذبه‌های طبیعی دنیا، زیباترین و حیرت‌آورترین آن‌ها را نام ببریم.، بدون شک آبشارها بهترین گزینه هستند. آبشارها، از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی در جهانند. که هم از منظر زیبایی بصری. و محیط سرسبزی که در اطرافش پدید می‌آید .و هم از دریچه شگفتی و عظمت خلقت دارای اهمیت‌اند. 

بدون اغراق می‌توان گفت. که زیبا‌ترین و معروف‌ترین آبشار جهان.، در مرز میان کانادا و آمریکا قرار گرفته. ” آبشار نیاگارا “، یکی از شگفتی‌هایی است. که زمین و طبیعت به جهانیان. پیشکش کرده است. شاید بتوان گفت تعداد کسانی که این .آبشار زیبا را نمی‌شناسند. و یا تا به حال نام آن را نشنیده‌اند.، انگشت شمار است.

آبشار نیاگارا در واقع مجموعه ای. بسیار دیدنی از سه آبشار وسیع و زیبا می باشد. که در کنار یکدیگر قرار گرفته. و منظره ای بسیار با شکوه را خلق کرده است. بسیاری از مردم در گذشته به اشتباه تصور می کردند. که آبشار نیاگارا بلندترین آبشار جهان می باشد. در حالی که بلند ترین آبشار جهان آنجل نام دارد. و آبشار نیاگارا تنها به سبب شکوه.، وسعت و عظمتی که دارد. در جهان معروف شده است.

جالب است بدانید. :

_ از گذشته تا به امروز میان کشور های آمریکا. و کانادا بحث های بسیاری پیرامون مالکیت. آبشار نیاگارا وجود داشته و فرسایش سریع خاک در این ناحیه مانع از تعیین مرز دقیق میان این کشور ها شده است.

اما به طور کلی می توان گفت که آبشار نعل اسبی به کشور کانادا و دو آبشار دیگر به کشور آمریکا تعلق دارند.

_ زمین شناسان تاریخ پیدایش آبشار نیاگارا را به بیش از ۱۰ هزار سال پیش نسبت داده اند و معتقد هستند که این مجموعه در اثر تغییرات ایجاد شده در عصر یخ بندان به وجود آمده است. سنگ های موجود در این ناحیه اغلب از جنس آهک بوده و فسیل های قدیمی بسیاری در میان آن ها وجود دارد،

خوب است بدانید که با توجه به سرعت فرسایش خاک در این منطقه پیش بینی می شود که تا ۵۰ هزار سال آینده آبشار نیاگارا به طور کلی از بین برود.

_ حجم و سرعت آب سرازیر شده از آبشار دیدنی نیاراگا، بسیار زیاد است و در فصل‌های پرباران بیشتر هم می‌شود. در نتیجه‌ی این حجم و سرعت، در هر دقیقه حدود ۶۰ تن خاک و نمک با آب ترکیب و مخلوط می‌شوند.

مخلوط مقادیر زیادی خاک، نمک و آب، آن هم در مدت زمان بسیار کوتاه، عاملی است که رنگ سبز آبشار را پدید می‌آورد و زیبایی آن را چندبرابر می‌کند.

_ از دیگر ویژگی منحصر به فرد و خاص این جاذبه دیدنی، می‌توان به تولید الکتریسیته و برق آبی اشاره کرد. به دلیل حجم بسیار بالا و فشار زیاد آبی که از این آبشار کانادایی_آمریکایی سرازیر می‌شود، توانسته‌اند از آن به عنوان منبع برق آبی استفاده کنند.

این هوشمندی در استفاده بهینه از موهبات الهی، باعث شده است که با استفاده از این برق، حجم چشمگیر و قابل توجهی از الکتریسیته مصرفی شهر اونتاریو را تامین کنند.

تفریحات آبشار

پیاده‌روی در زیر آبشار:

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحاتی که در طول سفر به این آبشار وجود دارد، پیاده‌روی در محیط آبشار است. برای این کار، گردشگران می‌توانند به وسیله قایق‌های موجود در آنجا، به میانه آبشار بروند. برای آن که توریست‌ها در هنگام قدم زدن زیر آبشار خیس نشوند، لباس‌های ضدآب و پوشش‌های پلاستیکی خاصی وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را به تن کنند. پس از آنکه گردشگران به میانه آبشار رسیدند، اجازه دارند که در زیر این آبشار شگفت‌آور قدم بزنند و یکی از عجیب‌ترین تجربه‌های زندگیشان را کسب کنند.

هلیکوپتر سواری:

شاید بتوان گفت متفاوت‌ترین تجربه‌ای که هر فرد در طول زندگی‌اش می‌تواند بدست بیاورد، سوار شدن بر هلیکوپتر و پرواز است. حال تصور کنید این پرواز مهیج بر فراز آبشار نیاگارا انجام شود! این اتفاق بیشتر شبیه یک رویاست تا واقعیت. پرواز با هلیکوپتر بر بالای آبشار از تفریحاتی است که در حدود نیم قرن سابقه دارد و نمایی عمودی و کلی را از آبشار زیبای نیاگارا به گردشگران نشان می‌دهد.

تماشای نیاگارا در شب:

تماشای این آبشار بزرگ و متفاوت در شب، جذابیتی چند برابر پیدا می‌کند؛ چرا که نورپردازی‌های هنرمندانه آبشار در شب که هر کدامشام با رنگی متفاوت آذین‌بندی می‌شوند، تصویری خیره‌کننده را به وجود می‌آورند.

در زمان‌های خاصی از سال، مانند جشن‌ها و مراسم‌های مختلف نیز در محوطه آبشار، نمایش‌های جذاب آتش بازی برگزار می‌شود که از پرطرفدارترین مراسم‌ها نزد گردشگران است.

 

اگر به گردشگری علاقمند هستید، از مقاله قبلی ما هم دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

دره ی چاکرود

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt