آبشار آنجل ونزوئلا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

گوشه گوشۀ این جهان پهناور زیبایی هایی وجود دارد که برخی از آن ها آشکار و برخی دیگر پنهان هستند. آبشار ها یکی از این زیبایی هاست که جلوۀ طبیعت را دو چندان ساخته.است. این جلوه های زیبای طبیعت که شگفت انگیز ترین و حیرت آور ترین مناظر جهان طبیعت می باشند علاقه مندانی دارند که حاضرند برای دیدنشان از نزدیک هزاران کیلومتر سفر کنند و از قاره ای به قاره دیگر رهسپار شوند.

آبشار آنجل ونزوئلا (Angel Falls) بلندترین آبشار دنیا در کشور ونزوئلا و در میان جنگل های آمازون قرار گرفته.است. این آبشار نزدیک به ۱۰۰۰ متر ارتفاع دارد و به همین دلیل آن را بلندترین آبشار در دنیا.نامیده.اند.

زمانی را تصور کنید که قصد دارید به صورت پیاده یک مسیر یک کیلومتری را طی کنید، اگر این کار را انجام دهید به راحتی می توانید متوجه شوید که عظمت و شکوهی که این آبشار در حال نمایش دادن آن است چه قدر.است. حقیقتا این آبشار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین آبشارهای کره زمین است.

کشف آبشار آنجل

داستان کشف این آبشار رابطه ی مستقیمی با علت نام گذاری آن دارد ، آنجل به معنای فرشته ای است که نازل می شود. ماجرا از آنجا شروع شد که ۱۶ جولای سال ۱۹۳۵ میلادی ، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل ( Jimmie Angel ) بر فراز ونزوئلا در پرواز بود ، او که به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا.کند.

او که سوار بر هواپیمای ال ریو بود ، به قصد فرود به منطقه ی آبشار آنجل نزدیک شد ، اما به علت وجود گل و لای در منطقه هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد، او آسیب شدیدی ندید اما در منطقه ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا تواست نجات پیدا.کند.

اما با تمام دشواری هایی که تحمل نمود توانست به یکی از بزرگ ترین اکتشافات تاریخ دست یابد و آبشار غول پیکر آنجل را پیدا کند و تا ۳۳ سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره های آنجل باقی مانده بود تا سر انجام به وسیله ی هلی کوپر بقایای آن را پایین آوردند و در سال ۱۹۳۹ میلادی آبشار آنجل در نقشه ی ونزوئلا ثبت رسمی.گشت.

در نهایت بلندترین آبشار جهان به افتخار کاشف آن جیمی آنجل به آبشار آنجل نام گذاری شد.

آبشار آنجل از شکافی در نزدیکی قله ی کوهستان آیاآنتی پویی به پایین سرازیر می شود. آب آن از بارش‌ها در این منطقه تامین می‌شود و به خاطر بارش‌های زیاد در ونزوئلا هیچ وقت خشک نمی‌شود؛ تنها در بعضی از فصل‌ها از شدت آب آن کاسته.می‌شود. آب سرازیر شده از این آبشار در نهایت به رودخانه چورون.می‌ریزد.

جاذبه های اطراف آبشار آنجل :

همه زیبایی های منطقه ای که آنجل در آن قرار گرفته است تنها در آبشارش خلاصه نشده.است. پارک کانایما یکی از جاذبه های اطراف آنجل بوده و خوب است بدانید که شما برای دیدن این آبشار مجبور هستید ابتدا خود را به این پارک.برسانید. این پارک در یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده و ۵۵۰ گونه پرنده و حدود ۵۰۰ نوع گیاه ارکیده در آن رشد.می کند. پلنگ راه راه و پوما نیز از جمله حیوانات مشاهده شده در این پارک.هستند.

طبیعت دل‌انگیز کوه و رودخانه در کنار آبشار باعث شده تا این منطقه مقصدی برای تفریحات هیجان‌انگیز باشد؛ از صخره‌نوری و پرش از ارتفاع گرفته تا بندبازی و قایق سواری در آب‌های رودخانه‌های.مجاور.

آبشار آنجل و طبیعت وصف‌ناپذیر اطراف آن را باید یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات هیجانی و سفرهای ماجراجویانه دانست؛ جایی بکر که تنها حرفه‌ای‌ها معمولا سراغ آن.می‌روند.

جالب است بدانید:

برخی کسانی که تا نزدیکی این آبشار رفته اند اظهار می کنند که وقتی از پایین به سمت بالا نگاه می کنند این طور به نظر می رسد که آسمان سوراخ شده است و این آب از آسمان در حال فروریختن.است.

بلندی آین آبشار به حدی است که شما قادر نخواهید بود نقطه ای که آب از آن خارج می شود را مشاهده کنید. تنها همین یک جمله کافی است تا بفهمید چرا بسیاری از گردشگران و مسافران دوست دارند به بازدید از این آبشار بروند و حداقل یک روز را در کنار آن سپری.کنند.

چه زمانی باید از آبشار آنجل بازدید کنیم؟

برای بازدید از هر جاذبه‌ای، پیشنهاد می‌کنیم بهترین زمان سفر به آنجا را در نظر بگیرید و در همان زمان به آنجا بروید. با این کار هم از آب و هوایی فوق‌العاده بهره‌مند می‌شوید و هم لذت سفرتان را چندین و چند برابر می‌کنید. آنجل هم از این قاعده مستثنی نیست و زمان بازدید خاص خودش را دارد.بازه زمانی بین ماه‌های می تا نوامبر بهترین زمانی است که می‌توانید برای بازدید از آبشار آنجل انتخاب کنید. در زمان‌های دیگر مانند بین ماه‌های دسامبر و اپریل، بارش باران در آن منطقه کم است. از این‌رو با وجود فعال بودن آبشارها، تنها به باریکه‌هایی بی‌جان تبدیل می‌شوند.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

آبشار نیاگارا یکی از شگفتی های زمین

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt