چی بپوشم؟! (قسمت اول)

 در لباس, مد

گردآوری:آسیه وصولی پور

در خانه باشید و یا اینکه قصد رفتن به خارج از منزل را داشته باید، حتما روزی چند بار این سوال را از خودتان و در مواردی از اعضای خانواده می پرسید که:

حالا من چی بپوشم؟!

سری مقالات چی بپوشم برای شما پیشنھاداتی را در موقعیت ھای گوناگون ارائه می دھد. تا با رعایت این نکات در ھر جایی که باشید، در شیک پوشی و جذابیت یکه تاز خواھید بود.

در قسمت اول به بررسی انتخاب ھای مناسب برای دورھمی دوستانه خواھیم پرداخت. لطفا تا پایان ما را ھمراھی فرمایید.

راھنمای انتخاب لباس مناسب برای دورھمی دوستانه

دورھمی ھای دوستانه جوی صمیمی و راحت دارند. بنابراین شما ھم باید پوششی را انتخاب کنید که همین حس و حال را در شما به وجود بیاورد. از این رو یکی از بھترین انتخاب ھا استایل اسپرت و یا نیمه رسمی است. به عنوان مثال پیراھن ھای کوتاه و سبک با طرح ھا و رنگ ھای شاد به ھمراه صندل و یا کفش ھای عروسکی یکی از زیباترین و البته مناسب ترین انتخاب ھا خواھد بود.

در استفاده از انواع اکسسوری ھا افراط نکنید.

یک دورھمی دوستانه یک جمع خودمانی است. از این رو زیورآلات و اکسسوری ھایی که مورد استفاده قرار می دھید ھم، باید با این دورھمی مطابقت داشته باشد. به طور حتم استفاده از جواھرات گران قیمت در این دسته از مھمانی ھا چندان جالب به نظر نمی رسد. یک گردنبند سبک و ظریف به ھمراه گوشواره های کوچک و یک ساعت و یا دستبند می تواند کافی باشد.

بعضی از افراد دوست دارند تعداد زیادی از دستبندھای کشی را در یک دست استفاده کنند. باید گفت که در صورت استفاده از این استایل، لباسی را انتخاب کنید که یا آستین ندارد و یا اینکه آستین آن بلند نباشد.

کدام کیف مناسب یک دورھمی دوستانه است؟

در مورد انتخاب کیف باید گفت به طور حتم استفاده از کیف ھای کوچک دستی مخصوص مھمانی ھا مانند مجالس عروسی، چندان توصیه نمی شود. این مدل ھا بیشتر برای مراسم رسمی و با لباس ھای کلاسیک ھمخوانی دارند. یک کیف ساده رو دوشی و یا کیف کوچکی که بتوانید آن را به صورت مورب استفاده نمایید یک انتخاب عالی برای شما خواھد بود.

برای اینکه در جمع دوستان شیک باشید باید یک سری نکات کلی را ھم رعایت نمایید. این نکات در بخش بعدی مورد بررسی قرار گرفته اند.

نکات تکمیلی

در این قسمت برخی از نکات عمومی برای داشتن ظاھری جذاب در یک دورھمی دوستانه مورد بررسی قرار می گیرد.

۱ .آرایش موھای خود را حتما مورد توجه قرار بدھید.

اگر موھای بلندی دارید، می توانید با یک بافت ساده آنھا را زیباتر سازید. و یا اینکه می توانید موھایتان را باز بگذارید. نکته ای که باید حتما به آن توجه شود این است که موھای شینیون شده به ھیچ عنوان برای یک مھمانی ساده و دورھمی دوستانه مناسب نمی باشد.

۲ .عطر زدن یکی از مھمترین موارد در شیک پوشی است.

لطفا توجه داشته باشید که عطری را باید انتخاب نمایید که رایحه آن اسپورت و ملایم باشد. قدرت پراکندگی آن بھتر است متوسط باشد. به ھر حال بوھای سنگین مناسب مھمانی ھای رسمی ھستند. و در جمع دوستانه راھی ندارند.

۳ .تا می توانید از لباس ھا با طرح ھا و رنگ ھای شاد استفاده نمایید.

۴ .یک قانون کلی در شیک پوشی وجود دارد:

و آن این است که ھر آنچه طرح دار است را باید در کنار یک ساده استفاده کنید. به عنوان مثال بلوز طرح دار با دامن و یا شلوار ساده جلوه بصری بیشتری خواھد داشت.

۵ .در انتخاب رنگھا تا حدودی محتاط باشید.

تعداد زیاد رنگ ھا نه تنھا زیبا نیست که تعادل استایل شما را ھم نابود خواھد کرد. از یک و یا دو رنگ به صورت محدود استفاده کنید.

۶ .کیف خود را بیش از اندازه پر نکنید.

زیرا ھم شکل ظاھری کیف خراب می شود و ھم سلامتی شما به خطر خواھد افتاد.

۷ .زیباترین کفش ھا راحت ترین و ساده ترین آنھاست.

با توجھ به لباسی که انتخاب کرده اید می توانید ھر کدام از این گزینه ھا راانتخاب کنید:

  •  کَفش اسپورت سفید
  •  کفش ھای اسپورت دارای لژ
  •  کَفش ھای کالج
  •  کفش ھای طرح عروسکی

۸ .از آرایش کردن زیاد اجتناب کنید.

زمانی که فردی آرایش غلیظی انجام بدھد به صورت ناخودآگاه موجب می شود تا در نظر اطرافیان بزرگتر از سن واقعی خود به نظر برسد.

کلام آخر

برای یک دورھمی دوستانه بھتر است تا حد امکان از انتخاب ھای مینیمال خود استفاده نمایید. در این نوع از مھمانی ھا تاکید بیشتر بر روی سادگی و استفاده از رنگ ھای شاد می باشد. و در پایان باید اضافه کرد که با در نظر گرفتن تمامی این موارد ، ھر فردی، خود بر اساس سلیقه شخصی که دارد بھترین ھا را برای خودش انتخاب خواھد کرد. تنھا کافی است سلیقه شخصی خود را در قالب نکات عنوان شده اجرا نمایید. تا بتوانید در جمع دوستان در شیک پوشی بی نظیر جلوه نمایید.

 

اگر به بخش مد و لباس علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

۷ نکته ی طلایی برای آنکه شیک پوش باشیم

 

گردآوری: آسیه وصولی پور

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt