چطور ادکلن اصل از فیک را بشناسیم؟!

 در اکسسوری, مد

تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی کار ساده و در عین حال مهمی است. خیلی‌ها تصور می‌کنند تنها راه تشخیص ادکل اصلی، ماندگاری بالای رایحه ادکلن اصلی است. اما این تصور اشتباه است. در ادامه این مطلب راهکارهایی برای تشخیص ادکل اصل از تقلبی ارائه خواهد شد.

با خرید ادکلن اصل می‌توان به اطرافیان حس خوب، خوش‌تیپی و خوش‌بو بودن را رساند؛ اما در خرید ادکلن مردانه و ادکلن زنانه باید دقت لازم را داشت.

چون تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بسیار سخت شده است. در این مقاله کمی پیرامون تشخیص ادکلن اصل از تقلبی صحبت خواهد شد.

دلیل تولید عطر فیک چیست؟

با توجه به گردش مالی چند میلیارد دلاری صنعت عطر در دنیا، تعجبی ندارد که افراد سودجو به دنبال منفعت خود باشند. منفعت این دست از افراد، در قاچاق کالا و عرضه محصولات تقلبی است. قاچاق عطر و ادکلن‌های فیک در صنعت زیبایی، امروزه به عنوان بخش عظیمی از بازار سیاه لوازم آرایشی شناخته می‌شود. تولید و عرضه عطرهای تقلبی، با مواد اولیه بی‌کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه، ممکن است توجه هر خریداری را به خود جلب کند.

راهکار تشخیص عطر اصل

هنگامی که صحبت از خرید عطر اصل به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه تبحر شما در تشخیص عطر اصل و یا اورجینال نمی‌تواند کمک کننده باشد. دستیابی به مهارت کافی برای شناخت عطر اصل و تمایز آن از نمونه‌های فیک، اصلا کار دشواری نیست. بلکه با درنظر گرفتن چند نکته ساده، به راحتی می‌توانید نمونه‌های اورجینال و فیک را تشخیص دهید. برای آشنایی با بهترین ترفندهای تشخیص عطر اصل، گام‌های زیر را دنبال کنید:

بسته بندی عطر را بررسی کنید. 

اولین قدم در تشخیص ادکلن اصل از فیک بررسی بسته بندی آن است. در واقع برای هر محصولی ابتدا می‌توانید کیفیت آن را از نحوه بسته بندی آن ارزیابی کنید. در بسته بندی عطرها هم جزئیاتی وجود دارد که اصل یا تقلبی بودن آن را تا حد زیادی تایید می‌کنند.

برای مثال جعبه عطرهای اصل با نایلون تمیزی محکم پلمپ شده؛ بنابراین اگر نایلون کثیف است و یا شل دور جعبه کشیده شده، می‌تواند نشانه تقلبی بودن عطر باشد.

فاکتور دیگری که باید در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی دقت کنید، چسب‌های دور جعبه عطر است. اگر در قسمت درونی یا بیرونی جعبه، مقدار زیادی چسب یا نوارهای غیر عادی مشاهده کردید احتمالا آن عطر تقلبی باشد.

علاوه بر این چسب‌های احتمالی، جعبه را به دقت بررسی کنید. کیفیت بالا و محکم مقوای جعبه برندهای معروف، نشانه دیگری برای اصل بودن آن است. معمولا درون جعبه عطر اصل به نحوی طراحی شده که شیشه عطر را کاملا در جای خود نگه دارد.

حتماً جعبه را در دست بگیرید. 

حال به جعبه می‌رسیم جعبه ادکلن اورجینال و اصل بسیار باکیفیت است برای درک آن باید به فونت‌های روی آن دقت کنید اگر با ناخن خود روی آن بکشید باید برجستگی‌های رو حس کنید در زیر جعبه کدهای نوشته‌شده است که می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای موبایل Scanner بارکد جعبه را اسکن نموده و پس از جستجوی اسم عطر و شرکت آن و برخی از مشخصات این عطر به صحیح بودن این بارکد برسید.

نکته دیگه اینکه باید به کیفیت چاپ و مشخصات ظاهری هم زرنگ و شکل جعبه ادکلن کاملاً توجه کنید در صورت نامرغوب بودن قطعاً تقلبی هستند.

لمس بطری عطر

کیفیت بطری عطر، یکی از ملاک‌های مهم برای تشخیص فیک یا اورجینال بودن آن است. نمونه‌های اورجینال عطر، بطری بسیار با کیفیتی دارند. شیشه این عطرها سطح کریستالی و شفافی دارد. سطح بطری کاملا صاف است و هیچ گونه ناهمواری ندارد. اما تولید چنین بطری‌های باکیفیتی برای تولید کنندگان محصولات جعلی، هزینه بسیار بالایی به دنبال دارد.

عطرهای تقلبی، معمولا شیشه‌های بی‌کیفیتی دارند. این شیشه‌ها شفافیت لازم را ندارند و در برخی موارد دارای حباب، لب پریدگی و شکستگی‌های سطحی هستند. این بطری‌ها، معمولا سطح ناهمواری دارند و به راحتی قابل تشخیص هستند.

توجه به ویژگی‌های ظاهری مایع عطر

توجه به شکل، رنگ و غلظت ظاهری مایع عطر، می‌تواند در تشخیص فیک بودن آن کمک کننده باشد. پیش از اسپری کردن عطر، محتویات آن را به خوبی بررسی کنید. عطر اورجینال، مایع کاملا شفافی دارد. اگر متوجه وجود رسوب، تغییر رنگ غیر معمول یا کدر بودن مایع عطر شدید، بهتر است از خرید آن صرف نظر نمایید.

مایع عطرهای اورجینال، رنگ‌های مخصوص و منحصر به فردی دارند. تولید نمونه رنگ مشابه با مایع عطر، کار بسیار سختی است. به همین دلیل است که در بسیاری از نمونه‌های فیک، شاهد تناژهای رنگی متفاوتی از مایع عطر اورجینال هستیم.

بطری عطر را تکان دهید!

بله درست شنیدید، یکی از ترفندهای حرفه‌ای برای تمایز عطر اورجینال، تکان دادن بطری عطر است. بعد از تکان دادن محتویات عطر، حباب‌های کوچکی در سطح مایع ایجاد می‌شود. در نمونه‌های اورجینال، این حباب‌ها در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه محو می‌شوند. اما در عطرهای تقلبی، حباب‌ها بلافاصله پس از تکان دادن ناپدید می‌شوند.

بررسی رایحه عطر

اسانس‌های استفاده شده در عطرهای اورجینال، پیچیدگی منحصر به فردی دارند و رایحه‌ای طبقه بندی شده ارائه می‌دهند. رایحه‌های آروماتیک و شیمیایی عطرهای اورجینال، تولید کاملا انحصاری دارند. رایحه عطرهای اصل، به نت‌های بالایی، میانی و پایه تقسیم می‌شوند. رایحه نت‌های ابتدایی، بلافاصله بعد از اسپری کردن عطر به مشام می‌رسند.

نت بالایی عطر حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ماندگاری دارد. نت‌های میانی بعد از ۳۰ دقیقه خودنمایی می‌کنند و حدود ۲ تا ۴ ساعت باقی می‌مانند.

به والف داخل ادکلن اصل نگاه کنید. 

یکی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص اصل بودن این مورد است بدلیل اینکه ادکلن یک محصول لوکس بشمار می‌رود در ساخت آن از مواد درجه یک استفاده می‌شود یکی از این موارد که همیشه شرکت‌های سازنده رعایت می‌کنند، والف ادکلن است پس دقت کنید که این منطقه را باید چک کنید.

اگر درب اسپری را جدا کردید و پلمپ والف پلاستیکی بود، احتمالاً تقلبی است در غیر این صورت باید پلمپ جنس آلومینیوم محکمی داشته باشد که با اسپری پی‌درپی آن خراب یا نشت نکند.

کلام آخر

به هر حال هر محصول تقلبی هر چقدر هم که ماهرانه کپی شده باشد، باز هم در بخش هایی فیک بودن خود را نشان خواهد داد. مهم این است که مشخصات ادکلن اصل را بشناسیم تا بتوانیم به راحتی تفاوت میان این دو را درک کنیم.

 

اگر به بخش اکسسوری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

نکاتی درباره مراقبت از طلا و جواهرات

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt