۵ کلید طلایی در طراحی

 در فرهنگ و هنر, نقاشی

چرا شروع نقاشی با طراحی است؟

آیا تا به حال با چالش طراحی روبرو شده‌اید؟‌

زمانی که  برای آموزش نقاشی به آموزشگاههای هنری مراجعه می‌کنید همیشه قدم اول طراحی است! به راستی چرا؟

 

اجازه بدید کمی به عقب بازگردیم! ‌به سالهای نخست مدرسه! زمانی را که می‌خواستید نوشتن را بیاموزید، به یاد آورید! بله درست است! ‌آموزش نوشتن با آموختن حروف الفبا آغاز می‌شود! 

دقیقا درست است!‌‌ الفبای نقاشی، طراحی است!‌ بنابراین همیشه قدم اول در آموختن هنر نقاشی، آموزش درست و اصولی طراحی است.

 

در ادامه با من همراه شوید تا تجربیاتم را در آموزش طراحی و نکات طلایی آموزش، یک به یک برایتان بگویم:

 

قانون اول:

هر روز و واقعا هر روز، کشیدن خطوط مختلف را تمرین کنید. فرقی نمی‌کند در طراحی پیشرفته هستید یا تازه‌کار! تمرین کشیدن خطوط در واقع به گونه‌ای دست ورزی است و مهارت شما را به طرز چشمگیری تقویت خواهد نمود. این تمرینات می‌بایست شامل کشیدن خطوط صاف، ‌خطوط مورب با زوایای مختلف،‌ خطوط منحنی و خطوط دو سر نازک و خطوط یک سر نازک باشد.

 

قانون دوم:

سعی کنید چشمی طراحی کنید. این تمرین مهارت دیداری شما را به شکل قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. منظور از طراحی چشمی در اینجا این است که، ابتدا به مدت چند دقیقه به مدل نگاه کنید و سپس بدون نگاه کردن به دستتان، تاکید می‌کنم بدون نگاه کردن به دستتان، همینطور که به مدل نگاه می‌کنید، ‌طراحی کنید. در این مدل از طراحی انتظار یک طراحی مرتب و منظم را نداشته باشید اما به شرطی که به خوبی تمرین کنید، دست و چشم شما با یکدیگر هماهنگ شده و نتیجه طراحی شما تا حد زیادی شبیه موضوع طراحی خواهد بود.

 

 

 

 

قانون سوم:

مداد را به راحتی در دست بگیرید و هرگز دستتان را از مچ خم نکنید. دست را از آرنج حرکت بدهید. با این کار دست شما آزادی حرکت بیشتری خواهد داشت. 

 

قانون چهارم:

از همه چیز طراحی کنید. باور کنید هر چه بیشتر طراحی کنید، کارتان بهتر و بهتر خواهد شد! وقتی از موضوعات مختلف و زیاد طراحی می‌کنیم، علاوه بر اینکه دستمان مهارت بیشتری پیدا می‌کند و دیدمان تقویت می‌شود، بین دست و چشم ما هم هماهنگی به وجود می‌آید. برای داشتن یک طراحی موفق داشتن این هماهنگی میان دست و چشم بسیار مهم است.

 

قانون پنجم: 

مهمترین قانون، قانون پنجم است. در میان این پنج قانون طلایی، قانون پنجم شاه کلید قوانین بشمار می‌آید!

ترس را کنار بگذارید و آزادانه و بدون نگرانی طراحی کنید! صفحه سفید کاغذ، قلمرو پادشاهی شماست! بدون ترس از خراب شدن کار و بدون نگرانی از قضاوت دیگران، آزادانه بتازید! 

سعی کنید تا خطوط شما کامل باشند، خطوط لرزشی و کوتاه نشان دهنده ضعف شما و نگرانی شما در طراحی است!‌ به جای ترسیدن، تلاش کنید تا طراحی‌های شما، نمایش کاملی باشد از مهارت و قدرت شما!‌ با افکار بیهوده، اعتماد به نفس خود را زیر سوال نبرید! ‌شما می‌توانید فقط کافی است تا شروع کنید! 

 

این پنج قانون به ظاهر ساده، مهمترین نکات داشتن طراحی خوب

هستند البته در کنار آموزش خوب و همراه با یک استاد آگاه! 

هر جا احساس کردید، در طول زمان آموزش، مطلب جدیدی به آگاهی و مهارت شما اضافه نمی‌شود در روند آموزش و مطالب درسی و استادتان بازنگری کنید!‌

شاید وقت آن رسیده که به نزد استاد دیگری بروید تا بتوانید مطالب بیشتر و جدیدتری بیاموزید!

هرگز زمان را از دست ندهید که گوهر گرانی است!‌   

 

نویسنده: آسیه وصولی پور 

راههای ارتباطی:‌

 اینستاگرام:‌Instagram.com/ArtistsLand.ir 

ایمیل: a.vosoulipour@gmail.com

کانال تلگرام: Telegram.me/ArtistsLand

تصویر سازی متن: آسیه وصولی پور

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt