نقاشی با آبرنگ چه وسیله‌هایی لازم دارد؟

 در فرهنگ و هنر, نقاشی

نویسنده: آسیه وصولی پور (نقاش)

برای شروع نقاشی با آبرنگ چه وسیله‌هایی لازم دارم؟

چند وقتی بود که توی اینترنت دنبال نقاشی‌های آبرنگ می‌گشتم و تماشای نقاشی‌های آبرنگی برایم بسیار لذت‌بخش بود! دوست داشتم من هم  میتوانستم با آبرنگ نقاشی بکشم! بالاخره یک روز دلم رو زدم به دریا و رفتم به فروشگاه لوازم هنری! آنجا  پر بود از انواع قلمو، مقوا،‌ دفتر و انواع آبرنگ! ولی کدام وسیله همانی بود که من میتوانستم استفاده کنم؟ کاملا گیج شده بودم!

این تجربه برای شما هم پیش آمده؟ آیا این اتفاق برای شما هم آشناست؟ شما چه تصمیمی گرفتید؟ آیا موفق به انجام یک خرید خوب و اقتصادی شدید؟ 

اگر شما هم مانند من از عاشقان نقاشی با آبرنگ هستید و تصمیم دارید تا این رشته هنری را دنبال کنید و اگر در ابتدای این راه هستید، با من همراه شوید تا برایتان از لوازم مورد نیاز نقاشی با آبرنگ بگویم! اصلا لزومی ندارد تا تمام لوازم هنری کاربردی آبرنگ را خریداری نمایید! شما هم می‌توانید با یک خرید آگاهانه و اقتصادی لوازم اولیه و مورد نیاز آبرنگ را به درستی تهیه نموده و با خیال آسوده از این هنر لذت بسیار ببرید!

لیست لوازم مورد نیاز آبرنگ

اجازه بدهید با هم نگاهی به لیست لوازم مورد نیاز نقاشی با آبرنگ بیندازیم و سپس به توضیح هر بخش بپردازیم:

  • آبرنگ حداقل ۲۴ رنگ 
  • مقوای مخصوص آبرنگ (مقوای کتان ۱۰۰ درصد، ۵۰درصد هم قابل قبول است)
  • قلموهای شمشیری در سه اندازه
  • قلموی شاخه زنی
  • قلموی سر گرد در سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک

آبرنگ:

در نقاشی آبرنگ هر چه تعداد رنگهای جعبه رنگ شما بیشتر باشد، بهتر است برای شروع کار حداقل تعداد رنگ مورد نیاز جعبه آبرنگ شما نباید کمتر از ۲۴ رنگ باشد. در ابتدای کار لزومی ندارد از آبرنگ‌های حرفه‌ای استفاده کنید.

قلموهای شمشیری

این قلموها به نام سرکج هم شناخته می‌شوند و تقریبا اصلی‌ترین قلموهای نقاشی ما هستند. اندازه‌های این قلموها به صورت کسری بر روی دسته آنها نوشته شده است. سه اندازه بزرگ و متوسط و کوچک برای کار کافی می‌باشد.

قلموی شاخه زنی

این قلوها موهای باریک و بسیار بلندی دارند و همانطور که از نامشان پیداست، برای کشیدن شاخه‌های نازک درختان و گیاهان بهترین انتخاب به شمار می‌روند.

قلموهای سرگرد

این قلموها هم مانند قلموهای سرکج، برای نقاشی کاربرد دارند و قلموهای اصلی هستند. قلموهای سرگرد در دو نوع موی طبیعی و موی مصنوعی، در بازار موجود هستند که برای شروع نقاشی و انجام تمرینات آبرنگی، قلمو با موی مصنوعی، کافی است.

 

 

  • نکته مهم : 

دفترهای آبرنگی کیفیت مطلوبی برای کار ندارند. از این رو خرید این دفترها توصیه نمی‌شود.

تمامی لوازم هنری معرفی شده، هم نمونه خارجی دارند و هم نمونه ایرانی. 

با توجه به گران بودن برخی از نمونه‌های خارجی،‌ می‌توانید با خیال آسوده از انواع ایرانی لوازم هنری آبرنگ، استفاده نمایید و مطمئن باشید که این لوازم هنری ایرانی از کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشند.

در این مرحله شما کاملا آماده هستید تا یک خرید آگاهانه انجام دهید و ابزاری را که برایتان کاربردی است تهیه نمایید.

همواره به یاد داشته باشید در ابتدای شروع نقاشی با هر تکنیک یا وسیله‌ای، نیازی نیست تا ابزار کار شما حرفه‌ای باشند تنها با انتخاب درست ابزار کاربردی می‌توانید از نقاشی با آبرنگ بسیار لذت ببرید.

 نویسنده: آسیه وصولی پور 

راههای ارتباطی:‌

 اینستاگرام: Instagram.com/ArtistsLand.ir 

ایمیل: a.vosoulipour@gmail.com

کانال تلگرام: Telegram.me/ArtistsLand

تصویر ساز متن: آسیه وصولی پور

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt