معرفی مینی سریال حیثیت گمشده

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

سریال حیثیت گمشده یکی از جدیدترین سریال‌های ایرانی فیلیمو محسوب می‌شود که این روزها توجه‌ها را به خود معطوف کرده است. از این رو در مقاله پیش‌رو با معرفی کامل سریال ایرانی حیثیت گمشده همراه شما هستیم‌.

سجاد پهلوان‌زاده از آن دسته کارگردان‌های جوان ایرانی است که ذهن خلاقی دارد و می‌توان گفت آینده درخشانی نیز در انتظار اوست. این کارگردان دست روی موضوعاتی می‌گذارد که بیان آنها به صورت یک اثر تصویری مانند فیلم و سریال، چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت.

سریال حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری ساخته شده است‌. همچنین محمدحسین مهدویان به عنوان طراح پروژه و مشاور کارگردان در این اثر حضور دارد‌. فیلمنامه سریال به دست احمد سلگی نوشته شده و به صورت مینی سریال پخش شد‌ه است.

سریال حیثیث گمشده مرا به یاد رمان‌های جنایی-معمایی معروفی می‌اندازد که طی سال‌های اخیر در جهان منتشر شده است.

سریال با یک شروع هیجان انگیز کاری می‌کند که همین رمان‌ها با افراد کتابخوان انجام می‌دهد. آن‌ها را در فصول اول خود به خود جذب می‌کند و خیلی سریع کاری می‌کند که خواننده نتواند کتاب را ورق نزند و میل به ادامه خواندن کتاب در آن شعله‌ور باشد. در آثار ایرانی طی سال‌های اخیر سریال پوست شیر توانسته بود به این مهم دست پیدا کند و حیثیت گمشده نیز تا حد زیادی توانسته اثری باشد که به اصطلاح آن را در رده آثاری قرار داد که باید بینج واچ کرد. این اصطلاح برای سریال‌هایی به کار برده می‌شود که مخاطب دوست دارد قسمت‌های مختلف آن را پی در پی ببیند.

حیثیت گمشده شروع تاثیرگذاری دارد

یک خانواده که از نداشتن بچه رنج می‌برند و زنی که دور از چشم شوهرش از یک بچه نگه‌داری می‌کند و به‌طور تقریبا ناخودآگاهی، این نوزاد را به کشتن می‌دهد. او که نمی‌داند باید چکار کند در نهایت تصمیم می‌گیرد تا خودش را بکشد و سعی می‌کند پیش از کشتن خود، همه اسرار زندگی‌اش را پنهان سازد تا شوهرش رازهای سر به مهر او را نفهمد. با این حال، امیر بعد از مرگ هاجر سوال‌های بسیار زیادی در ذهنش دارد. زنش موقع مرگ حامله بوده، یک بچه در آغوش خود داشته که با مواد مخدر کشته شده و خود زنش نیز مواد مصرف می‌کرده. همه این موارد علامت تعجب‌های زیادی را در ذهن امیر شکل می‌دهند که او را وادار می‌کند تا راز زنش را بفهمد؛ همانطور که مخاطب دلش می‌خواهد این راز را گره‌گشایی کند.

داستان سریال «حیثیت گمشده» درباره چیست؟

سریال «حیثیت گمشده» یک زوج به نام‌های هاجر (با بازی بهاره افشاری) و امیر (با بازی مهدی حسینی‌نیا) از طبقه پایین جامعه را دنبال می‌کند که بعد از ۲ سال زندگی مشترک و به واسطه بچه‌دار نشدن رابطه‌شان رفته رفته با هم سرد می‌شود. امیر یک کارگر ساده است که در کارخانه‌ای مسئولیت بتن‌ریزی را برعهده دارد و هاجر در یک خیاط‌خانه کار می‌کند (که با پیشرفت داستان معلوم می‌شود مدتی است بدون اطلاع امیر دیگر در خیاطی کار نمی‌کند).

همه چیز در زندگی تکراری و روزمره این زوج به ظاهر عادی است تا اینکه تصادف هاجر و مرگ یک کودک در این بین همه چیز را به هم می‌ریزد. حالا امیر به دنبال سوال‌های حیثیتی است که یکی پس از دیگری سر راهش قرار می‌گیرد. او که خود شخصیتی بدبین دارد، حالا به همه چیز و مخصوصا هاجر شک کرده است.

سریال حیثیت گمشده چند قسمت است؟

حیثیت هم چون سریال اول پهلوان‌زاده یک مینی‌سریال اسـت و تعداد قسمت‌های آن ۹ قسمت اسـت.

تمامی بازیگران سریال

مهدی حسینی‌نیا، بهاره افشاری، الناز حبیبی، امیر نوروزی، بهزاد خلج، مهدی زمین‌پرداز و ستاره پسیانی،با هنرمندی رحمان باقریان، با حضور نادر فلاح و آرش فلاحت‌پیشه و بازیگر خردسال: آرشیدا درستکار، در آن حضور دارند.

و در آخر

سریال حیثیت گمشده با فیلمنامه نسبتا خوب و مهمتر از آن روایت بسیار خوب، اجرای عالی توسط بازیگران و کارگردانی دقیق در کنار موسیقی فوق العاده این سریال ارزش دیدن را دارد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآدری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt