معرفی فیلم مسافران ۲۰۱۶

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

مسافران (به انگلیسی: passengers) یک فیلم علمی تخیلی ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی مورتن تیلدام و نویسندگی جان اسپیتز است.

داستان فیلم بیشتر ماجرایی درباره‌ی یک عده افراد دورافتاده به نظر می‌رسد تا یک قصه‌ی سنتی درباره‌ی فضا و حداقل تا نیمه‌ی اولیه‌ کاملا حس وحشت وجودی را به بیننده القا می‌کند. “مسافران” از ورود به قلمرو تاریکی ابایی ندارد؛ تصمیمی که توسط شخصیت اصلی گرفته‌می‌شود شاید از نظر اخلاقی دوپهلو و مشتبه به نظر برسد. با این اوصاف، هرچند تصمیم او قابل بحث باشد اما بالاخره او هم انسان است و ممکن است اشتباه کند.

جالب است بدانید:

جرقه‌ی ساخت «مسافران» در سال ۲۰۰۷ توسط جان اسپیتس، نویسنده‌ی «دکتر استرنج» خورد و در ابتدا قرار بود کیانو ریوز و امیلی بلانت نقش‌های اصلی‌ را برعهده بگیرند و قرار نبود ساخت فیلم بیشتر از ۳۵ میلیون دلار خرج بردارد، اما فیلمنامه‌ی اسپیتس آن‌قدر در برزخ پیش از تولید ماند که بالاخره کریس پرت و جنیفر لارنس برای بازی‌ به عنوان شخصیت‌های اصلی جایگزین ریوز و بلانت شدند و مورتن تیلدام به عنوان کارگردان انتخاب شد و بودجه‌ی ساخت هم به ۱۵۰ میلیون دلار تغییر کرد و ناگهان فیلمنامه‌ای که ظاهرا با هدف روایت یک داستان جمع‌و‌جور نوشته شده بود، به یک بلاک‌باستر تغییر شکل داد.

داستان اثر

فیلم «مسافران» داستان سفینه‌ای است که درحال سفر در فضا به سوی سیاره‌ی هومستد دو برای زندگی جدید است. مسافران این سفینه برای رسیدن به این سیاره مجبورند که ۱۲۰ سال را در خواب انجمادی بمانند و ۴ ماه مانده به پایان سفر از خواب بیدار شوند. اما سیاره دچار نقص فنی می‌شود و یکی از محفظه‌ها ۹۰ سال مانده به مقصد دستور بیداری می‌دهد و جیمز پرستون بیدار می‌شود.

او یکسال را به‌تنهایی در سفینه می‌گذراند تا اینکه آرورا لین را در محفظه‌اش می‌بیند و عاشقش می‌شود و تصمیمم می‌گیرد او را بیدار کند. آرورا که یک نویسنده است وقتی بیدار می‌شود در ابتدا از نابود‌شدن آرزوهایش ناراحت است، اما آن‌ دو عاشق یکدیگر می‌شوند تااینکه روز تولدش آرتور ربات متصدی بار سفینه به او می‌گوید که جیم او را بیدار کرده و رابطه‌ی آن‌ها به هم می‌خورد و…

بازیگران معروف فیلم:

  • کریس پرت
  • جنیفر لارنس
  • مایکل شین
  • لارنس فیشبرن
  • اندی گارسیا
  • آرورا پرینو

و در آخر

با وجود اینکه فیلم Passengers موضوعی در رابطه با بُعد زمان و مکان داشت، اما کمترین چیزی که در این فیلم روی آن مانور داده شد، بررسی علمی ابعاد زمان و مکان بود، چرا که اصلاً نیازی به این کار نبود. مسافران، فیلمی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور است، نه یک علمی‌-تخیلیِ حوصله‌سربر!

فیلم از ابتدا بیننده را درگیر می‌کند و آنقدر مخاطب را در نقش کاراکتر اصلی قصه فرو می‌برد که موهای تنش سیخ می‌شود. داستان فیلم، اتفاقی را روایت می‌کند که سوژه‌اش درمیان داستان‌های ثریلری که خوانده‌ایم بی‌سابقه‌است؛ برزخ کهکشانی.

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt