معرفی فیلم سینمایی دزد کتاب

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلم سینمایی دزد کتاب به‌کارگردانی Brian Percival در ۶ سال پیش یعنی سال ۱۳۹۲ در گونه درام و جنگی تولید شده است. این فیلم محصول کشور آلمان، آمریکا و در ژانر جنگی، درام می‌باشد و در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

دزد کتاب که اولین فیلم Brian Percival محسوب می‌شود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۶.۸ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم دزد کتاب را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی می‌کنند.

درباره فیلم:

اگر به موضوعات مرتبط با جنگ جهانی دوم از نوع غیرنظامی علاقه دارید، یکی از گزینه‌های پیش روی شما همین فیلم است که البته با اقتباس از کتابی به همین نام ساخته شده.کتابی که آشکارا برای مخاطب نوجوان نوشته شده و به همین دلیل قهرمانش هم نوجوانیست که می‌کوشد دوران سخت جنگ و حضور رعب‌آسای مرگ در شهر را تلطیف کرده و با سرقت و خواندن پنهانی کتاب،روح مردم را به زندگی امیدوار سازد.به همین دلیل فضای کلی فیلم علیرغم به تصویرکشیدن تلخی‌های جنگ مثل مرگ و گرسنگی و پناهگاه و بمباران،حالتی ملایم و ساده دارد و سعی کرده هیچ وضعیتی را تحلیل نکند و بیشتر همه چیز را از نگاه قهرمان نوجوانش تصویر کرده است.

خلاصه‌ی فیلم:

در ایام جنگ جهانی دوم،دختر نوجوانی شاهد حوادث و تغییراتی است که در محل زندگی‌اش رخ می‌دهد.او که بسیار علاقه‌مند به کتاب‌خواندن است،در اوج اختناق حکومت نازی،تلاش می‌کند به هر شکلی ارتباطش را با کتاب‌ها حفظ کند و با خواندن آنها،روحیه‌ی اطرافیانش را هم تقویت کند.

امتیاز در سایت IMdb (از ده امتیاز): ۷.۶

اِمتیاز در سایت متاکریتیک(از صد امتیاز): ۵۳٪

امتیاز در سینما مان شان(از پنج امتیاز): ۳

بازیگران فیلم دزد کتاب

بازیگران فیلم دزد کِتاب چه کسانی هستند؟ در کتاب دزد بازیگرانی چون Sophie Nélisse، جفری راش، امیلی واتسون، Roger Allam، Heike Makatsch، Julian Lehmann و Gotthard Lange به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم دزد کتاب حدود ۱۲ بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان دزد کِتاب را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌لحاظ کارگردانی فیلم دزد کتاب باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا Brian Percival به‌عنوان کارگردان و به‌عنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری دزد کِتاب توانسته‌اند در این زمینه موفق باشند و بازی‌های درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم دزد کِتاب می‌توان به Rainer Reiners، Kirsten Block، Nico Liersch، Ludger Bökelmann و Oliver Stokowski اشاره کرد.

متوسط سن بازیگران دزد کتاب براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، ۴۹ سال است که نشان می‌دهد بازیگران کتاب دزد عمدتا از میانسالان هستند.

خوب است بدانید:

این فیلم در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورد که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

و در آخر:

به طورکلی، فیلم دزد کتاب یک فیلم با محوریت جنگ نیست و حتی موضوع کلیدی‌‌اش هم به جنگ محدود نمی‌شود. موضوع اصلی، پرداختن به عنصر کتاب و نیروی زندگی بخش آن است. این را می‌توان در جای جای فیلم مشاهده کرد. امیدوارم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt