معرفی فیلم سینمایی الویس

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

اِلویس یک فیلم موزیکال زندگی‌نامه‌ای از سال ۲۰۲۲ به کارگردانی باز لورمن است که به همراه سام برومل، کریگ پیرس و جرمی دونر فیلمنامه را نوشته‌است.

این فیلم زندگی الویس پریسلی، نماد راک اند رول را دنبال می‌کند که از دیدگاه مدیرش، سرهنگ تام پارکر گفته می‌شود. آستین باتلر در نقش اصلی با تام هنکس در نقش پارکر و اولیویا دی‌جونگ، هلن تامسون، ریچارد راکسبرا، کلوین هریسون جونیور، دیوید ونهام، کدی اسمیت-مک‌فی و لوک بریسی در نقش‌های مکمل بازی می‌کنند.

ژانر فیلم الویس ۲۰۲۲ درام، بیوگرافی و موزیکال است که کاملا با سوابق هنری کارگردان خود مطابقت دارد. لورمن تاکنون در ژانرهای مختلفی کار کرده است.

مشخصات فیلم

کارگردان: باز لورمن

تهیه‌کننده: باز لورمن، گیل برمن،‌کاترین مارتین، پاتریک مک کورمیک و شویلر وایس

فیلمنامه‌نویس: باز لورمن، سم برومل، کریگ پیر و جرمی دونر

مدت زمان: ۱۵۹ دقیقه

کشور: استرالیا و ایالات متحده

زبان: انگلیسی

هزینهٔ فیلم: ۸۵ میلیون دلار

داستان فیلم Elvis 2022

این فیلم به بررسی زندگی شخصی و موسیقی الویس پریسلی (با بازی آستین باتلر) می‌پردازد که از طریق رابطه پیچیده او با مدیر مرموزش، سرهنگ تام پارکر (با هنرنمایی تام هنکس) دیده می‌شود.

داستان فیلم Elvis 2022 به بررسی رابطه پیچیده بین پریسلی و پارکر می پردازد. که بیش از ۲۰ سال را در بر می‌گیرد. از به شهرت رسیدن پریسلی تا ستاره شدن او، در پس زمینه چشم‌انداز فرهنگی در حال تکامل و ازبین رفتن معصومیت‌های گذشته در آمریکا. محور اصلی این فیلم، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در زندگی الویس، پریسیلا پریسلی (با نقش‌آفرینی اولیویا دیجونگ) است.

تاریخ انتشار فیلم سینمایی

فیلم Elvis 2022 برای اولین بار در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۲ (۴ خرداد ۱۴۰۱) در جشنواره فیلم کن اکران شد. تاریخ نمایش فیلم در استرالیا، ۲۳ ژوئن (۲ تیر) بوده است. و همچنین، ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۳ تیر) نمایش عمومی آن در آمریکا آغاز شده است.

خوب است بدانید:

کارگردان فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲ مارک آنتونی باز لورمن، از کارگردانان مشهور استرالیایی است. که ده فیلم او جزو پرفروش‌ترین و پولسازترین فیلم‌های کشور استرالیا به شمار می‌روند. این فیلم نیز توانسته فروش ۱۲۱.۸ میلیون دلاری را در هفته اول اکران خود به دست آورد.

و در آخر

با دیدن فیلم‌های لورمن (گتسبی بزرگ، مولن روژ و رومئو و جولیت)، کارگردانی استرالیایی، متوجه می‌شویم که چگونه موسیقی و زبان سینمایی را برای برانگیختن احساسات بی‌نظیر ترکیب می‌کند.

در الویس است که به نظر می‌رسد سبک منحصر به فرد لورمن دلایل بیشتری برای بودن دارد. به هر حال، اکت بصری و تدوین دیوانه‌واری که مشخصه فیلم‌های اوست، ملات کاملی است که اجزای زندگی خواننده مورد اشاره در فیلم را با آن یکی می‌کند.

و همانطور که در سینمای لورمن نیز مرسوم است، لباس‌ها، گریم و کارگردانی هنری به بازسازی دوران گذشته‌ای کمک می‌کند که امروزه هنوز در آگاهی جمعی طنین‌انداز است. همه اینها با ریتم یک موسیقی متن فوق العاده که طرفداران الویس را به وجد خواهد آورد.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt