معرفی فیلم در جستجوی خوشبختی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلم در جستجوی خوشبختی یا «The Pursuit of Happyness» یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان است. این فیلم در واقع زندگی‌نامه شخصی به نام کریس گاردنر است.

ویل اسمیت با درخشش در این فیلم توانست نظر بسیاری از علاقمندان به سینما را به خود جلب کند. فیلمی درام و زندگینامه‌ای محصول ۲۰۰۶ ایالات متحده آمریکا به کارگردانی گابریل موچینو است.

این فیلم به عنوان چهارمین فیلم در لیست «۱۰ فیلم انگیزشی موفق سینمای جهان» قرار دارد و در ادامه به معرفی فیلم می‌پردازیم.

جمله زیبایی در این فیلم هست که می‌گوید:

اگر رویایی داری باید از آن محافظت کنی و سعی کنی به رویای خود دست پیدا کنی. اشخاصی که خودشان نمی‌توانند کاری انجام دهند به تو هم می‌گویند که نمی‌توانی. اگر چیزی را می‌خواهی تلاش کن تا به آن برسی.

داستان فیلم در جستجوی خوشبختی چگونه رقم می‌خورد؟

جالب است بدانید که این داستان، کاملاً واقعی است. این فیلم داستان زندگی شخصی به نام کریس گاردنر است. او در سال‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی تصمیم می‌گیرد که کاری در بورس نیویورک برای خودش دست و پا کند. این شغل ریسک بالایی دارد و در بین بیست نفر، فقط یک نفر می‌تواند روی این شغل به عنوان یک شغل ثابت حساب باز کند.

وقتی او وارد بورس نیویورک می‌شود می‌بیند کار خیلی سخت‌تر از این حرف‌ها است و نمی‌توان به این راحتی درآمد بالا کسب کرد. البته در این بین او با مشکلات زیادی هم روبرو می‌شود. کار به جایی می‌رسد که وضعیت مالی کریس خیلی خراب می‌شود، صاحب‌خانه‌اش او را از خانه بیرون می‌کند و حتی همسرش هم او را ترک می‌کند. پس از این اتفاق کریس می‌ماند و پسر کوچکی که باید مخارج او را تأمین کند.

اهداف و ارزش‌ها

سوال مهمی که در این فیلم مطرح می‌شود این است که چه چیزی گاردنر را در چنین شرایط سختی پویا و با انرژی نگه می‌دارد؟ هدف و ارزش‌ها معجونی است که گاردنر را زنده و امیدوار نگه می‌دارند.

ارزش‌ها مهم‌ترین دلیل برای سخت کوشی گاردنر است و شخصیت او را شکل می‌دهد. فرزند گاردنر هسته‌ی اصلی این ارزش‌ها است و تمامی ارزش‌ها حول آن قرار می‌گیرد. این موضوع زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که در سخت‌ترین شرایط موضوعاتی که به فرزندش مرتبط است در اولویت بالایی قرار دارند.

یکی از نقاط عطفی که در طول فیلم شاهد آن هستیم حضور گاردنر در مقابل ساختمان بورس است و دیدن یک ماشین قرمز رنگِ گران قیمت که فردی با لبخند از آن پیاده می‌شود. گاردنر از شخص سوال می‌کند که چه کاری انجام می‌دهد؟ سپس نگاهی به ساختمان و کارمندانی که با لبخند از آن خارج می‌شوند می‌کند. این همان لحظه‌ای است که گاردنر چشم انداز روشنی از آینده خود و خانواده‌اش ترسیم می‌کند.

فروش فیلم

برای ساخت این فیلم، بودجه ای معادل ۵۵ میلیون دلار صرف شده است و فروش گیشه آن معادل ۳۰۷/۱ میلیون دلار بوده است.

جوایز و دستاوردهای فیلم

  • نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار
  • نامزد جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد ۲۰۰۷
  • نامزد جایزه انجمن بازیگران فیلم ۲۰۰۷
  • نامزد انجمن منتقدان فیلم شیکاگو

بازیگران فیلم

در فیلم در جستجوی خوشبختی بیش از ۱۳ بازیگران به ایفای نقش پرداخته اند. بازیگر سرشناسی چون: ویل اسمیت در نقش کریس گاردنر به بازی پرداخت است. از دیگر بازیگران این فیلم زیبا می توان به جیدن اسمیت، برایان هاو، تندی نیوتون، جیمز کارن و دن کستلانتا اشاره کرد. نکته جالب این فیلم بازی، نقش پدر و پسر می باشد که، ویل اسمیت همراه با جیدن اسمیت، که در دنیای واقعی نیز پدر و پسر می باشند آن را بازی می کنند. این موضوع باعث شده است تا این دو بازیگر به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش در این فیلم بپردازند و رابطه پدر و پسر را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

و در آخر

یکی از ارزشمندترین فیلم ها در ژانر موفقیت، در جستجوی خوشبختی است، فیلم نامه، بازیگران، کارگردان و همه چیز در این فیلم درجه یک است و صد در صد جز فیلم های تاثیرگذار در زندگی شما خواهد بود. این فیلم را به افرادی که خواهان موفقیت هستند، اهداف بزرگی در زندگی شان دارند، رویاپردازند و به دنبال چشم اندازهای فوق العاده ای در زندگی شان هستند، توصیه می‌کنیم.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt