معرفی فیلم داستان دست انداز

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

“دست انداز” یکی از آثاری است که با دستاوردهای هنری و بازیگران برجسته خود، در صنعت سینمای ایران جایگاه خاصی دارد و تجربه ی مشاهده آن برای تماشاگران لذت بخش و مفهومی خواهد بود. این فیلم را به تماشای تمامی افراد پیشنهاد می کنیم و مطمئناً از تجربه ی سینمایی شگفت انگیزی برخوردار خواهید شد.

داستان دست‌انداز به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی فرزاد فخری‌زاده در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. تهیه‌کنندگی این اثر با محمد آفریده می‌باشد.

تاریخ اکران فیلم داستان دست انداز:

ژانر فیلم داستان دست انداز درام، ماجراجویی و فانتزی است. این فیلم در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ اکران سینمایی شد و سپس برای اکران آنلاین در فیلیمو قرار گرفت. مدت زمان فیلم داستان دست انداز ۸۵ دقیقه است.

درباره ی فیلم دست انداز:

فیلم “دست انداز” یک اثر سینمایی ایرانی بسیار جذاب است که با تلفیق عناصر کمدی، اجتماعی و درام، توانسته است تماشاگران را به دنیای نویسندگی و خلاقیت وارد کند. کارگردانی کمال تبریزی و بازیگری همایون ارشادی و دستیاری قدرتمند از بازیگران معتبر ایرانی، این فیلم را به یکی از موفق‌ترین آثار سینمایی دهه اخیر تبدیل کرده است.

داستان دست انداز نشان دهنده ی تلاش یک هنرمند برای به اشتراک گذاری آثار خود با دنیا است. داستان تبدیل شدن از یک نویسنده تازه کار به یک نویسنده مشهور. این فیلم با داستان جذاب و شخصیت های زنده، ترفند های طنزآمیز و پیام های اجتماعی مهمی برای تماشاگران ارائه می دهد.

خلاصه داستان فیلم دست انداز:

در فیلم “دست انداز”، رها یک نویسنده با استعداد است که به طراحی داستان ها علاقه دارد. او زمانی که آخرین داستان خود را می نویسد، تمام آرزوهایش را در آن جاسازی می کند. داستان او پر از رمز و رازها، اتفاقات جالب و شخصیت های جذاب است که تماشاگر را به خود جذب می کند.

رها به عنوان یک نویسنده تازه کار تصمیم می گیرد داستان خود را به دنیا ارائه دهد و در این راه با موانع و چالش هایی مواجه می شود. او باید با انتقادات منفی و مثبت مخاطبان و منتقدان روبرو شود و تلاش کند تا آثار خود را به عنوان یک نویسنده با ارزش و شناخته شده به جامعه معرفی کند.

چند نکته درباره فیلم داستان دست‌انداز:

  • ساخت فیلم داستان دست انداز از اواسط پاییز سال ۹۸ آغاز شده بود که در زمستان به مرحله فنی رسید، مراحل فنی از ابتدای اسفند سال ٩٨ بدلیل گسترش ویروس کرونا متوقف شد.
  • کمال تبریزی پیش از فیلم داستان دست‌انداز قرار بود فیلم «در کمال بی‌شعوری» را بر اساس فیلمنامه‌ای از حسین مهکام بسازد اما به دلیل اینکه ساخت این فیلم نیاز به امکانات و شرایط خاصی داشت، ساخت آن را به آینده موکول شد.
  • فیلم دست‌انداز قرار بود در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد اما به دلایلی توقیف شد.
  • فیلم‌ داستان دست انداز کمال تبریزی در مجموعه آلترناتیوها در بخش پانوراما در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در سال ۱۴۰۰ شمسی و ۲۰۲۱ میلادی در کشور چین به نمایش در آمده است.
  • امید نعمتی خواننده گروه پالت برای اولین بار به عنوان بازیگر یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است.

تعدادی از بازیگران فیلم:

رضا ‌کیانیان، حبیب ‌رضایی، هدی زین‌العابدین، رویا ‌نونهالی، همایون ‌ارشادی، امید ‌نعمتی، نسیم ‌ادبی، شیرین ‌اسماعیلی، مهدی ‌صباغی و…

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt