معرفی فیلم تنها دوبار زندگی می‌کنیم

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

تا به حال پیش آمده که حس کنید از مرگ نمی‌ترسید؟ عده‌ای معتقدند که ترس حاصل عدم شناخت از موضوع است و مرگ ناشناخته‌ترین اتفاق زندگی ما انسان‌هاست. اما اگر یکبار بتوانید بمیرید و دوباره به دنیا بیایید دیگر چیزی برای از دست دادن ندارید و کمتر خواهید ترسید. در زندگی دوم شاید با شجاعت بیشتری سراغ علایق و آنچه که دوست دارید بروید.

 این ایده مرکزی فیلم «تنها دوبار زندگی می‌کنیم»، اولین فیلم بهنام بهزادی است. فیلم محصول سال ۱۳۸۶ ایران است و در چندین جشنواره خارجی شرکت کرده و جوایزی همچون بهترین فیلم آسیایی از جشنواره جنوب کراندا را دریافت کرده است. همچنین در بخش فیلم‌های اول در جشنواره فجر شرکت کرد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

خلاصه ی فیلم:

سیامک مردی افسرده و منزوی است که تصمیم می گیرد در روز تولدش به زندگی خود خاتمه بدهد.او پی می برد که کارهای ناتمامی در این دنیا دارد و در یک هفته ای که تا تولدش باقی مانده،تلاش می کند این کارها و آرزوهای ناتمام را انجام بدهد.برنامه ی سیامک شامل گرفن انتقام از کسانی که است که روزگاری مسیر زندگی او را تغییر داده اند و گفتن حرف هایی است که هرگز نگفته و در دلش مانده.اما اشنایی اتفاقی او با دختری پرنشاط و سرزنده مسیر زندگی او را تغییر می دهد.

درباره ی فیلم تنها دوبار زندگی می‌کنیم:

فیلم تنها دوبار زندگی می‌کنیم، درباره ی حسرت ها وفرصت های ازدست رفته ی آدم هاست واین که حتی اگرسال ها ازاین اتفاقات گذشته باشد،حسرتشان روح آدم را می جود ویک روزی می رسد که فکرانتقام ازتمام حسرت ها و انجام کارهای فرصت نشده،تمام نیروی محرکه ی زندگی یک فرد می شود.سیامک دراین فیلم،با همین نیروی محرکه تصمیم دارد یک هفته را زندگی کند.او مردیست که انگیزه ای برای زندگی ندارد واین یک هفته را باید با انگیزه ای سرکند وچه بهترکه به دنبال شکافتن گذشته ها ودلایل ناکامی های امروزش برود.درصحنه ای پاژنگ به او می گوید که آیا با کشتن من،همه چیز جبران می شود و زندگی ات به وضع گذشته برمی گردد؟و سیامک پاسخ می دهد که:« نه،اما دلم خنک می شود!»

جوایز فیلم تنها دوبار زندگی می‌کنیم:

فیلم تنها دوبار زندگی می‌کنیم همچنین جایزۀ بهترین فیلم را در جشنواره مِد ایتالیا و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از جشنوارۀ فیلم جیپور هند دریافت کرد. وی همچنین برندۀ جایزۀ بهترین کارگردانی برای فیلم تنها دو بار زندگی می کنیم از جشنواره گرانادای اسپانیا شده و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را برای فیلم قاعدۀ تصادف از جشنواره های مانهایم هایدلبرگ آلمان و جشنواره فیلم توکیو به دست آورده است. او همچنین برای این فیلم در جشنواره های سه قاره (نانت) و جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه فیلم منتخب تماشاگران را نیز به دست آورده است. جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش بین الملل و جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از بخش ملی جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ از دیگر جوایز اوست.

بازیگران فیلم:

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون علیرضا آقاخانی، نگار جواهریان، رامین راستاد، عبدالله کریمی، رایا نصیری و … به ایفای نقش پرداخته اند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt