معرفی سریال محبوب Breaking Bad

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

سریال Breaking Bad (بریکینگ بد) بدون شک جزو آن دسته سریال‌هایی است که هرکس حتی برای یک‌بار باید در عمرش تماشا کرده باشد. نخستین قسمت از این سریال در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۰۸ از شبکه AMC در آمریکا و کانادا پخش شد. با استقبال بی‌نظیری که از سوی مخاطبان صورت گرفت، بریکینگ بد برای فصل پنجم نیز تمدید شد و درنهایت ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳ به کار خود پایان داد.

سریال بریکینگ بد یک مجموعه تلویزیونی در ژانرهای درام، جنایی و نئو-وسترن است که توسط وینس گیلیگان (Vince Gilligan) ساخته و تهیه شده است.

خلاصه داستان  Breaking Bad:

داستان سریال بریکینگ بد در شهر البوکرکی، ایالت نیومکزیکو می‌گذرد و درباره یک معلم شیمی در دبیرستان به نام والتر وایت است. والتر متوجه می‌شود سرطان دارد و برای تامین آینده خانواده‌اش، به واسطه دانشی که در شیمی دارد وارد تجارت و تولید مواد مخدر می‌شود. یکی از دانش‌آموزانش به نام جسی پینکمن نیز او را در این راه یاری می‌کند. آنها در ابتدا کارشان را با معامله‌های کوچک شروع می‌کنند و کم کم با تولید یک نوع شیشه آبی رنگ و منحصربه‌فرد حسابی در بازار محبوب می‌شوند. والتر برای اینکه هویتش فاش نشود، نام هایزنبرگ را روی خودش می‌گذارد و رفته رفته درگیر چالش‌های زیادی می‌شود…

این مجموعه توانست شانزده جایزه امی ساعات پربیننده از مجموع سی نامزدی را به دست بیاورد. از جمله این جوایز می‌توان به:

  • دو جایزه امی بهترین سریال درام
  • چهار جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون
  • سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد درام برای پاول
  • دو جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن درام برای آنا گان اشاره کرد.

این سریال در جایزه گلدن گلوب توانسته:

  • دو بار نامزد بهترین سریال درام
  • چهار بار نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون هر کدام با یک برد شود.
  • همچنین آرون پاول یا همان جسی پنکمن یک بار نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را شده‌است.

از نکات نشنیده شده و جالب سریال خارجی بریکینگ بد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاراکتر جسی پینکمن قرار بود که در انتهای فصل اول بمیرد اما آرون پال با بازی خویش چنان تاثیری بر سازندگان سریال گذاشت که تا آخر سریال حضورش را مستدام کرد.
  • در ابتدا قرار بود نقش والتر وایت را جان کیوزاک یا متیو برودریک بازی کنند که با رد این پیشنهاد، نقش به برایان کراسنتون رسید.
  • پسر والتر وایت در زندگی واقعی هم دچار همان بیماری است که در سریال مشاهده می کنید. البته بیماری او در زندگی واقعی کمی خفیف تر است، ولی به هر حال دچار این بیماری هست.
  • ماریوس استن یا هماتن مدیر کارواشی که والتر در فصل اول در آن مشغول به کار است، در حقیقت یک نابغه شیمی است که دارای مدرک پی اچ دی در این علم است که واقعا کارش همان است که می بینید.
  • فیلم The Avengers نیز همزمان در همان استودیویی فیلمبرداری می شد که این سریال در آنجا فیلمبرداری می شد.
  • نام هایزنبرگ در حقیقت ادای دینی به ورنر هایزنبرگ، شیمی دان بزرگ است که نظریه سرعت الکترون او، نظریه بسیار مشهوری در علم شیمی است.

نمرات منتقدین به سریال

همواره از سریال Breaking Bad به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون نام برده می‌شود. منتقدان و مخاطبان استقبال زیادی از این مجموعه کردند و هنوز که هنوز است، در مورد این سریال بحث و گفتگوهای زیادی انجام می‌شود. امتیاز IMDb سریال ۹.۴ از ۱۰ است (به عنوان بهترین سریال IMDB ) و ۹۶ درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. در راتن تومیتوز نیز ۹۶ درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند. همچنین در متاکریتیک ۹۸ نقد و میانگین امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ برای سریال بریکینگ بد ثبت شده است. از این ۹۸ نقد، ۹۴ نقد مثبت و ۴ نقد متوسط هستند.

تعدادی از بازیگران سریال: 

برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت، آرجی میته، باب ادنکیرک، جیانکارلو اسپوزیتو، جاناتان بانکز، کریستن ریتر

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt