معرفی سریال لوکی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

لوکی (Loki) یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی است. این مجموعه را مایکل والدرون برای سرویس استریم دیزنی پلاس ساخته و بر پایهٔ شخصیت به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده‌است. لوکی در دنیای سینمایی مارول (MCU) واقع شده‌است و داستانش با فیلم‌های این فرنچایز پیوستگی دارد.

این مجموعه پس از وقایع انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) اتفاق می‌افتند که در آن نسخهٔ جایگزین لوکی یک زمان‌بندی جدید را ایجاد کرد. لوکی توسط مارول استودیوز تولید می‌شود. والدرون به‌عنوان سرپرست نویسنده و کیت هرون به‌عنوان کارگردان در نخستین فصل فعالیت کرده‌اند.

این سریال بی شک بهترین سریال مارول و جزو بهترین سریال های ابرقهرمانی است. داستان این سریال پر از پیچش های زیبا و سوپرایز های خاص است که اگر جزو طرفداران مارول هستید قطعا بیشتر از دیگران از این سریال لذت میبرید. سازمان TVA به خوبی در این سریال نمایش داده میشود و همین سازمان یکی از مهره های اصلی جذاب بودن این سریال است. داستان شما را خسته نمیکند، افتتاحیه خوب در هر قسمت که به شما از همان اول میفهماند که این سریال یک اثر محترم است و همچنین پایان هر قسمت یک سوپرایز هر چند کوچک میگذارد که شما را برای دیدن قسمت بعدی به خوبی آماده میکند و نمیگذارد برای قسمت بعدی اندکی صبر کنید. حالا که حرف از پایان شد باید بدانید پایان سریال واقعا خوب در آمده است.

خلاصه داستان:

پس از دزدیده شدن مکعب کیهانی یا تسرکت، لوکی به سرزمین جدیدی می‌رود ولی پس از چند دقیقه توسط سازمان مغایرت‌های زمانی دستگیر می‌شود. در ادامه این داستان، هدف اصلی آنها پیدا کردن شخصی است که سازمان مغایرت زمانی را به‌وجود آورده و خط زمانی را کنترل می‌کند.

نقاط قوت:

یکی دیگر از نقاط قوت این سریال موسیقی شگفت انگیز آن است. موسیقی این سریال به خوبی در لحظات حساس فیلم کمک میکند و در لحظات احساسی فیلم بدون اینکه دیالوگی گفته شود، موسیقی فیلم تمام حرف ها را میزند. قطعا مانند بقیه آثار مارول این سریال نیز از صحنه های اکشن برخوردار است و می‌توان گفت اکثر مواقع صحنه های اکشن با فیلمبرداری و کارگردانی خوب نمایش داده می‌شود. همچنین سریال از جلوه های ویژه بسیار خوبی برخوردار است. البته نباید توقع جلوه های ویژه مانند فیلم اند گیم را داشت اما باز هم در این سریال با توجه به بودجه خودش جلوه های ویژه خیلی خوبی دارد. در مجموع سریال لوکی مانند سریال ماندالوریان یکی از خوش ساخت ترین سریال های این چند سال اخیر است که عملا میتوان گفت نقطه ضعف خاصی ندارد.

چه کسانی از این سریال لذت میبرند؟

  • کسانی که به آثار ابرقهرمانی علاقه دارند.
  • کسانی که شخصیت های منفی علاقه دارند.
  • کسانی که موضوعات سفر در زمان و مولتی ورس علاقه دارند.
  • کسانی که میخواهند آثار آینده مارول را دنبال کنند چرا که عملا میتوان گفت سریال لوکی پایه گذار فاز چهارم مارول است.

بازیگران سریال لوکی

بازیگر نقش لوکی، تام هیدلستون است که در مجموعه فیلم های ماورل هم نقش لوکی را بازی کرد. بازیگرانی نظیر گوگو امبتا-را، وونمی موساکو، تارا استرانگ، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو و ساشا لین نیز در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt