معرفی سریال سرقت پول

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

سریال سرقت پول (Money Heist) یکی از سریال های محبوب تولید شده در اسپانیا در سال ۲۰۱۷ بود. سریالی که پتانسیل بالایی برای جلب نظر مخاطب جهانی داشت و به همین دلیل هم بود که نتفلیکس پس از ساخته شدن ۳ فصل از این سریال، پخش جهانی آن را برعهده گرفت و توانست فصل های بعدی آن را به پرطرفدارترین سریال غیر انگلیسی زبان این شبکه تبدیل کند.

لازم به ذکر است که برگردان نام انگلیسی این سریال تفاوت زیادی با نسخه اصلی دارد. نام اصلی سریال در زبان اسپانیایی، « La casa de papel » به معنای « خانه کاغذی » است که در انتشار نسخه جهانی با نام « سرقت پول » عرضه شده است.

اگر تا به حال سراغ سریال سرقت پول نرفته اید، باید بگوییم که یکی از جذاب ترین سریال های نتفلیکس را از دست داده اید. این سریال اسپانیایی جذاب، مهیج و فوق العاده سرگرم کننده است. این سریال آنقدر اعتیادآور بوده که توانسته میلیون ها بیننده در سرتاسر دنیا را به خود مشغول نگه دارد. به جز این، سریال سرقت پول تاثیری فراتر از یک سریال معمولی داشته و به نوعی به نمادی از مقاومت و آزادی خواهی نیز تبدیل شده است.

خلاصه سریال:

داستان سریال سرقت پول در مورد گروهی از سارقان حرفه‌ای با مدیریت شخصی به نام پروفسور است. پروفسور که مغز متفکر این گروه به شمار می‌آید نقشه سرقت بزرگی را از ضرابخانه ملی اسپانیا طراحی می‌کند. او برای طرح دقیق و زیرکانه این نقشه سال‌ها فکر و تلاش کرده است و حال زمان آن رسیده که به نقشه خود جامه عمل بپوشاند. هریک از سارقان این گروه برای همکاری با نقشه پروفسور دلایل شخصی خود را دارند.

اعضای این گروه برای فاش نشدن هویت خود و به دستور پروفسور هرکدام نام یکی از پایتخت‌های مختلف دنیا را برای خود برمی‌گزینند. نام‌هایی چون مسکو، برلین، توکیو، نایروبی، دنور، اسلو، ریو و هلسینکی. نقشه سرقت آن‌ها با ریسک‌ها و خطرات فراوان و درست در لحظه‌ای که گمان می‌کنند با شکست مواحه شده، موفق عمل می‌کند. پروفسور و تیمش موفق می‌شوند که در طی این عملیات دست به سرقتی تاریخی زده و ضرابخانه ملی اسپانیا را غارت کنند.

ژانر سریال چیست و کارگردان آن چه کسی است؟

این سریال اسپانیایی در ژانر درام جنایی سرقت است. و به کارگردانی الکس پینا ساخته شده است.

جوایز سریال سرقت پول:

سرقت پول تا به حال برنده ۱۹ و نامزد ۲۸ جایزه شده است.

در مراسم پلاتینیو Platino Awards، آلبا فلورس Alba Flores و لوارو مورته Álvaro Morte برنده جایزه بهترین نقش مکمل در این سریال شدند و خود سریال جایزه بهترین مینی سریال تلویزیونی را از آن خود کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه بین المللی امی International Emmy Award به عنوان بهترین سریال درام و جایزه TVyNovelas کلمبیا در بخش سریال خارجی و جایزه تماشاگران Fotogramas de Plata به عنوان بهترین سریال اسپانیایی شد.

در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه بهترین سریال تلویزیونی در مراسم برآو اوتو Bravo Otto و در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه اونداس Ondas برای تلویزیون ملی شده است.

تعدادی از بازیگران سریال سرقت پول:

  • آلوارو مورته
  • اورسولا کوربیرو
  • ایتسیار ایتانیو
  • پدرو آلنسو
  • پاکو توس
  • آلبا فلورس
  • میگل هران
  • هایمه لورنته

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی انیمیشن جذاب کوکو

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt