معرفی انیمیشن لوکا

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

لوکا (Luca) جدیدترین انیمیشن کمپانی پیکسار به کارگردانی انریکو کاساروسا است. کارگردانی که قصه انیمیشن بر اساس تجربیات شخصی او در کودکی ساخته شده است. کاساروسو در یک مصاحبه گفته بود: «زمانی که ۱۱ ساله بودم، بسیار خجالتی و کمرو بودم و نمی‌توانستم ارتباط مناسبی با اطرافم برقرار کنم. در این شرایط، یک روز در کنار ساحل با دوستی به نام آلبرتو آشنا شدم که زندگی کاملاً متفاوتی در مقایسه با من داشت. او به من کمک کرد تا دنیای جدیدی را کشف کنم». نکته جالب اینکه آلبرتو واقعی که منبع الهام برای ساخت انیمیشن شده، در نسخه ایتالیایی دوبلور یکی از شخصیت‌های ماهیگیر است!

انیمیشن لوکا با داستان قدرت‌مند و سرگرم کننده‌اش بسیار محبوب و موفق ظاهر شده است. به سرعت فروش بالایی را ثبت کردند و ۹۰ درصد مخاطبان در رسانه Tomatoes  احساس رضایت نسبت به دیدن این فیلم داشتند. امتیاز ۷.۶ از IMDB گویای  موفقیت این انیمیشن است. واضح است با حضور دیزنی و پیکسار کمتر از این‌هم پیش‌بینی نمی‌شد.

خلاصه داستان:

لوکا داستان یک پسر به همین اسم است که از گونه جانوری نادری بوده و انسان‌ها به آنها هیولاهای دریایی می‌گویند. لوکا یک چوپان دریایی است و به توصیه پدر و مادرش هیچ‌گاه روی زمین نرفته چرا که فکر می‌کند با قدم گذاشتن روی سطح کره زمین احتمالا می‌میرد. کنجکاوی نوجوانانه لوکا اما در نهایت کار دستش می‌دهد و کاری می‌کند که او به همراه یک پسر هم سن و سال خودش که او هم یک هیولای دریای است پا روی خشکی بگذارد.

لوکا می‌فهمد وقتی روی زمین برود تبدیل به یک انسان عادی می‌شود که تنها با برخورد آب به سر و صورتش دوباره سر و شکل هیولایی به خودش می‌گیرد و از همین رو اگر احتیاط کند و در انظار عمومی خیس نشود، می‌تواند بین انسان‌ها باشد؛ او نمی‌خواهد به دریا برگردد چرا که پدر و مادرش قصد دارند او را به اعماق دریا و پیش عموی دیوانه‌اش بفرستند…

ژانر انیمیشن چیست و در چه سالی ساخته شد؟

لوکا در ژانر ماجراجویی، فانتزی، و کمدی–درام است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

جالب است بدانید:

صحبت پیکسار در لوکا این بار حول محور رفاقت می‌چرخد. در واقع دوست لوکا آنقدر شخصیت بهتر و پیچیده‌تری دارد که به مراتب از خود قهرمان داستان دلنشین‌تر از آب در آمده است. لوکا روی مبحث رفاقت تاکید خاصی دارد و می‌خواهد بگوید که رفاقت چه کارها که نمی‌تواند بکند. رفاقت می‌تواند مرز بین دو دنیا را در هم بشکند و کاری کند که زمین و زمان به هم دوخته شود.

پیکسار در لوکا یک مفهوم دیگر را نیز به تماشاگران خود گوشزد می‌کند و آن نترسیدن از صدای درون خود است. در اینجا کاراکترها دائما به افکار منفی خودشان که «برونو» نام دارد می‌گویند که ساکت شوند و کار خودشان را انجام می‌دهند، هرچقدر که به نظر احمقانه بیاید. «ساکت باش برونو» که کاراکترها آن را فریاد می‌زنند، نهیبی است به تمام کسانی که دنبال رویایشان هستند اما از رسیدن به آن می‌ترسند و از راه رسیدن به این رویا بیشتر از همه چیز وحشت دارند. دو هیولای دریایی قصه ما اما با همین ترفند می‌توانند به نسل خودشان پشت کنند و مسیر جدیدی برای خودشان رقم بزنند.

تعدادی از صداپیشگان:

جاکومو جانیوتی، جک دیلن گریزر، جیکوب ترمبلی و…

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt