معرفی انیمیشن دیدنی افسون

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

انیمیشن «Encanto» یا «افسون» محصول سال ۲۰۲۱ کمپانی دیزنی به کارگردانی بایرون هُوارد و جِرِد بوش است و در ژانر ماجراجویی-کمدی می باشد.

در این انیمیشن افسون، بیشتر ساختار سنت و فرهنگ کشور کلمبیا را مشاهده می‌کنیم که با افسانه‌های گوناگون ترکیب شده است. همان‌طور که می‌دانید، شرکت دیزنی بیشتر از همه، محصولات و انیمیشن‌های جادویی به بازار عرضه می‌کند. این جادوها به‌صورت استادانه به کار می‌روند و در عین زیبایی، تا حد زیادی بر مخاطبان خود تأثیر می‌گذارد.

در ادامه با مجله فرهنگی ماه خاتون همراه باشید تا به معرفی انمیشین دیدنی افسون بپردازیم.

داستان انیمیشن افسون از چه قرار است؟

انیمیشن انکانتو قرار است داستان یک خانواده خارق‌العاده به‌نام مادریگال را دنبال کند که در کوه‌های کلمبیا و در یک خانه‌ جادویی و در یک شهر پر جنب و جوش و در یک مکان شگفت‌انگیز و جذاب به‌نام انکانتو پنهان شده و زندگی می‌کنند.

جادوی انکانتو به هر کودک در خانواده یک قدرت فوق‌العاده می‌بخشد، اما میرابل تنها عضو خانواده مادریگال است که دارای قدرتی نیست. اما زمانی‌که میرابل می‌فهمد انکانتو در خطر است، او به‌عنوان تنها عضو معمولی خانواده مادریگال، شاید آخرین امید این خانواده استثنایی نیز باشد.

انیمیشن افسون چه زمانی به نمایش در آمد و چقدر فروش داشت؟ 

این انیمیشن در ۳ نوامبر ۲۰۲۱ در لس آنجلس به نمایش درآمد و در ۲۴ نوامبر فقط در ۳۰ روز به خاطر همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده و کانادا در سینماها اکران شد و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد اما به دلیل کوتاه بودن اکران عمومی‌اش از نظر تجاری ضربه خورد و انتظارات را برآورده نکرد.

با این‌حال، افسون یا انکانتو بیش از ۲۰۶ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین انیمیشن سال ۲۰۲۱ بود.

  • نکات مثبت انیمیشن

انیمیشن افسون برای کودکان پیام‌های انسانی ارزشمندی نیز دارد که می‌تواند بر ناخودآگاه آن‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد. بهترین بخش این انیمیشن موسیقی فوق‌العاده آن در کنار اجرای عالی، لحظات لذتبخشی را رقم خواهد زد. همچنین از لحاظ گرافیکی این انیمیشن به یکی از بهترین‌های امسال به شمار می‌رود.

  • نکات منفی انیمیشن

قصه اگرچه دلنشین اما تکراری است. اشاره به فرهنگ کلمبیا هم نتوانسته تفاوتی در قصه ایجاد کند. این ایراد زمانی چشم‌گیر می‌شود که این انیمیشن را با کوکو که اشاره به فرهنگ مکزیک دارد؛ مقایسه می‌کنیم. شخصیت‌های فرعی تاثیری بر داستان ندارند و بی‌جهت زمانی از فیلم به آن‌ها اختصاص داده شده است. به عنوان مثال داستان برونو می‌توانست با جذابیت و جزئیات بیشتری بیان شود.

صداپیشگان انیمیشن افسون

صداپیشگان انیمیشن افسون در امریکا ترکیبی از چهره‌های شناخته‌شده بازیگری و دوبلورهای حرفه‌ای هستند:

  • استفانی بئاتریز در نقش میرابل
  • ماریا سیسیلیا بوترو در نقش مادربزرگ میرابل
  • جان لگوئیزامو در نقش عمو برونو
  •  آنجی سپدا و ویلمر والدراما در نقش والدین میرابل
  • جولیتا و آگوستین؛ و دایان گوئرو و جسیکا دارو در نقش خواهران میرابل، ایزابلا و لوئیزا.
  • کارولینا گایتان و مائورو کاستیلو در نقش عمه و عموی میرابل

انیمیشن افسون چه پیامی را با مخاطبان به اشتراک می گذارد؟

این که چقدر اعضای خانواده خود را می‌شناسید و آن‌ها چقدر شما را می‌شناسند و درست می‌بینند. به نوعی سفری است که میرابل در این فیلم طی می‌کند. او تصور می‌کند که از تمام زیر و بم‌های زندگی افراد خانواده‌اش آگاه است و آن‌ها را به درستی می‌شناسد اما معلوم می‌شود که او فقط ظاهر آن‌ها را دیده و شناخته است. بنابراین او در این مسیر و سفری که طی می‌کند به طور عمیق‌تری به شناخت آن‌ها و ترس‌ها و ناامنی‌هایی که دارند می‌رسد و درک مشترکی ایجاد می‌شود.

 بنابراین امیدوارم که مخاطبان، فیلم را به عنوان دعوتی برای تفکر متفاوت در مورد خانواده خود و شناخت بهتر آنها، فراتر از شخصیت‌ها و نقش‌های خانوادگی که دارند در نظر بگیرند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt