معرفی انیمیشن بچه‌های بد

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

بچه‌های بد انیمیشنی خنده‌دار، بامزه، سرزنده، با جذابیت‌های بصری رنگارنگ و پر از هیجان و سرعت است. این کمدی موفق در سال ۲۰۲۲ بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور کودکانه به همین نام اثر نویسنده استرالیایی «آرون بلیبی»، در استودیوی انیمیشن‌سازی Dream Works ساخته شد.

کارگردانی The Bad Guys را که تاکنون نقدهای مثبت بسیاری را از منتقدین و بیننده‌ها دریافت کرده «پیر پریفل» برعهده داشته و پیشنهاد خوبی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال انیمیشنی هستند تا در کنار تمام اعضای خانواده از تماشای آن لذت ببرند.

انیمیشن کمدی بچه‌های بد با طنزی ماهرانه و داستانی گیرا برای هر سنی مناسب است. البته نباید انتظار داستانی پیچیده را از آن داشته باشید، ممکن است بسیاری از اتفاقات برایتان قابل پیش‌بینی و کلیشه‌ای باشد. اما به خاطر شوخی‌های فراوان، بیننده از تماشای این انیمیشن ماجراجویانه لذت می‌یرد.

ژانر انیمیشن: 

کمدی، ماجراجویانه، جنایی

داستان این انیمیشن یک مسیر ساده و مبتنی بر ژانر را برگزیده است: 

سم راکول در نقش آقای گرگ، رهبر تیمی از جنایتکاران به نام آدم بدها را بر عهده‏ دارد. این باند به دنبال دزدیدن دلفین طلایی از پروفسور روپرت مارملاد چهارم، یک خوکچه هندی انسان دوست است. که کارهای خوبش برای جامعه با «مادر ترزا» مقایسه می‌شود.

پس از اینکه دزدی به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود و آنها دستگیر می‌شوند، مارملاد به فرماندار دایان فاکسینگتون (زازی بیتز) پیشنهاد می‌کند که اگر بتواند به دنیا نشان دهد که افراد بد می‌توانند به خوبی اصلاح شوند، باید توسط او عفو شوند. با این حال، بچه‌های بد برای دزدیدن دلفین طلایی در مراسم جشن مارملاد، برنامه‌ای برای خود دارند، بدون اینکه بدانند که یک نقشه مخفی شیطانی در این بین وجود دارد.

خوب است بدانید:

از نظر زیبایی شناختی، این یکی از بهترین انیمیشن‌های سال است. سبکی که آنقدر شیک و زنده است که چشمان شما بلافاصله از صحنه ارجاعی ابتدایی فیلم به سکانس‌های اکشن کمدی سرقتی بی عیب و نقص آن دوخته می‌شود. این صحنه ابتدایی یک لذت بصری خالص با تعقیب و گریز ماشینی است که به فیلم‌های جنایی دهه ۶۰ میلادی بازمی‌گردد. مانند تعقیب و گریز‌های آثاری چون Bullitt و The Italian Job در سینمای لایو اکشن.

صداپیشگان انیمیشن بچه های بد: 

  • سم راکول در نقش آقای گرگ
  • مارک مارون در نقش آقای مار
  • کریگ رابینسون در نقش آقای کوسه
  • آنتونی راموس در نقش آقای پیرانا
  • آکوافینا در نقش خانم رتیل

پیام انیمیشن بچه های بد در اینجا ساده است:

که آیا افراد می‌توانند تغییر کنند؟ آیا آنها فقط مجموع درک جامعه از گذشته ناجورشان هستند؟ آیا آنها می‌توانند فراتر از آن رشد کنند و به چیزی بهتر تبدیل شوند؟ چیزی بزرگتر؟ این فیلم استعاره‌ای است از بسیاری از چیزها، از تصورات بعضاً نادرست ما از خوبی گرفته تا سیستم زندان و نحوه رفتار ما با محکومان سابق. و همه آن به گونه ای تیزبینانه و کوبنده ارائه می‌شود، اما هرگز موعظه نمی‌کند.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt