ایده‌های جذاب تخم مرغ‌های رنگی

 در فرهنگ و هنر, نقاشی

نوشته آسیه وصولی پور

یکی از خاطره سازترین بخش‌های نوروز باستانی، چیدن سفره هفت سین است.

هفت سین شروع عشق و بهار است و البته یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین بخش‌های آماده سازی این سنت زیبای دیرینه، رنگ کردن تخم مرغ‌هاست! 

بچه‌ها بیشتر از همه با این بخش خوشحالی می‌کنند! و البته بزرگترها هم همیشه از لذت رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌ها استقبال می‌کنند!

امسال می‌خواهید تخم مرغ‌های هفت سین را با چه روشی رنگ بزنید؟

در این مقاله چند روش جالب را برایتان خواهم گفت که امیدوارم بتوانید با ایده گرفتن از آنها لحظات زیبایی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید!

هر کدام از این روش‌ها را به آسانی می‌توانید بکار بگیرید و خلاقیت خودتان را با آنها همراه کرده و نتایج زیبایی را تجربه کنید!

 

روش‌های مختلفی برای رنگ آمیزی تخم مرغ‌ها وجود دارد:

استفاده از مواد طبیعی برای رنگ کردن:

از مواد طبیعی مثل پوست پیاز قرمز می‌توان برای رنگ کردن تخم مرغ‌ها استفاده کرد. برای این کار در یک قابلمه، تخم مرغها و چند تکه پوست پیاز قرمز را قرار داده و اجازه بدهید تا با هم بجوشند و تخم مرغ‌ها پخته شوند. تخم مرغ‌ها در این روش رنگ قرمز- قهوه‌ای پوست پیاز را به خودشان خواهند گرفت.

استفاده از پارچه‌های رنگی:

در این روش می‌بایست از پارچه‌های رنگی که هنگام شستن رنگ می‌دهند استفاده کنید. قبل از پختن تخم مرغ‌ها، آنها را در تکه‌های پارچه بپیچید و در قابلمه قرار داده و اجازه دهید تا پخت آنها کامل شود. نتیجه کار کاملا زیبا خواهد بود! پارچه‌ها رنگشان را به تخم‌مرغ‌ها خواهند داد!

استفاده از ابزار نقاشی:

بهترین وسیله برای رنگ کردن تخم مرغ‌ها، آبرنگ است. زیرا رنگ رقیق آن از پوسته تخم مرغ نفوذ نخواهد کرد و می‌توانید تخم مرغ‌ها را به روش ابر و بادی به راحتی و زیبایی رنگ بزنید.

وسیله دیگری که استفاده از آن مخصوصا برای بچه‌ها راحت‌تر است، استفاده از ماژیک است البته معمولا در این روش کمی رنگ به داخل تخم مرغ نفوذ خواهد کرد. بنابراین از نظر بهداشتی شاید نتوان از سفیده این تخم مرغ‌ها استفاده نمود.

 

اگر دوست داشته باشید می‌توانید محتوای داخلی تخم مرغ‌ها را بدون شکستن آنها خالی نموده و سپس با خیال راحت روی پوسته تخم مرغ نقاشی کنید. برای این کار می‌بایست در دو سر تخم مرغ، با کمک یک سنجاق ته گرد، سوراخ کوچکی ایجاد کنید.

سپس از سمت نوک تیز در داخل تخم مرغ فوت کنید، سوراخ سر پهن تر می ‌بایست کمی بزرگتر باشد، به این ترتیب با فشار هوای دمیده شده از سر نوک تیز، محتوای تخم مرغ از سر پهن تر خارج می‌شود و شما به راحتی خواهید توانست بر روی پوسته تخم مرغ نقاشی کنید. 

به این ترتیب، این تخم مرغ ها را تا مدت‌ها می‌توانید نگه‌داری کنید.

من شخصا تخم‌مرغ‌های واقعی را بیشتر از انواع مصنوعی آنها، مانند تخم‌مرغ‌های سفالی بیشتر دوست دارم. هرچند تخم‌مرغ‌های سفالی را می‌توان مدت زمان بیشتری نگه‌داری کرد!

 

درپایان برای تک تک شما خوانندگان عزیز سالی نکو و سرشار از سلامتی آرزو می‌کنم.

نوروزتان پیروز! هر روزتان نوروز! 

 

نوسنده: آسیه وصولی پور ( نقاش)

راههای ارتباطی:‌

 اینستاگرام:‌Instagram.com/ArtistsLand.ir 

ایمیل: a.vosoulipour@gmail.com

کانال تلگرام: Telegram.me/ArtistsLand

طراحی عکس ها: آسیه وصولی پور

 

  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt