خواص شگفت انگیز بابا آدم

 در سلامتی, گیاهان دارویی

بابا ادم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود. گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵ متر می رسد.

این گیاه به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید.ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر است.برگهای بابا آدم  آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد.

 خواص شگفت انگیز بابا آدم:

درمانی برای فشار خون

بابا آدم، به خاطر سرشار بودن از پتاسیم، درمان و راه حلی طبیعی برای کنترل فشار خون است و این کار را با حذف مقدار مازاد سدیم در جریان خون انجام می دهد تا فشارخون را همیشه تحت کنترل نگه دارد.

کمک به گوارش

بابا آدم حاوی بعضی از ترکیب هایی است که نه تنها قادر هستند تمام مواد سمی را از دستگاه گوارش بزدایند بلکه می توانند به عنوان ملینی معتدل برای کمک به گوارش و بهبود حرکت روده ها جهت بهینه کردن جذب عالی مواد مغذی عمل کنند.

خواص شگفت انگیز بابا آدمبرطرف کردن یبوست

یکی از علل اصلی یبوست آن است که دستگاه گوارش نمی تواند با سرعت نرمال تحرک کند. عواملی که موجب این امر می شوند می توانند متفاوت باشند اما علت هر چه باشد، بابا آدم که غنی از فیبر است به شما کمک می کند این مشکل را بسیار آسان تر از آنچه فکرش را می کردید برطرف کنید.

کاهش کلسترول خون

به خاطر غنی بودن از فیبر، کنترل و پایین آوردن کلسترول خون برای بابا آدم مثل آب خوردن است. چون فیبر جلوی کلسترول بد را می گیرد و سیستم بدن به صورت خودکار تولید کلسترول خوب را افزایش خواهد داد.

پاکسازی کبد

کبد یکی از ارگان های مهم بدن است. بابا آدم حاوی ترکیبی است که کبدتان را از مواد سمی و مواد شیمیایی خطرناک می زداید و پاک می کند. در عین حال صفرا را آزاد می سازد و افزایش می دهد تا کبد علمکرد بهینه ای داشته باشد.

تنظیم فعالیت های هورمونی

وقتی فکر می کنید اوضاع بدن تان روبراه است اما وضعیت هورمونی تان نه، همیشه مشغول فعالیت نگه داشتن آن تعادل هورمونی را حفظ خواهد کرد. در این بین بابا آدم نیز یکی از خوراکی هایی است که به شما کمک خواهد کرد.

نرم کننده خانگی مو

از حالا به بعد می توانید با محصولات درمان موی گرانقیمت خداحافظی کنید. چون خودتان می توانید در خانه با استفاده از این گیاه، یک نرم کننده مو درست کنید تا موهایی سالم و کاملا با طراوت داشته باشید.

راه حلی طبیعی برای درمان شوره

یکی از اثرات داشتن پوست سر خشک شوره زدن موها است. بابا آدم نه تنها شوره را از پوست سرتان برطرف می کند بلکه مشکل خارش پوست را نیز حل می کند.

خواص شگفت انگیز بابا آدممنبع ویتامین

از آنجا که مملو از ویتامین C و ویتامین E است. ریشه ی بابا آدم به عنوان یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان های قدرتمند به شمار می رود.

راه حلی برای ناراحتی های عصبی

گاهی آدم ها پاک یادشان می رود که سیستم عصبی نیز به اندازه ی سایر سیستم ها مهم است. باباآدم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C و ویتامین E است که می تواند شما را از آسیب بعضی ناراحتی های عصبی دور نگه دارد.

——————————-

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

آشنایی با گیاه اشنان 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt