نکات و ترفندهای آرایش لب

 در پوست و زیبایی, سلامتی

برای داشتن لب های زیبا باید نکات و ترفندهای آرایشی لب و اصول رژ لب زدن صحیح را یاد بگیرید تا بتوانید براحتی در منزل لب های زیبا برای خود آرایش کنید.

ما در این مطلب مراحل و اصول آرایش لب را برای شما بازگو می کنیم تا زیباتر شوید و در مهمانی ها بدرخشید.

لب‌های خود را آماده کنید

این مرحله مهم‌ است. هرگز با لب‌های خشک و ترک خورده شروع به آرایش نکنید. قبل از انجام این کار، لب‌هایتان را با مسواکی نرم و مرطوب لایه برداری کرده و با استفاده از بالم لب آبرسانی کنید. با انجام این کار لب هایتان نرم و لطیف شده و بزرگ‌تر نیز به نظر خواهند رسید. استفاده از اسکراب شکر نیز می‌تواند لایه بردار خوبی در این مرحله باشد.

کانسیلر لب

مرحله‌ی بعدی این است که مقداری کانسیلر یا پایه به لب‌های خود بزنید. استفاده از کانسیلر یا یک لایه پایه روی لب، علاوه بر اینکه باعث می‌شود رژ لب خوشرنگ‌تر و زیباتر به نظر برسد، کمک می‌کند تا رژ مدت زمان بیشتری روی لب بماند.

کانسیلر همچنین در آرایش لب باریک شبیه به یک بوم خالی عمل می‌کند. از کانسیلر می‌توانید حتی بعد از آرایش لب نیز استفاده کنید و به کمک آن خطوط دورتادور لب را تنظیم کنید.

از مداد لب استفاده کنید

برای جلوگیری از نامرتب شدن رژ لب و مشخص شدن خط طبیعی لب‌ها باید از خط لب استفاده کنید. این مرحله به برجسته کردن لب نیز کمک کرده و شما می‌توانید شکل لب‌هایتان را نیز به وسیله آن تغییر دهید. باید از مداد لبی استفاده کنید که بافت نرمی داشته و به راحتی روی پوست شما کشیده می‌شود.

انتخاب رژ لب مناسب رنگ پوست

طبق رنگ طبیعی لب هایتان (نه رنگ پوست تان) یک رژلب روشن انتخاب کنید. لب های کمرنگ با رژلب های قرمز گیلاسی و مرجانی فوق العاده خواهند شد. برای لب هایی که به طور طبیعی سرخ هستند می‌توان صورتی روشن و نارنجی روشن را امتحان کرد. روی لب‌های تیره نیز می‌توانید از رنگ‌های زرشکی تیره استفاده کنید.

یکی از قوانین آرایشی لب در حین استفاده از هر رژلبی این است که ابتدا رژ را مرکز لب زده و سپس رنگ را به سمت گوشه‌های دهان پخش کنید. با این کار ضریب خطای شما در حین آرایش لب بسیار کمتر خواهد شد.

بهترین رنگ رژ نود مناسب هر پوستی، رنگی است که کمی روشن تر و یا تیره تر از رنگ پوست تان باشد و این روزها رژهای نود تبدیل به یکی از محبوب ترین ترندهای آرایشی لب شده است.

رژ لب بزنید

پس از انجام تمامی مراحل اصول آرایش لب که در بالا گفته شد، رژ لب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با استفاده از براشی مناسب روی تمام نواحی لب به خصوص گوشه‌های داخلی آن بمالید.

برای ماندگاری بیشتر رژلب، آن را به طور مستقیم از تیوپ به لب‌ها زده و سپس با یک دستمال کاغذی لکه گیری کنید. به این صورت که که دستمال را روی لب ها گذاشته تا رنگ اضافی را پاک کنید. سپس دوباره رژ زده و همین کار را تکرار کنید. با این کار پوشش و درخشش بیشتری به لب ها اضافه خواهد شد.

آرایش صحیح و درست انواع مختلف لب ها

آرایش لب باریک

بیشتر خانم هایی که لب های نازک و باریکی دارند تمایل دارند که موقع آرایش لب، لب هایشان را کمی برجسته تر و گوشتی تر جلوه دهند به همین خاطر بهتر است ابتدا با خط لب که رنگ آن یک درجه از رنگ رژلب تان تیره تر است زیر خط اصلی لب را بکشید سپس از رژلب های خوش رنگ و جذاب استفاده کنید، با یک مداد سفید یک خط کمرنگ زیر خط لب تان بکشید تا لب هایی برجسته و زیباتر داشته باشید.

آرایش لب پهن

برای آرایش لب‌های پهن و درشت لازم نیست كه خط لب را خارج از خط اصلی لب بکشید  بلكه آن را در جای خود كشیده و رژ بزنید. فقط برای برجسته شدن آن خط سفید را  در زیر لب و فقط وسط آن بكشید.

تفاوت كشیدن خط سفید لب‌های پهن با لب‌های باریک در این است كه در لب‌های باریک خط سفید كاملی در زیر لب پایین كشیده می شود اما در مورد لب‌های پهن تنها این خط سفید در وسط لب كشیده خواهد شد و دو طرف آن به رنگ همان خط لب خواهد بود.

 


اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt