نحوه جلوگیری از جمع شدن کانسیلر زیر چشم 

 در پوست و زیبایی, سلامتی

کانسیلرها در واقع پودرهای فشرده ای هستند که برای پوشاندن سطوحی از پوست که بطور معمول توسط کرم پودر یا سایر لوازم آرایشی به خوبی پوشانده نمی‌شوند به کاربرده می شود. به دو نوع جامد و مایع و به شکل های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

این محصولات خصوصاً به پوشاندن سیاهی دور چشم، کک و مک و انواع لک کمک می‌کنند و به سرعت به درخشان شدن پوست صورت شما کمک می‌کنند.

چند راهکار برای جلوگیری از جمع شدن کانسیلر زیر چشم:

با پودر فیکس، چین‌خوردگی زیر چشم را به حداقل برسانید

استفاده از پودر روی کانسیلر ظاهر شما را زیبا می‌کند و چین و چروک را در طول روز به حداقل می‌رساند. این در صورتی است که زیاده‌روی نکنید … پودر‌ها اساساً حاوی ذرات منعکس‌کننده نور هستند که برای روشن کردن زیر چشم‌های کدر و تیره عالی هستند. اما استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌توانند بیش از حد بازتابنده به نظر برسند. برای بهترین نتیجه، با یک برس سایه پودری کوچک و کرکی آن را استفاده کنید. پودر فیکس مناسب چشم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایجاد یک لایه نازک با کانسیلر

یکی از رایج‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برخی از بانوان در هنگام آرایش انجام می‌دهند، ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کانسیلر بر روی قسمت مورد نظر از پوست، مثلا زیر چشم است. در حالی که کانسیلر به خودی خود، غلظت بالایی داشته و استفاده از لایه‌ای ضخیم از کانسیلر حالتی مصنوعی و ناهماهنگ به پوستتان می‌دهد.

همچنین این کار باعث بیشتر دیده شدن خطوط سطحی یا چین و چروک‌های موجود بر روی پوست صورت می‌شود. در واقع کانسیلر زیاد از حد لازم، توجه مخاطب شما را به همان ویژگی‌هایی جلب می‌کند که می‌خواستید با کانسیلر پنهانشان کنید!

یک فرمول سبک‌وزن را انتخاب کنید

بافت کانسیلر شما بر میزان چروک شدن آن تأثیر می‌گذارد. کانسیلرهای خشک بیشتر چروک می‌شوند زیرا انعطاف کمتری دارند و می‌توانند به چین‌های پوست شما بچسبند. بهتر است بیشتر به سراغ کانسیلر‌های سبک و کرمی بروید.

از رنگ مناسب استفاده کنید

کانسیلر ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند که جهت پوشاندن سطوح مختلف و با کاربردهای متفاوت است، اطلاع از این رنگ ها به ما کمک میکند تا از نوع مناسب آن جهت پوشاندن هر سطح استفاده کنیم.

زرد: این رنگ برای پوشاندن انواع سطوح تیره خصوصا ناحیه تیره اطراف چشم به کار می‌رود.

نارنجی: این رنگ برای افراد با پوست سبزه مناسب است، از این رنگ خصوصا برای تیرگی اطراف لب و دهان استفاده می‌شود.

کانسیلر را به‌آرامی زیر چشم بزنید

به‌جای شروع با یک پوشش ضخیم کانسیلر، آن را همان‌طور که نیاز دارید بسازید. کانسیلر را در لایه‌های نازک کار کنید تا به پایانی واقعی برسید و فقط به اندازه‌ای که لازم است اعمال کنید. به این ترتیب، در نهایت به یکباره مقدار زیادی محصول را اعمال نمی‌کنید که به معنای چروک شدن و خط افتادن اجتناب‌ناپذیر است، به‌خصوص اگر از یک فرمول سنگین استفاده می‌کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt