معرفی انواع ماسک لایه بردار خانگی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

بدون شک داشتن پوستی زیبا، درخشان و شفاف آرزوی هر خانمی می باشد. یکی از مهم ترین اقداماتی که در راستای داشتن پوستی سالم و زیبا می توان انجام داد، لایه برداری پوست است.

استفاده از ماسک های لایه بردار خانگی یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین روش های لایه برداری پوست می باشد که با بهره گیری از مواد گیاهی و طبیعی، بدون صرف هزینه های گزاف و در پی داشتن هیچ گونه عوارضی به لایه برداری پوست کمک می نماید.

ما در این مقاله انواع ماسک‌های لایه‌بردار خانگی را معرفی می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه آن‌ها را در خانه تهیه کنید.

لایه‌بردارها چه فوایدی دارند؟

ماسک‌های لایه‌ بردار خانگی علاوه بر درخشندگی و استحکام پوست، فواید بی‌شمار دیگری نیز دارند. از تمیز کردن عمیق پوست گرفته تا از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سلول‌های مرده پوست و کمک به بهبود گردش خون، همه از مزایای لایه‌بردارها هستند.

این مواد به کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک، جوش‌های آکنه و منافذ باز پوست کمک می‌کنند. بعلاوه، همزمان که لایه بالایی پوست را از بین می‌برند، لکه‌های تیره را نیز درمان می‌کنند.

ماسک دارچین و عسل

عسل و دارچین دو ماده شگفت آور هستند که هر دو دارای خواص بی شماری برای پوست می باشند و در درمان مشکلات پوستی دارای سابقه بسیار طولانی هستند. بدین جهت می توان از عسل و دارچین برای تهیه یک لایه بردار قوی پوست صورت خانگی استفاده کرد.

همچنین ماسک عسل و دارچین می تواند در از بین بردن جای جوش نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی برای درمان جوش زیر پوستی صورت خود هستید، به هیچ عنوان ماسک صورت خانگی لایه بردار عسل و دارچین را از قلم نیندازید.

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری دارچین
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

برای آن که بتوانید این لایه بردار صورت خانگی را تهیه کنید، عسل و دارچین را به مقدار گفته شده با هم مخلوط نمایید. مواد را به گونه ای هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرند. سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید، روی پوست صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان می توانید صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک نمایید.

ماسک نمک دریا

نمک دریا را می توان یک لایه بردار قوی خانگی نامید؛ چرا که در هنگام قرار گرفتن روی پوست می تواند، سلول های مرده پوست را از بین ببرد و به دنبال آن باعث بهبود گردش خون در پوست شود که در نتیجه به پاک سازی و لایه برداری پوست منجر می گردد. در صورتی که نمک دریا با روغن زیتون که خود خواص بی نظیری برای پوست دارد و به لایه برداری پوست نیز کمک می کند، ترکیب شود، خواص معجزه آسای آن چندین برابر می گردد.

مواد لازم:

  • یک فنجان نمک دریا
  • نصف فنجان روغن زیتون

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک روغن زیتون و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ به دست آید. سپس پوست خود را به خوبی تمیز کنید و این لایه بردار خانگی پوست صورت را به دقت روی آن بمالید و سعی کنید به کمک انگشتان دست به صورت حرکات دایره ای مواد را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست باقی بماند و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. در پایان نیز می توانید، از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا پوست شما از فواید کرم مرطوب کننده بهره بگیرد.

ماسک نشاسته و ماست

یکی از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی، ماسک نشاسته و ماست می باشد که هر دو مواد تشکیل دهنده آن برای پاک سازی و تمیز کردن پوست جزو برترین ها به شمار می روند و همچنین یک اسکراب خانگی برای جوش محسوب می شوند.

مواد لازم:

  • ۳ قاشق غذا خوری نشاسته
  • ۱ قاشق غذا خوری ماست

توجه داشته باشید، اگر قصد استفاده از این ماسک به عنوان لایه بردار خانگی برای پوست چرب را دارید، حتما باید از ماست کم چرب استفاده کنید و در کنار آن نیز از چند قطره آب لیمو ترش کمک بگیرید. اما اگر برای پوست های خشک به کار می گیرید، می توانید از ماست هایی که درصد چربی بالایی دارند هم استفاده نمایید.

طرز تهیه:

برای تهیه این اسکراب لایه بردار صورت خانگی باید نشاسته را پودر کرده و با ماست مخلوط نمایید. برای به دست آمدن ماسک آن قدر مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست درآید. سپس ماسک خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. بعد از گذشت این زمان صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک شکر و ماست

تاثیر شکر در این ماسک به صورت اسکراپی فیزیکی می باشد که سرشار از گلیکولیک اسید می باشد که در تغییر، تحریک و رشد سلول های پوستی تاثیر بسزایی دارند و باعث بستن منافذ پوست می گردند. ماست نیز به دلیل وجود اسید لاکتیک موجود در آن به پاکسازی پوست چرب و حذف آلودگی سطح آن کمک می کند. ترکیب این دو اسید در نهایت موجب اسکراپ و پاکسازی بهتر پوست می گردد و درخشندگی و جوانی پوست را به ارمغان می آورد.

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه:

در داخل ظرفی یک قاشق غذاخوری پر ماست بریزید و به آن یک قاشق چای خوری شکر بیفزایید و خوب مخلوط کنید. لایه ضخیمی از این اسکراپ طبیعی را روی پوست صورت بگذارید. مدت زمانی که این ماسک باید بر روی صورت باقی بماند یک ربع می باشد. برای افزایش خاصیت لابه برداری بهتر است نوک انگشتانتان را مرطوب نمایید و پوست صورت را با حرکات چرخی به آرامی ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب بشویید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی ماسک های خانگی برای پوست چرب

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt